11
Fotogalerie

Hráli jsme Heroes of the Storm: všichni proti všem

Proč měnit něco co funguje? Blizzard vypouští do vod MOBA her vlastní verzi. Bude další z mnoha, nebo se prosadí?

Před nějakým tím rokem nás Blizzard obdaroval parádním trailerem na chystanou hru Heroes of the Storm, kde nechal hlavní hrdiny ze svých kultovních her mlátit se mezi sebou. Nakonec z toho vznikla moba hra. Nebudu vám lhát, tento žánr mě totálně minul a viděl jsem ho akorát na FB zdi, kam přátelé házeli screeny, které mi nic neříkali. Možná je to tak lepší, když se teď pokusím sepsat dojmy z hraní alfa verze a nebudu ji zde srovnávat na každém druhém řádku s LOLkem a Dotou.

Pro žánrem nepolíbené je zde tutoriál, ve kterém se vtělíme do role Raynora, který je ze všeho stejně vyjukaný jako vy. Ale hned přispěchá Uther, aby vám nastínil situaci a jako bonus dostanete za úkol zničit Diabla. Nic vám ta jména neříkají? Znalci Blizzardích her už ví, že se jedná o postavy z her Starcraft, Warcraft a Diablo. Nejmocnější hrdinové tamních světů se dostali na planetu, kde se můžou řezat mezi sebou, aby zjistili, který z nich je ten nejsilnější. Ale nečekejte žádný příběh, vše se odehrává v arénách, kterých je zatím pět.

HeroesOfTheStorm 2014-11-23 16-05-56-47.bmp HeroesOfTheStorm 2014-11-23 16-07-54-81.bmp HeroesOfTheStorm 2014-11-23 16-09-35-71.bmp

V každé mapě máte hlavní budovu, kterou musíte bránit a přitom zničit tu nepřátelskou. V cestě vám stojí dvě hradby, věže, které dokážou pěkně pochroumat zdraví, a „kasárny“, ze kterých vycházejí minioni. Ti dokážou být leckdy nápomocní v rozbíjení nepřátelských hradeb, ale většinou je použijete jako živé štíty.

 

Každá mapa má speciální bonus, který pomůže ve zničení nepřátelské základny

 

Kromě toho se všechny mapy liší tím, co zde budete dělat. Každá má speciální bonus, který pomůže ve zničení nepřátelské základny. Jednou sbíráte penízky pro kapitána lodi, který pak za odměnu odstřeluje nepřátelskou základnu. Jindy zabíjíte zmutované kytky, abyste si vytvořili golema, poté je tu mapa s podzemím, kde bojujete s příšerkami, ze kterých padají lebky. Za každou lebku získá váš golem větší sílu. Pak je tu mapa se zabíráním dvou bodů. Jakmile ovládnete oba, můžete se převtělit do mocné potvory, která plive oheň a nakopává ostatní hráče do zadku. V poslední sbíráte znaky a po nasbírání tří dopadne na nepřátele kletba, během které se budovy nikterak nebrání a základní minioni mají zdraví snížené na jeden bod. Zkrátka všude něco jiného. Díky tomu nastává situace, kdy na každou mapu musíte použít jinou strategii, abyste dosáhli vítězství, což je příjemné.

HeroesOfTheStorm 2014-11-27 13-36-36-90.bmp

K výhře si můžete dopomoci taky „žoldáky“, které stačí porazit v jejich táboře, aby se k vám přidali. Jedná se o silné potvory, které dokážou napáchat pěknou paseku, nebo alespoň pozdržet nepřátelské hráče. Na jejich zabrání kolikrát stačí i jeden hrdina, ale na skolení takového bosse je třeba více hráčů, i když pár postav by jej zvládlo samo, jen by to trvalo až moc dlouho.

A teď k samotným hrdinům, kteří jsou z výše zmíněných Blizzardích ikonických her. Jsou rozděleni do čtyř skupin, a to klasický bojovník, assassin a podpora, které ještě můžeme rozlišovat na blízko a dálku, a poté specialisti. Bojovník je klasický kydlič v první linii, který toho vydrží trochu víc, assassin čeká v klidu ve stínu a pak zákeřně zaútočí na utíkající z boje, kteří nemají moc zdraví. Podpora disponuje healy či buffy. Specialisti mají zvláštní schopnosti, které je nepředurčují ani k jednomu povolání. Mohou vzdáleně podporovat své spoluhráče ze základny, následně udělat klon jednoho z nich, povolávat vlastní pomocníky, nebo mají větší dostřel a hodí se na ničení budov. Mnohdy jsou právě specialisti pomyslným jazýčkem na vahách, který ukáže, zda váš tým vyhraje, nebo prohraje. Každý hrdina má tři schopnosti, nakonec si vyberete i jednu ze dvou opravdu ultimátních hrdinských schopností.

