Suicide Squad: Kill the Justice League Zdroj: Živě

Suicide Squad: Kill the Justice League | Zdroj: Živě

Skull and Bones  Zdroj: Živě

Skull and Bones  | Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Test Drive Unlimited: Solar Crown  Zdroj: Živě

Test Drive Unlimited: Solar Crown  | Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

CrossfireX Zdroj: Živě

CrossfireX | Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Marvel´s Avengers Zdroj: E3

Marvel´s Avengers | Zdroj: E3

Babylon´s Fall Zdroj: Živě

Babylon´s Fall | Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Balan Wonderworld Zdroj: Živě

Balan Wonderworld | Zdroj: Živě

Warcraft III: Reforged Zdroj: Živě

Warcraft III: Reforged | Zdroj: Živě

GTA Trilogy - Definitive Edition Zdroj: Živě

GTA Trilogy - Definitive Edition | Zdroj: Živě

Skull and Bones  Zdroj: Živě
Zdroj: Živě
Zdroj: Živě
Test Drive Unlimited: Solar Crown  Zdroj: Živě
21
Fotogalerie

Hry, které se vůbec nepovedly. Velká očekávání následovalo ještě větší zklamání

Velká očekávání neznamenají vždy, že nová hra bude skutečně tak skvělá, jak ji tvůrci prezentují. Někdy jsou to zklamání a promarněné příležitosti opravdu velké. Připravili jsme si pro vás několik takových příkladů.

Suicide Squad: Kill The Justice League

Když si tým, který skvěle zpracoval herního Batmana, vzal do parády Sebevražedný oddíl, znělo to velmi slibně. Co by se tak mohlo pokazit s další hrou z oblíbeného komiksového univerza? No bylo toho hodně. Warner Bros chtělo naskočit na moderní trendy her jako služeb, a tak po dlouhém vývoji vyšla směsice všeho možného. Alespoň že příběh nebyl úplně špatný. 

Čtyřka protagonistů, za které jste mohli hrát v partě s kamarády, se musí postavit Lize spravedlnosti poté, co mysl každého z hrdinů ovládl Brainiac. Hratelnost, která se místo arkhamského Batmana blížila spíš k Fortnite, ale nikoho příliš neoslnila, stejně jako repetitivní náplň. 

d7shTZeqRwGrq89hRqd25g.jpg

Hodnocení recenzentů: 60 % (z 91 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (67 % od 6 675 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series X
  • Žánry: adventura, střílečka
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Herní engine: Unreal Engine 4
  • Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • Vývojář: Rocksteady Studios
  • Datum vydání: 2. 2. 2024

Digitální distribuce: Steam, Epic

Pokračování 2 / 21

Skull and Bones

Pirátská multiplayerovka, kterou měl Ubisoft ve vývoji dlouhou řádku let. Skull and Bones prošlo nejedním restartem a ve výsledku se z něj stala jen další hra jako služba, která ničím výrazně nevystupuje z řady. Za atraktivní tematikou pirátů se skrývá pořádná grindovačka, kde strávíte nejvíc času jednoduchými, stále se opakujícími misemi. Vývojáři reputaci hry moc nepomohli s prohlášeními, že jde o vůbec první AAAA hru. 

Alespoň že se na Skull and Bones Ubisoft hned nevykašlal. V rámci sezón, které do hry přicházejí zdarma, přibývá různorodý obsah zaměřený na odlišné posádky a události na širém moři. 

Skull and Bones (Closed Beta 2)2023-12-16-21-0-10.jpg

Hodnocení recenzentů: 59 % (z 51 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (65 % od 1 053 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series X
  • Žánr: adventura
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: Ubisoft
  • Vývojář: Ubisoft Singapore
  • Datum vydání: 16. 2. 2024

Digitální distribuce: Steam, Epic

Pokračování 3 / 21

Star Wars: Battlefront Classic Collection

I v tomhle případě musíme kroutit hlavou nad tím, jak se něco takového mohlo pokazit. Původní Battlefronty jsou mezi fanoušky Star Wars řazené mezi nejlepší multiplayerovky z tohoto univerza. Když ale Aspyr spojil oba díly do jedné kolekce, dopadlo to katastrofálně. Po spuštění prodejů fungovaly jen 3 servery na PC, každý pro 64 hráčů. Což je zatraceně málo, protože první den si jich hru zapnulo přes 10 000. 

