Píšu snad poprvé komentář, ale tady musím. Chtěl jsem napsat, že preview měl psát někdo, kdo hrál G1, ale už to tady několikrát zaznělo. G1 (zvlášť v ČR) byl nesmírně populární a potom co vyšel jako plna hra v Levelu bych řekl, že Gothic znal úplně každý pařan. Hromada lidi to hrála a dodnes vzpomíná na dobrodružství bezejmenného hrdiny. Vyšší obtížnost podle mě je Gothicu patří.Stejně tak úplně v pořádku určitá neohrabanost v soubojích (výcvikem se zlepši) atd… na chyby jsem na taky narazil, ale snad to ještě vyžehlí, vždyť je to jen demo.
Díky za komentáře, po pravdě jsme netušil, že má Gothic u nás stále tolik fanoušků. Samozřejmě by bylo ideální, kdyby o hře psal někdo, kdo hrál originál. Proto jsem raději rovnou přiznal barvu, že jsem ho nehrál. A přistupoval tak k titulu jako k úplně nové hře. Tím pádem mě prostě nechytila, ba přímo zklamala. Jasně, pořád je čas, a mnoho "chyb" je tedy dle všeho nedílnou součástí gameplaye. Uvidíme, jak to dopadne. Jinak mě "zastaralé" mechanismy nevadí. Třeba remake System Shocku byl za mě parádní. Ale tady mi to příšlo prostě moc. Však každý může demo zkusit a udělat si obrázek sám.
Nechci nějak odsuzovat autora článku, ale článek měl psát někdo kdo hrál gothic 1 a 2. Naprosté žvásty... Hlavně todle demo je z důvodu zpětné vazby hráčů. Finální hra bude nejspíš hodně odlišná stejně jako to bylo u prvního dema.
Jak dávno už to je, co jsem poprvý hrál prvního Gothica? odhadem 20-21 let, dokonce tehdy vyšel i v češtině, G2 i s datadiskem taky. G1 jsem odehrál 4x, G2 3x. Takže jsem byl zvědavej na demo předělávky jedničky.I když není česky, tak jsem těch 10 giga stáhnul a spustil. No vypadá to parádně, úchvatně, fakt to kopíruje terén starý hry s ultranovejma texturama. Dialogy jsem nějak náhodně rychle odklikal (na co poslouchat něco nesrozumitelnýho, žejo?), jenže jsem se tam po 5 minutách zaseknul a nemohl jsem se dostat do údolí, ve kterým se tyčí Gomezův hrad. Zřejmě první odlišnost od originálu, že zatarasili přímou cestu a i když je tam přístup do dolu, ten je slepý. Tak jsem tam někde zašlápnul 2 štěnice a krumpáčem pobil 2 krysokrty. A místo hodinovýho kochání jsem to po 10 minutách ukončil a odinstaloval.Tak uvidíme, jestli k finální verzi bude čeština (ať už hned ofiko nebo za nějakej čas fanouškovská), rád se na Khorinis vrátím.
Remake je povedený. Meleš srajdy. Ten feel z prvních 2 dílů tam prostě je.
Upřímně tohle měl recenzovat člověk co zná a hrál Gothic 1 a 2 . Risen 1 a v úplně v ideálním případě Návraty 2.0... Nemám žádnou vítku vůči autorovi a chápu, jeho pohled protože nutno říci, že fanoušci Série Gothic nepovažuji 3. díl a 4. Díl Arcanii za skutečný Gothic. To je dáno rozpadem, rozdělením, změnou a neshody vydavatele s právy a herním studiem (JoWood a Piranhs Bytes). Zkrátka 3 díl je úplně jiná hra než první 2 a to zcela ve všem a 4 díl dělalo jiné studio a bylo to něco strašného pro fanoušky už 3 díl byl pro fanoušky strašný s neberou ho jako skutečnou Gothic hru s jejími nezaměnitelnými prvky. Vrátit se k tomu "kouzlu" původních 2 Gothicu se jim opět povedlo s Risen 1. Když to člověk hrál měl přesně ten pocit že hraje Gothic :))... Risen 2,3 už bohužel nenaplnil očekávání... Tudíž co bych chtěl říci závěrem je to, že člověk co to nehrál a hrál "bohužel" jen 3 díl, který ale nebyl špatný podle hráčů co první 2 nehráli, nedokáže a ani nemůže pochopit to kouzlo Gothicu což je pochopitelné logické a nejde mu to vyčítat. Nicméně při čtení recenze jsem záznamem stížnosti právě na ty prvky hratelnosti, které bych označil jedním z těch "kouzel" Gothicu.
