Zatímco pro velkou většinu ekonomických odvětví znamenalo jedenácté září studenou sprchu, která ještě zvýraznila negativní efekt zhoršující se ekonomické situace, přinejmenším v jednom segmentu se slavilo. Podle výzkumné firmy NPD totiž průmysl herních konzolí zaznamenal loni nejenže rekordní obrat, ale navíc doslova neslýchaný nárůst.
Zatímco pro velkou většinu ekonomických odvětví znamenalo jedenácté září okamžitou studenou sprchu, která ještě zvýraznila negativní efekt zhoršující se ekonomické situace, přinejmenším v jednom segmentu se slavilo. Podle výzkumné firmy NPD totiž průmysl herních konzolí (včetně vlastních her, příslušenství atd.) zaznamenal loni nejenže rekordní obrat, ale navíc doslova neslýchaný nárůst. Zatímco v roce 1999 se v USA utratilo v této oblasti 6,9 miliard dolarů a v roce 2000 byl dokonce malý pokles na 6,6 miliard dolarů (určený hlavně tím, kdy na trh přišly nové verze herního hardware, jako je PlayStation či GameBox), loňský rok si polepšil o 43 % na 9,4 miliard! Vloni se na trhu objevily tři velké hardwarové novinky, tj. XBox od Microsoftu a Game Boy Advance a GameCube od Nintenda, lídr trhu Sony ale prodávala PlayStation 2 už od roku 2000. Protože navíc novinky přišly většinou až v závěru roku, svědčí obrovský vzestup o raketově vzrůstající oblibě konzolí a her pro tato zařízení.
Konzolový trh byl před PC hrami už i v předchozích letech, ale rozdíl byl vždycky poměrně těsný (v roce 2000 činil 5,4 miliard vs. 6,6 miliard); loni se ale konzole odtrhly a mají dnes o více než padesát procent vyšší tržby než pécéčka (6,0 miliard v roce 2001). Dodejme ale, že na rozdíl od konzolí se PC oblast daleko hůře sleduje, protože hry se jednak ve velkém kradou a jednak se nikdy nedá přesně říci, zda se počítač kupuje „pro hry“ nebo pro něco jiného, hranice je zcela rozmlžená, použití počítače je mnohostranné. Záleží tedy na nastavení kritérií – pokud by (extrémní příklad) se za herní počítač označil ten, na kterém se alespoň jednou za rok zahrála nějaká hra, třeba pasiáns z Windows, vypadala by čísla zcela jinak.
Rovněž hry pro konzole se začínají ujímat vedení v řebříčcích. Za loňský rok vedla ještě hra The Sims s 2,6 milióny prodaných (nikoli ukradených) kopií během svého dvouletého života, ale jediná hra pro PlayStation 2, a to Grand Theft Auto 3, dosáhla dvoumiliónové hranice už za tři měsíce od začátku svého prodeje (!). Otázka pirátského trhu a snadnosti psát hry pro pécéčka a konzole je stále důležitější: herní vývojář bude volit tu cestu, která mu zabezpečí větší zisky při menších nákladech, a pokud bude v celosvětovém měřítku i v příštích letech bojovat s gigantickou mírou pirátství, dá se čekat, že bude z logických důvodů dávat přednost programování pro konzole.