Hrom do toho!

Hrom do toho!

Berlín, rok 1942. Schůze u ministra financí. "Pane plukovníku, bylo Ztracené město nalezeno?" Wolf zbledne, po chvíli se postaví a spustí "Pánové. Jsem velitelem elitní skupiny parašutistů. Mým úkolem je nalézt legendární město, kde se nachází Brahmashiras, neboli Brahmova hlava. Je to starověká zbraň schopná ničit celé národy. Jistě vám nemusím vysvětlovat, jak je tento úkol důležitý..."

"... Informace o této zbrani pocházejí ze starého rukopisu Mahábháraty, který obsahuje precizní popis celého příběhu. Zbraň pochází od Bohů, kteří ji svěřili králi Arjunovi. Ten ji použil jednou jedinkrát na potlačení občanské revolty. Následky byly tak strašné, že se rozhodl Hlavu skrýt v podzemním městě, aby ji už nikdo nikdy nenašel. Víme, že takovýchto měst bylo postaveno mnoho, ale jen jedno je to správné." Zvedne se malý zavalitý mužík v černém kabátě a ptá se "Proč máme financovat takto nákladnou expedici, když je založena na pouhých pohádkách z minulosti?" Wolf odvětí "Není to tak nesmyslné jak si myslíte. Viděl jste demonstraci našich nových letadel?" Mužík přikývne, "Ano, viděl. Úchvatné, jak mohou být naši lidé vynalézaví." Wolf se pousměje "Víte, vlastně to není ani taky díky genialitě našich inženýrů, jako spíše díky králi Arjunovi. Jsou, tedy byla to jeho letadla. Používal je, aby mohl navštěvovat Zemi bohů. Našli jsme je." Překvapení bylo obrovské, Wolf pokračoval. "Právě teď hledáme Ztracené město. Musím přiznat, že jsme velmi blízko. Ovšem je tu jeden problém, který si vyžádá další výdaje." Jaký problém, plukovníku? "Jmenuje se Grom. Plukovník Grom. Lidé ho považují za vtělení Purby, svaté dýky, která zahání démony. Kdosi se táže "Jeden muž, který si dokáže poradit s celou elitní jednotkou? Jak je to možné?" Wolf tiše odpovídá "Vy jste tam nebyl, pane, neviděl jste, čeho je plukovník Grom schopen."

GromGrom

Grom. Tak se jmenuje nová RPG adventura od polských Rebelmind Games. Na první pohled vypadá jako klasická Hollywoodská adventura, na pohled druhý však zjistíte, že Grom bude mnohem víc. Je to příběh vyjímečných lidí s temnou minulostí, odehrávající se v částečně reálném a částečně vyfantazírovaném období Druhé světové války. Obsahuje i jisté RPG elementy, ale je přístupná i zatvrzelým adventuristům. Bude to epická hra s plným břichem dobrodružství, výbornou grafikou a dechberoucím zvukem, dochucená špetkou humoru a neodhalitelného tajemství. Velmi asi bude připomínat staré dobré adventury od Lucasarts nebo Sierry, v podstatě se bude jednat o mix Jamese Bonda a Indiana Jonese. Ovšem nenechte se mýlit. Již nebude nutné pátrat na obrazovce po shluku pěti pixelů, ani řešit absurdní puzzle. V téhle hře už nebude nutné zkoušet ve vašem inventáři "všechno na všechno", puzzle budou vždy přísně logická a pojící se k vaší situaci. RPG část bude založena na živoucím okolním světě, ve kterém si všechno bude žít samo pro sebe. Na postavách, které se budou moci přidat k té hlavní (tedy vám), a kterým budete moci zadávat různé příkazy. Na questech a subquestech zasazených do nelineárního příběhu. Velmi důležitá bude také akční část, kterou reprezentuje real-timový systém bojů. Zde je využita pro každého člena týmu propracovaná umělá inteligence, na postavy mají vliv jejich RPG statistiky, bitvy vyžadují hutné taktické plánování.

GromGrom

Záměrem autorů je vytvořit adventuru "ze staré školy", avšak v novodobém kabátě pro současné hráče. Což je úkol vskutku přetěžký, vždyť kdo dnes ještě sáhne, vyjma několika desítek veteránů, po nějaké adventuře? Všichni se vrhají do víru RPG, RTS, MMORPG, FPS, a milionů dalších matoucích zkratek. Ale adventury, ty jsou dnes pařanským národem velmi, velmi zanedbávané. A je to škoda.

Vydání je plánováno na čas kolem jara 2002.

Určitě si přečtěte

Články odjinud