Souhlasím. G1, G2 a Risen. Zbytek prostě není ono.
Ah jo, dnešní hráči jsou zhýčkaní. Chtěl bych Vás vidět jak si vezmete čtverečkovaný papír a tužku do ruky a kreslíte si mapu!!! Protože mapa ve hře není!!! Chtěl bych vás vidět jak hledáte postavu na dokončeni úkolů a nevíte kde se nachází. Původní hry byli prostě takové!! Pokud to má být alespoň trochu jako originál musíte s tím smířit, že nic nedostanete zadarmo a nic nepůjde jednoduše!
Plně souhlasím s vašim názorem. Sám jsem kdysi hrál gothic 1. To co je popsané v článku odpovídá tomu co bych čekal od této hry. Pokud si pamatuji správně gothic se ovládají jen klávesnicí a myš byla jin na klikání na věci v inventáři. Ta hra měla kouzlo které dnes hry prostě nemají ale je jasné že remake nebude jen o zlepšení grafiky někde sem četl že chtějí upravit i boj atd....
Tohle je vždy těžké. Sám jsem s hrami začal někdy v devadesátkách a pamatuji si staré hry. Bavily mě a byl to super videoherní věk. Ale to, jak třeba dokáží dnešní hry vyprávět příběh je dle mého prostě mnohem dále. Snažil jsem se v textu i zmínit, že milovníky originálu možná remake potěší. Ale též musím reflektovat to, že mnoho čtenářů původní hru prostě nezná. A těm se toto líbit dle mého nebude. Po pravdě, taky bych si už dnes nechtěl malovat mapky apod., jak píše Martin. Ale asi jsem už halt taky zhýčkanej.
Ono to tehdy bylo "lepší" protože každý rok se hry posouvaly neskutečně dopředu. Pamatuju si právě u Gothic 1, když sem to poprvé viděl u kamaráda, že jsem nevěřícně koukal na to, že ta postava může lézt po žebříku a sednout si na židli apod. Proč? Protože jsem tehdy znal open world hry jen z GTA3, kde nic z toho nešlo a úplně mi to tehdy vystřelilo mozek z hlavy, jak reálně působící svět to byl. Dnes je posun max v tom, jak jsou krásný světýlka a kolik fps nám zvládne dogenerovat AI. Jsem rád, že jsem taky začínal v době Warcraft 2, abych si o to víc mohl užít 3 a pak být uchvácen tím, že v tom světě mohu chodit s panákem ve WoWku. A závidím těm, co s hraním začali ještě dřív a ten herní vývoj zažili ještě víc jak já. A ne netvrdím, že dnes nevychází dobré hry, ale vývoj je tak 1000x pomalejší. Naštěstí tu máme VR a tam se to rozjíždí krásně.
Pane bože vždyť je to Pre-Alpha verze hry, v tomhle stádiu vývoje nemůžete vůbec čekat zázraky...
Je to ukázka, kterou se prezentují. Jsem fanda 1 a 2, tehdy mě ty hry naprosto uchvátily, ale tak něco pustili do světa, tak je snad v pohodě poukázat na chyby v oné ukázce.
Taky si to myslím. Za mých mladých let byly demoverze krátké ukázky z takřka dokončených her, které měly nalákat ke koupi. Tímhle se tvůrci zkrátka prezentují. Pokud takto pouští ven pre alfu, tak možná raději neměli pouštět ven nic. Nebo berou hráče dema jako testery, které nemusí platit? Zkrátka mi to nepříjde úplně ok.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.