Grafická revoluce?

Grafická revoluce?

Na každém ročníku E3 se vyskytne několik zcela neznámých, které hráčské publikum naprosto překvapí. Jednou z nich je i Far Cry od německých vývojářů Crytek. Ty možná znáte díky jejich postaršímu grafickému demu nazvanému X-Isle, které ukázalo, že tihle lidé svou práci skutečně umí. Z X-Isle se postupem času stala střílečka Far Cry, o které je tato novinka.

Příběh Far Cry je jednoduchý - však aby taky ny, vždyť se jedná o "pouhou" FPS, u nich příběh nehraje vždy tu hlavní roli. Hráč se stává kapitánem námořní bárky, kterého si najme jistá bohatá (a bezpochyby taky pohledná) novinářka, aby ji zavezl na daleké souostroví kdesi v Pacifiku. A tam, jak jinak, na vás čeká překvapení v podobě nekonečných zástupů padouchů, kteří se nesnaží o nic jiného, než je vaše smrt.

Někteří novináři již měli možnost vidět na E3 demoverzi Far Cry a jejich dojmy nebyly méně než nadšené. Zejména byl samozřejmě vyzdvihován grafický engine, pojmenovaný CryEngine. Ten disponuje několika velice zajímavými technologiemi, kupříkladu je to tzv. "polybump" - ten umožňuje, aby postava sestavená z malého počtu polygonů vypadala jako vysokopolygonová. Toho je docíleno pomocí zvláštních, vysoce detailních textur. Mezi další zvláštní efekty bude patřit například ve větru se vlnící tráva či stromy, které mohou sloužit mimo jiné také jako úkryt (jak pro vás, tak pro protivníky). Ti mají být velice inteligentní, "správně" reagovat na hráčovy akce - kupříkladu když zabijete jednoho člena nějakého týmu, tak se ostatní rozutečou, poschovávají ve křoví a pěkně si na vás počíhají. K vidění budete také vyskakování z letadel podobně jako to bylo v Half-Lifeovi. Ale zpět k "revolučnímu" enginu - ten bude počítat také s téměř neomezenou viditelností, výbornými efekty ohně, kouře a výbuchů. Také by mělo odpadnout nekonečné načítání nových částí mapy - svět, respektive souostroví ve Far Cry bude celistvé, podobně jako například svět ve výborném RPG od Gas Powered Games jménem Dungeon Siege.

Singleplayer nabídne hráčům množství různorodých misí, od vylodění na ostrově přes "vyklizení" hnízda padouchů až po zatím blíže nespecifikované scénáře. Hra pro jednoho hráče bude důležitá, ale možná ještě o špetku důležitější má být multiplayer, tedy hra pro více hráčů. Ta nabídne jak staré známé klasické módy jako deathmatch, capture the flag či týmovou hru, tak i některé nové módy, o kterých zatím nikdo z CryTeku nevypustil byť jedinou informaci - asi vědí proč. Náruživí hráči se dočkají také editoru, pomocí něhož si dokáží snadno vytvořit své vlastní mise v CryEnginu. Mimochodem, autoři čekají od svého CryEngine a tak se rozhodli, že ho dají k dispozici i ostatním vývojářům, tedy samozřejmě za jistý licenční poplatek.

Far Cry je v této době stále ještě ve vývoji a zřejmě ještě nějakou dobu bude, ačkoliv datum vydání je podle vydavatele - společnosti UbiSoft - stanoveno na druhé čtvrtletí tohoto roku (což se mi ovšem zdá značně nereálné). Jisté je to, že hráči se ve Far Cry dočkají dalšího výborného grafického zážitku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud