Máme zde neděli a s nedělí přichází další hlas lidu, aneb názory uživatelů našeho fóra k aktuálnímu dění na herní scéně. Dnes nám svůj názor představí beat, nováček zde, v hlasu lidu, zarytý to obhájce Sony. Vyjadřuje se k prodejnosti LBP a MGS4 v USA.
Datum registrace: 26.5. 2005 06:10
Počet příspěvků: 939
Podpis:
EOS 350D, EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM, 430 EX
Nevím co si mám myslet o prodejnosti her v USA, která nám byla tento týden ukázána.
Od LBP se hodně čekalo. Já sám osobně jsem na tuto hru čekal velmi dlouho, a byla to jedna z her, kvůli níž jsem si zakoupil PS3. Ohlasy z bety a recenze nasvědčovaly tomu, že by to měl být prodejní trhák. Už první měsíc prodeje však ukázal, že prodejnost nebude nijak oslnivá. Zcela jistě to není povzbudivá zpráva pro tvůrce (MediaMolecule), ani dobrá zpráva pro Sony.

MGS4. Tak od této hry čekalo snad i nemožné. Grafický zázrak, hratelnost převyšující vše co doposud vyšlo, maximální ždímání HW PS3. Prodejnost ze začátku prodeje byla velmi povzbudivá. Ale posléze se ukázalo, že fanoušci si hru koupili, a ostatní už moc neláká. Aby si kvůli ní někdo koupil PS3, to moc nehrozilo.
Ale je situace pravdu tak zlá? MGS3 se celosvětově prodalo něco málo přes 4 miliony kopií. MGS4 se doposud prodalo celosvětově něco málo pod 4 miliony. Což opravdu není tak zlý výsledek vzhledem k tomu, že se nedá předpokládat, že všichni hráči MGS3 si koupili PS3 a MGS4. Takže prodejnost MGS4 se zcela jistě nezastavila. Přisuzovat špatný výsledek tomu, že jde o Ameriku také nejde. U MGS3 se Amerika postarala o přibližně polovinu prodejů MGS3. U MGS4 platí vpodstatě totéž. Jediné co se změnilo je náročnost(finanční) na vývoj. Naproti tomu, potenciálních kupců (tedy majitelů PS3) je mnohem méně nežli tomu bylo u předchozího dílu série.

A jaká je situace u LittleBigPlanet? Je "neúspěch" zapříčiněn mentalitou v USA? Podle VGChartz nikoli. Prodejnost LBP je opět USA/ostatní přibližně 50/50. Takže opět není americkou mentalitou. LBP je nová značka. Není to ani (pouze) „hopsačka“ , ani (pouze) logický rychlík, ani (pouze) hrátky s fyzikou. Ta hra kombinace všeho možného dohromady. A to opravdu nesedne každému. Spíš bych řekl, že problém bude i na straně marketingu Sony. LBP nemá demo a každý si netroufne koupit hru podle videí, které toho moc neřeknou. Znám člověka, který po několika prvních levelech stále netušil, jestli by si tu hru koupil.. LBP byl risk.
Resistance 2. Podle mne špatný marketing Sony. Resistance 1 už byla, a nebylo to tak dávno. Lidi nečekali na Resistance 2. Lidi čekali na KILLZONE 2. Sony jim místo toho "vnutila" hru jinou.
Avšak prodejnost nemusí vždy odrážet kvalitu hry podle "mých" měřítek. Například velmi kvalitní a inovativní hry Mass Effect na konkurenční X360 se prodalo "jen" 2.3 milionu kopií, přičemž třeba "recenzemi strhaný" NFS: Undercover již prodal na stejné platformě 1.11 milionu.
A třeba Wii Fit se prodalo celosvětově 14.5 milionu.
Já osobně si nemyslím, že je to s prodejností her tak špatné a že nevyplatí tvořit exkluzivní hry. Na první pohled to může vypadat ošklivě, ale na pohled druhý to nemusí být tak zlé.