HeroesOfTheStorm 2014-11-23 16-13-57-24.bmp HeroesOfTheStorm 2014-11-23 16-20-28-92.bmp HeroesOfTheStorm 2014-11-25 16-20-06-12.bmp

Za postupné sbírání zkušeností a sbírání levelů se vám otevírají talenty, neboli tiery. Zprvu budete mít na výběr pouze ze dvou, ale po více odehraných hrách se zpřístupní další dva. Díky nim si tvoříte unikátního hrdinu šitého na míru vašemu stylu hraní. Z Diabla si takto vytvoříte enormně regeneračního tanka a z Tyraela poloassassina-polotanka. Taková kombinace může být nechutně smrtící. To vede k tomu, že i když proti sobě budou stát dva stejní hrdinové, každý bude umět něco jiného. Ten či onen skill bude mít jiné bonusy. Můžete si vylepšovat základní skilly, nebo si pořídit nové, ať už teleport, nebo rychlejší střelbu.

Samozřejmě vše záleží na tom, jak a s kým hrajete, a také proti komu. V kooperačním módu se nemusíte bát prohry, jelikož hrajete proti NPC protivníkům. Ale když proti sobě máte další hráče, musíte přemýšlet a hrát týmově, jinak se daleko nedostanete. Taková hra může trvat kolem deseti minut (jestli je jeden z týmů opravdu špatný), nebo i půl hodiny, ale to už je moc extrémní a průměrná délka jedné hry je kolem dvaceti minut.

Samotné hrdiny si můžete koupit buď za reálné peníze, nebo za tamní herní měnu. Tu zprvu dostáváte za úkoly, které jsou rozděleny podle levelu hráče, nebo za denní úkoly či za odemknutí pátého levelu u hrdiny, se kterým hrajete. Penízků ze hry nikdy moc není. Kromě toho máte na začátku pět slotů s náhodně vybranými hrdiny, kteří se mění každý týden. Na 12 a 15 úrovni se odemknou další sloty, takže si můžete pěkně vyzkoušet hrdiny a toho, který vám nejvíce vyhovuje, poté koupit. Času na ozkoušení je hodně, a jestli zrovna není váš oblíbený Diablo v týdenní dostupné položce, tak si na něj alespoň našetříte.

HeroesOfTheStorm 2014-11-27 13-56-12-38.bmp HeroesOfTheStorm 2014-11-29 10-21-17-29.bmp HeroesOfTheStorm 2014-11-29 10-46-29-15.bmp

Samotná hratelnost je hodně návyková. Díky rotaci map nedojde k rychlému opotřebení a jednotvárnosti. Jednotlivé hry jsou svižné a energické. S objevováním schopností hrdinů a nejlepších kombinací jak tierů, tak skillů si užijete nejednu komickou situaci. I samotné pozorování mapy, jestli zde neběží jeden z hideů, je sranda, když jej pak plošným skillem vytáhnete ze stínů, aby na něj mohl skočit jeden z vašich spoluhráčů.

 

Blizzard se snaží, aby hrdinové byli vyrovnaní a hra měla správný balanc, což klukům chválíme

 

Grafika je věrná Blizzardí povaze a zůstává pořád roztomile kreslená a vůbec neurazí, ale ani nijak extra nenadchne. I když se jedná o alfa verzi, tak jsem na žádné výraznější bugy či problémy ve hře nenarazil. Ladí se skilly hrdinů, aby byli vyvážené. Není tomu dávno, co všichni hráli za Novu a její mocnou odstřelovačku. V nedávném updatu se dočkala nervnutí. Blizzard se snaží, aby hrdinové byli vyrovnaní a hra měla správný balanc, což klukům chválíme.

HeroesOfTheStorm 2014-11-27 13-47-57-34.bmp

Mezi další novinky patří přidání hrdinky Jainy Proudmoore a jejích ledových útoků. Následovat by měl Thrall a stejně tak i nové bojiště v egyptském stylu. Čekání na jednu hru zatím trvá kolem minutky či dvou, pokud jste v minulém týdnu nechtěli hrát zrovna za Novu. Stejná postava holt nemůže být přítomna v jednom týmu dvakrát, ale to neplatí o třídě.

Těm, kteří nemají to štěstí a nedostali se do alpha verze, nezbývá nic jiného, než čekat na 13. leden, kdy se objeví i ranked systém a nový herní mód Draft. A hlavně tedy beta verze přístupná širší veřejnosti. Heroes of the Storm určitě nepřinese revoluci, ale může nabídnout pěknou porci zábavy s hrdiny z her od Blizzardu, která zabaví na velmi dlouhou dobu a jistě si najde širokou komunitu hráčů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud