Žánr adventury se snaží povstat z popela a Grom je toho dalším důkazem. Ve stylu Jamese Bonda a Indiana Jonese, s prvky toho nejlepšího z RPG a adventur, plukovník Grom se vydává najít Ztracené město a překazit nacistům jejich ďábelský plán…
Ačkoli se říká, že adventury jsou mrtvé, nejsem asi sám, kdo má na to trochu jiný názor. Pravda, časy jejich největší obliby jsou nejspíš za námi, ale pořád ještě se najde dost těch, kteří na ně úplně nezanevřeli. A právě je by mohl potěšit připravovaný Grom. Hru chystají vývojáři z Rebelmind a i když zatím pro ni nemají vydavatele, moc bych se divil, kdyby se to v brzké době nezměnilo.
Příběh Groma, to je už na první pohled doušek pramenité vody pro zkřehlé srdce všech milovníků starých dobrodružství, ve kterých nechybí napětí, nadsázka, drahocenné poklady a hlavně drsný chlapík oplývající charismatem, inteligencí a silou. Zkrátka někdo jako vy nebo já. Píše se rok 1942 a na Vůdcův rozkaz hledají nacisté Ztracené město, ve kterém by mělo být schováno dvanáct všemocných zbraní krále Arjuna. Spojenci proto vysílají promptně jednoho ze svých nejlepších mužů, aby situaci vyřešil. Jmenuje se Grom, je to plukovník a v jeho podání na vás bude čekat všechno, co byste si od dobré adventury přáli.
Jako první vám asi do očí padne 3D grafika vyzařující tu správnou atmosféru. Místy sice vypadá trochu infantilně, ale na druhou stranu, proč ne? Co se týče hry, příběh by měl být nelineární a s řadou vedlejších misí, v nichž by se měla potkávat akce s klasickými adventurovými hádankami. Ušetřeni bychom přitom měli být nesmyslného zkoušení všech předmětů na všechno a logiky, která je vlastní pouze jejím autorům. Souboje by měly probíhat real-timeově a víc než na vašich rychlých reakcích bude záležet na taktice a schopnostech, které během dobrodružství získáte a vypilujete. Groma přitom budete jako jediného plně ovládat vy, zatímco příležitostné členy jeho týmu bude řídit počítač. Na vás pak bude jejich chování v případě potřeby korigovat a měnit pomocí několika jednoduchých příkazů. To vše by pak mělo být za doprovodu orchestrálního soundtracku ve stylu hollywoodských filmů zábavou, která bude dělat adventurám jenom čest. Doufejme, že tomu tak skutečně bude a že si každý toho svého Groma dovedeme k branám Ztraceného města ještě letos.