Žánr 3D akcí se dnes tříští do mnoha různých subžánrů. Pro každý z nich existuje hra, která ho poprvé definovala - kupříkladu System Shock poprvé přišel s konceptem RPG střílečky. Vzpomeňme také Thiefa, shodou okolností od stejné společnosti, který definoval žánr "stealth stříleček". Která hra se stala základem reálné simulace profesionálního zabijáka? Ano, je to Hitman: Codename 47. Dnes vám představíme chystaný druhý díl - Hitman 2: Silent Assasin.
Žánr 3D akcí se dnes tříští do mnoha různých subžánrů. Pro každý z nich existuje hra, která ho poprvé definovala - kupříkladu System Shock poprvé přišel s konceptem RPG střílečky. Vzpomeňme také Thiefa, shodou okolností od stejné společnosti, který definoval žánr "stealth stříleček". Která hra se stala základem reálné simulace profesionálního zabijáka? Ano, je to Hitman: Codename 47. Dnes vám představíme chystaný druhý díl - Hitman 2: Silent Assasin.
Ale nejprve se podíváme opět kousek do minulosti. Dánská společnost Io-Interactive, která za prvním Hitmanem stojí, vznikla už v roce 1998. Hitman: Codename 47 byla její první hra určená pro platformu PC. Její distribuce se ujala společnost EIDOS, reklamy jsme tehdy mohli vidět na každé zahraniční internetové sajtě, vyšlo několik výborných trailerů a dokonce i dvě demoverze. Přes to všechno se Hitmanovi, když se dostal na pulty obchodů, příliš nedařilo. Ano, získal si docela početnou základnu skalních fanoušků, kteří vyzdvihovali zejména naprostou svobodu pohybu a činností, relativně realistické a téměř filmově laděné souboje. Dokonce i na Doupěti vznikly specializované stránky věnované právě této hře - naleznete je na adrese . Širší hráčská obec si ale této hry, zejména díky nepříliš dobře vyznívajícím recenzím (které plynuly často zřejmě právě z nepochopení toho, že se jedná o zcela nový žánr) herních magazínů. Některé ho dnes dokonce nazývají "undergroundovým hitem". Častými výtkami také byla nemožnost přepnout si pohled ze z třetí osoby do první, nemožnost ukládat během mise, příliš složitý interface.
Io-Interactive se tedy chtějí pokusit o comeback s notně vylepšeným druhým dílem. Ten samozřejmě hráče opět posadí do role profesionálního zabijáka s označením 47 (a čárovým kódem vzadu na hlavě), který musí plnit dané mise. Příběh vyznívá v tom smyslu, že hlavní hrdina jedničky se po splnění svého úkolu chtěl polepšit a tak se vydal na (do)životní dráhu "prostého osamoceného civilisty" kdesi ve farnosti na Sicílii (oblíbeném to sídle všech odpadlíků, zabijáků a mafiánů). Jenže to by to nemohl být jeden z nejznámějších a nejlepších zabijáků světa, aby ho zase Supertajná Síla Světa nepovolala zpátky do akce (ať již přímo nebo pomocí nějakého jiného, neznámého zabijáka). Nakonec - jste sice nájemný vrah, ale tím lépe víte, co znamenají pojmy jako loajalita a spravedlnost. Vydáte se tak znovu do světa plného korupce, chtíče, poklesků a potupy. Věřit se nedá nikomu, protože i ten nejlepší spojenec dokáže za ten správný peníz stisknout spoušť. Naopak vaše cíle se budou schovávat po celém světě, na těch nejodlehlejších místech planety. Budete se muset naučit dokonale ovládat své nástroje, obejít překážky, přelstít své nepřátele a nakonec eliminovat cíle. Kdo budou vaši nepřátelé? Mezinárodní teroristé, hlavy mafií (konkrétně třeba té sicilské), bývalí příslušníci KGB, prodejci zbraní, islámští radikálové... a další podvratné živly.
Hitman 2: Silent Assasin přinese jednadvacet zbrusu nových misí odehrávajících se, jak již bylo řečeno, po celé planetě - podíváte se do Itálie, ruského Petrohradu, Japonska, Severní Afriky, Malajsie. Hra poběží na přepracovaném enginu z jedničky, domácím výrobku Io-Interactive s názvem Glacier. Původní verze byla kritizována zejména pro svou přehnanou hardwarovou náročnost, což by u přepracované verze již mělo být odstraněno. Naopak původní výhody enginu, totiž výborná umělá inteligence, reálný fyzikální model a schopnost zacházet s malými i rozsáhlými levely, by měly zůstat zachovány. Vylepšeno bude také ovládací rozhraní, a vůbec všechny ty neduhy, kterými trpěla jednička - tedy ukládání během misí, a tak dále.
Hlavní hrdina samozřejmě dostane zcela novou výzbroj. A že je těch pistolek opravdu hodně - pouze namátkou: Beretta model 92, AMT Hardballer .45, Desert Eagle, Ruger .22 s tlumičem, kolt Python, Heckler & Koch MP5, Uzi, AKSU-74, Spas 12, M4A1, M60, nechybí ani sniperka Dragunov SVD, kuše, původně lovecká puška R93, Walther WA2000 nebo Barret M95. Mezi speciální výzbroj pak bude patřit nůž, chloroform, tenký drát, a další, zatím, neznámé "záležitosti".
Minimální hardwarové nároky jsou na dnešní poměry směšné - Pentium 300 MHz, 64 MB RAM, Windows 95/98/ME, 8 MB 3D akcelerátor. Hra je současně vyvíjena pro PC a PS2. Distribuce druhého dílu Hitmana se opět ujal Eidos - uvidíme, jak se mu tentokrát podaří reklamní kampaň - snad lépe než minule. Datum vydání je stanoveno na březen tohoto roku. Blíží se tedy mílovými kroky a my se můžeme jenom těšit na další úžasnou střílečku.
Oficiální stránky Hitman 2: Silent Assasin - www.hitman2.com.
Hitman: Codename 47 - hitman.doupe.cz.