O svůj názor na současnou scénu videoher se podělil Junichi Masuda, tvůrce Pokémonů Black/White. Jak napsal na svém blogu, byl při návštěvě letošní E3 překvapen velkým počtem násilných a neoriginálních her. Cítí, že herní scéna zažívá krizi.
"Tento rok byly trendem válečné FPS!" napsal Masuda nepříliš povedenou angličtinou. "Hodně cákajících scén! Křev stříkala na všechny strany. Hodně se střílelo, hodně se zabíjelo."

"Herní vývojáři si zvykli cíl 'zabíjet'. Cítím, že se hlavním problémem při vývoji hry stalo téma 'jak zabít'. Kvůli tomu se cílem staly třeba zombie nebo mimozemšťané. Tyhle běsnící cíle útočí a člověk se brání. Hry jsou surové a nikdy nevíte. Mmm... Hráč si vybírá, kterou hru chce hrát. Jako herní vývojář si myslím, že to je smutné!"
"Většina her vypadá naprosto stejně. Narazil jsem na málo originálních her. Cítil jsem tak trochu krizi."
Ona série Pokémon není zrovna příkladnou ukázkou originality, nicméně musíme uznat, že s Pokémon Black/White dostaly kapesní příšerky nový dech.