Gorky Zero - nepřímé pokračování Gorky 17

Gorky Zero - nepřímé pokračování Gorky 17

Před pár lety se na trhu objevilo zajímavé RPG stříhnuté troškou té taktické akce ve stylu Jagged Alliance jménem Gorky 17. Získalo si oblibu nejen doma v Polsku, ale hlavně také ve světě, který si právě teď žádá jeho pokračování. Proto vám dnes představujeme hru Gorky Zero od polských vývojářů Metropolis Software.

Zápletka Gorky Zero se opět točí kolem hlavní postavy Cole Sullivana, největšího bouchače pod sluncem, kterého známe už ze hry Gorky 17 (či "Odium", pod kterýmžto názvem vyšla hra v USA). Vše se ale odehrává několik let před tímto taktickým RPG, které vyšlo, pokud si správně vzpomínám, koncem roku 1999. Staneme se tak účastníky jedné z prvních Sullivanových misí, kterou je přísně tajná operace kdesi na Ukrajině.

Gorky Zero se řadí do škatulky žánru nejlépe reprezentovaném hrami jako Commandos či Desperados. Rozdíl mezi těmito hrami a Gorky Zero je v tom, že ovládáte pouze jednoho vojáka, který se snaží proplížit nepřátelskými řadami až do hloubi továren/základen/táborů/výborů či snad přeborů. Sullivan raději zůstává skryt ve stínu, ale když se mu náhodou nezadaří, nebo to prostě jinak nejde, neváhá a tasí zbraň s rychlostí, kterou by mu i John Wayne mohl závidět.

 

Na celou akci se můžete dívat celkem ze dvou pohledů - buďto z klasického izometrického "ptačího" pohledu, anebo zpoza zad vaší postavy. Obojí se hodí k něčemu jinému, první pohled využijete při plánování sabotáží, ten druhý zase při samotném provádění akce. Cole nejen že se dokáže tiše proplížit kolem či skrz všech nebezpečí, ale navíc také vládne zvláštní schopností zvanou "silent kill" (tedy tiché zabití). Ta mu umožňuje kteroukoliv zbraní zabít cizího vojáka na jeden jediný zásah, ovšem pouze pod tou podmínkou, že za a) velice dobře zamíří, b) onen voják ho nezpozoruje a za c) Cole stojí za jeho zády. Navíc má také k dispozici radar, který mu prozradí všechny důležité informace o dění a zejména pohybu nepřátel v jeho nejbližším okolí.

Stylový sci-fi příběh připravuje pro hru jeden z nejoblíbenějších science fiction spisovatelů dneška, několikanásobný vítěz prestižní ceny Janusze A. Zajdela, Rafal Ziemkiewicz.

Hlavní rysy hry:

  • příběh se odehrává před Gorky 17
  • hlavním hrdinou je opět Cole Sullivan
  • hra je už plně 3D
  • autorem příběhu je Rafal Ziemkiewicz

Tvůrci téhle hry nijak neskrývají, že se inspirovali hrami jako Metal Gear Solid nebo Splinter Cell, ale přidávají navíc také četné vlastní inovace, které mají hru usnadnit a udělat ji, pokud to jde, ještě o něco zábavnější. Vydání se chystá na letošní podzim.

Oficiální stránky: http://www.metropolis-software.com/news-GZero-2003-03-21.html
Výrobce: Metropolis Software (http://www.metropolis-software.com/)

Určitě si přečtěte

Články odjinud