Herní novinky: UFO: Aftershock

Herní novinky: UFO: Aftershock

Lidstvo se odpradávna rádo strašilo. Když si zrovna nepředstavovalo, jak celou planetu Zemi vyvraždilo stádu mimozemských mutantů, zaútočili na nás upíři či skupinka intergalaktických myší. Nás se bude týkat ten první případ a vězte, že Aftershock si na lidi nebere zrovna rukavičky…

Série UFO a X-Com se sice zařadily mezi legendy žánru izometrických strategií, ovšem s každým dalším dílem se dostavovalo spíše negativní bučení obecenstva. Ale pak v tuzemsku vyrobili nepřímé pokračování UFO: Aftermath; a pak ještě další. Tentokrát s podtitulem Aftershock.

   

„Vzdávám se!“ * Překrásný výhled * Zatím o vás neví

Cíl: Země!

Bezduché filozofické otázky by v tomto případě asi nebyly na místě, a tak se vrhněme přímo k jádru věci. Děj se i nyní točí, z názvu to není zas až tak jasné, kolem lidské civilizace. Ovšem oproti Aftermath se hra odehrává s padesátiletým časovým odstupem. Přesněji řečeno se píše rok 2054 a lidstvo sužuje nečekaná pohroma. Ačkoliv největší hrozbou dnešního světa jsou asijské choroby a africký hladomor doprovázený virem HIV, za necelé půl století tomu dle Altaru bude úplně jinak.

Největší hrozbou se totiž stávají mimozemšťané, kteří dokonce naši civilizaci vyhnali na nikým neobývaný ostrov Laputa. Zde bychom údajně měli začít „znovu a lépe“, jenže znáte to… Člověk je tvor neposedný a hlavně tvrdohlavý. K jakékoliv hrozbě se staví lhostejně a dokonce se zásadně pokouší o návrat k tomu, co bylo dřív. Vaším úkolem je vrátit Zemi zpět do lidských rukou a zajistit tak svým dětem lepší budoucnost.

Začátek připomíná klasický převrat. Řady vašich stoupenců plní hlavně fanatičtí nadšenci a většina lidského pokolení, ač s akcí plně souhlasí, se tváří jakoby nic a v poklidu si nadále žije na ostrově v bezpeční mimo veškeré dění. Záhy se ovšem rebelie rozroste do rozměrů přímo gigantických, ovšem v poměru k mimozemským možnostem se jedná spíše o holé šílenství. Jenže být to jednodušší, už by to nebyla taková zábava…

   

Tohle bude asi bolet * Skladiště * Odpolední siesta

Strategie vs taktika

Hra bude opět rozdělena na dvě nezávislé části – strategickou a taktickou - které od minula doznaly značného posunu k lepšímu. Především interface udělal krok ke zjednodušení a větší přehlednosti, což se ostatně dalo očekávat, vzhledem k tomu, že zdárná kooperace obou herních částí nebyla v Aftermath zrovna jednoduchá. Právě v tom by se měl Aftershock od staršího bratříčka výrazně lišit.

Pojďme se nejdříve věnovat strategické části. Ta sází na váš svižný vzestup, a tak není divu, že budete začínat pěkně od píky. Konkrétně to znamená, že vám bylo zpočátku do vínku dáno pouze to nejnutnější; tedy základna. Doslova na zelené louce tak budete muset vybudovat rozsáhlý územní komplex, přičemž každá dobytá lokace si žádá výstavbu nové základny. Ta je přímo napojena na centrálu, odkud se řídí veškeré dění na Zemi. Celkově Aftershock bude hrát na lidovější notu – vstřícnější přístup je znát už na první pohled.

Dočkáte se především znatelné volnosti ve vedení bitev a i dobývání nepřáteli obývaných teritorií. K úspěchu je však nutné skloubení i několika dalších důležitých faktorů, spoluprací mezi lidskými jednotkami počínaje a těžbou surovin konče. Velmi důležitý je i výzkum, který by se měl ubírat mnohem užitečnějším směrem. Velký rozdíl by měl být i mezi zkoumáním ufonů – tedy spíše v tom, zda bádáte v útrobách živého, či už mrtvého mimozemšťana.     

Na co se těšíme
  • Oceán
  • Vylepšená Al
  • Jednodušší ovládání
Čeho se bojíme
  • Grafiky – bude mít ještě co nabídnout?

Z venku dovnitř

Samotné boje se nyní přesouvají z venkovních lokací do interiérů budov, kde bychom měli strávit asi nejvíce času. Autoři se nechali slyšet, že se dočkáme všemožných fabrik, elektráren, skladišť... Souboje budou samozřejmě i nadále probíhat na tahy. Opět by měl zůstat zachován systém specialistů, v němž každý muž (případně žena) bude zaujímat předem přidělenou roli. Ruku v ruce s vylepšením bojů jde i nepřátelská inteligence - ufoni se navzájem kryjí, spolupracují a vůbec se už konečně chovají jako „vyšší“ bytosti.

Největší novinkou je však přítomnost oceánu, který by měl sehrát hlavní roli při komunikaci mezi lidskými složkami. Krom toho se dočkáme i válečných střetů na moři, do hry tedy logicky byly zakomponovány i lodě. Snad jediný prvek totožný s minulým dílem je grafický engine, ovšem i ten by měl doznat jistých vylepšení. Konečně se tak dočkáme například dynamických světel a stínů.

   

„Budoucnost Země je teď v mých rukou…“ * Konečně si i zaplaveme * Nepřátelské jednotky budou mnohem lépe spolupracovat

Na závěr nezbývá než konstatovat, že ačkoli do vydání zbývá ještě skoro celý rok, už nyní vypadá Aftershock skvěle. Altar Interactive si buďto připravili velmi lákavou prezentaci plnou nepravdivého klamstva, anebo nás v září nastávajícího roku čeká opravdová bomba. Nechme se překvapit. 


Jak se těšíme: 85%

Určitě si přečtěte

Články odjinud