Byla tady beta i solidní nálož informací a tak je na čase si nadcházející HALO opět trošku připomenout. Co všechno majitele Xboxu One čeká?
Ačkoli je to s exkluzivitami na nových konzolích trošku složitější a člověk aby ty skutečné first-party pecky, které by prodávaly konzole jako housky na krámě, pomalu vyhlížel klidně i několik let, rozhodně stále ještě existují. Stejně jako totiž majitelé Playstationu čekají na nové Uncharted, čekají hráči z druhé strany barikády na nové HALO. Ano, ten titul, co se stal nejen etalonem konzolového multiplyeru, ale také jednoznačnou Xbox legendou, která zkrátka nemůže chybět ani na současné generaci. A to rovnou hned s několika novinkami a trošku jiným přístupem, než dosud bylo zvykem.
Politika vpřed
Jak to tak vypadá, Microsoft si je sám vědom, že HALO už se trošku okoukalo a vydávat pořád dokola epickou báchorku o záchraně světa zkrátka nejde. I proto půjde páté HALO s podtitulem Guardians trošku překvapivě nejen do jiného žánru, ale představí i dosud neviděné postavy a zápletku podobnou spíše politickému thrilleru, než-li klasickému vesmírnému příběhu o spáse galaxie.
Hráči by tak měli tentokráte rozehrát hru plnou pletich, zrad a politických tanečků, která proti sobě konečně postaví sobě rovné soupeře. Dva týmy elitních vojáků - takzvaných Sparťanů a už teď je jasné, že živ tentokrát skutečně může vyváznou jen jeden. Microsoft a vývojáři z 343 Industries tak možná konečně našli odvahu odpovědět na otázku, zda je legendární a ikonický Master Chief skutečně nesmrtelný. Právě on se totiž utrhl ze řetězu a začal být škodnou, která mluví o vládních spiknutích a politické garnituře není zrovna dvakrát po chuti. Vy se tak chopíte role Jamesona Lockeho, který má situaci vyřešit.
Ano, toho Lockeho, kterého nám představil Ridley Scott v minisérii Nightfall. Právě ta má ostatně přemostit poslední díly série a připravovanou novinku, která chce vyprávět tolik odlišný příběh plný intrik a tajemství. Jiné ladění ale ještě neznamená diametrálně odlišný styl a jestli by tak novému HALO něco přeci jen nemělo chybět, pak to bude bombastická prezentace plná výbuchů a efektních momentů na způsob bayovských filmů.
Autoři ostatně postavili pro tento díl zcela nový engine na míru právě konzoli Xbox One a nové HALO by tak mělo být vůbec první hrou, která skutečně plně využije potenciál unikátní architektury, jenž dosud držela Xbox lehce ve stínu Playstationu. To slibuje skutečné audiovizuální hody nejen na domovské planetě rasy Elite, která se v sérii ukáže vůbec poprvé, ale vůbec napříč celou galaxií.
Navíc si to všechno nebudete muset užívat sami. Hrát totiž budete moci až se třemi dalšími kamarády, kteří budou moci kdykoli převzít roli jednoho z vojáků ve vašem týmu. Ani sami ale nepřijdete zkrátka a vývojáři slibují pokročilou AI a velké množství velitelských povelů. Některé technologie vyvinuté právě pro Guardians se pak mají stát standardem a výrazně posunout úroveň grafiky na Xbox One. Inu, sliby jdou autorům skvěle ale u těch to momentálně zůstává, jelikož ze singleplayeru jsme dosud neviděli téměř nic.
Více akce, více taktiky
To naopak multiplayer už si mohla většina hráčů dokonce i vyzkoušet a podle předpokladů nelze očekávat výraznější změny v samotné hratelnosti. HALO tak bude i nadále klasickou FPS a pokud se něco změní, půjde spíše o detaily, velké množství nových módů a také daleko přívětivější přístup k nováčkům.
Už podle dojmů z bety má být nyní multiplayer dynamičtěji pojatý a třeba informace a mapách viditelné během loadingu jsou pěknou novinkou. Hodně zajímavě pak zní i funkce squad-chatter, která nezávisle na živých hráčích informuje o dění na bojišti. Zkrátka k vám bude mluvit AI a dost možná si za to i nechá zaplatit. Ano, hra skutečně bude obsahovat mikrotransakce a to nikoli pouze na kosmetické předměty, ale i vozítka nebo zbraně. Vše ale půjde odemknout také za herní měnu a některé herní módy budou uzamykat placené věci a omezí vás tak pouze na vizuální změny.
Výměnou za to ale všichni hráči budou dostávat DLC třeba na rozdíl od Call of Duty zdarma. Přísun nových map je tak zaručen a kdyby se hráči přeci jen začali nudit, dojde i na editor map. Mapa Orion z bety byla dokonce vytvořena pouze za pomoci tohoto nástroje. Jak se tedy zdá, multiplayer opět bude silnou stránkou hry a minimálně 5 nových módů skutečně slibuje solidní porci sice minoritních, ale zato příjemných novinek.
Zmínit lze třeba mód Breakout, který připomene hru SWAT a taktické bitvy pouze osmi hráčů. Chybět ale nebude ani olbřímích 12 na 12 hráčů na obrovských mapách s létající i pojízdnými vozidly. Celkově autoři dělají dynamičtěji pojaté HALO, které v multiplayeru i díky všemožným super skokům a živější hratelnosti více než kdy jindy připomene Call of Duty. Vale ostatně dostává i tradiční míření od boku.
Stejně je to HALO!
To ovšem neznamená, že by duch HALO zemřel. Série se akorát posouvá a zkouší něco trošku odlišného. V singleplayeru bude sázet na temné a osobní vyprávění plné intrik a v multiplayeru to zase bude o dynamice a nových herních módech. Jestli to vyjde a hráčům se novinka opět trefí do vkusu se dozvíme už ke konci října. I když co to vlastně plácáme. Všichni vědí, že na ničem z výše popsaného nesejde a HALO opět bude pecka. Otázkou pouze zůstává, zda se regulérní pětka do herních deníčků zapíše jako pozitivně přijaté HALO, či jako rozporuplný pokus.