Problémů je ale víc. Úplně chyběly některé cutscény a z nepochopitelného důvodu velikost kolekce přesahuje 60 GB. Původní verze dohromady měly přitom nějakých 8 GB. Nepomohl ani fakt, že kolekce nepodporuje hraní skrz platformy a po úvodních problémech s kapacitou a připojením k serverům velmi rychle umřela.

image.png

Hodnocení recenzentů: 58 % (z 18 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Spíše záporné (21 % od 6 909 hráčů)

  • Platformy: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X, Xbox One, Nintendo Switch
  • Žánry: střílečka, strategie
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace, dělená obrazovka
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: Aspyr
  • Vývojář: Aspyr
  • Datum vydání: 14. 3. 2024

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 4 / 21

Concord

Concord je mezi všemi ostatními hrami v tomto článku asi tím nejdražším průšvihem. Sony za něj vysolila minimálně 200 milionů dolarů. Odměnou jim za to bylo pouze pár tisíc hráčů v den vydání, což na velkou live service hru byla naprostá tragédie. S dalšími dny jejich počet navíc ubýval, a tak PlayStation jejich nepovedený hero shooter raději zaříznul dřív, než by za provoz serverů museli vyhodit další peníze. 

Největším problémem Concordu je, že nebyl v ničem příliš zajímavý. Technicky šlo sice o propracovanou záležitost, ale co na tom, když hratelnost je převzatá z již existujících her bez větších úprav, postavy nepříliš zajímavé svým designem a hratelnost pomalejší kvůli velkým mapám, na které těch pár herních módů příliš nesedělo. I když zpočátku byla šance, že se ještě vrátí, nyní už je definitivní konec, protože studio Firewalk zaniklo.

Concord_20240822231429.jpg

Hodnocení recenzentů: 62 % (z 46 recenzí Metacritic)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 5
  • Žánry: adventura, nezávislá hra, simulátor, strategie
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
  • Vývojář: Firewalk
  • Datum vydání: 23. 8. 2024

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 5 / 21

Test Drive Unlimited Solar Crown

Závodní série Test Drive patřila ve své době mezi stálice, které v sobě propojují arkádu s automobilovou simulací. Když se po více než 10 letech vrátila s novým dílem Solar Crown, fanoušci ji netrpělivě očekávali, protože kromě Forzy Horizon v dnešní době moc podobných závodů není. Zklamání ale přišlo ještě dřív, než stihl nový Test Drive vůbec vyjít. 

S dražší edicí jste si mohli zahrát s předstihem. Takový byl alespoň slib. Ve skutečnosti se do hry nedostali ani ti, kteří si připlatili. Technické problémy se táhly několik týdnů a jako kompenzaci hráči dostali je pár drobností do hry, což působilo spíš jako výsměch. Prostředí hongkongského ostrova je sice atraktivní, ale nevypadá to, že by se tlak na MMO styl hraní příliš vyplatil.

f754cc89-cb53-4649-8072-632562236f8f

Hodnocení recenzentů: 52 % (z 28 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Spíše záporné (35 % od 3 866 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series X
  • Žánry: závodní hra, simulátor
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace, MMO
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Herní engine: KT Engine
  • Vydavatel: Nacon
  • Vývojář: KT Racing
  • Datum vydání: 12. 9. 2024

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 6 / 21

South Park: Snow Day!

Dostali jsme Stick of Truth a Fractured But Whole, obě výborná RPGčka s nekompromisním humorem, díky kterému má South Park rádo tolik lidí. Oproti tomu Snow Day působí jako ostuda. Kooperační akce, ve které se městečko zapadané sněhem ocitne v nebezpečí, z čehož ho může zachránit jen známá partička mládežníků.

Snow Day je toporný pokus o vytvoření jednoduché akce, která spíš vypadá, jako by byla zaměřená na mladší hráče. Což jde přímo proti tomu, jaký humor South Park v každé epizodě používá. I ten v této adaptaci skoro úplně chybí a je vidět, že se tvůrci hodně drželi zpátky. Snaž příští herní South Park bude zase víc utržený ze řetězu.

781037fa-ea43-4cbc-9df7-c61905dec9cb

Hodnocení recenzentů: 59 % (z 60 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (51 % od 2 537 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series X, Nintendo Switch
  • Žánr: adventura
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: THQ Nordic
  • Vývojář: Question
  • Datum vydání: 26. 3. 2024

Digitální distribuce: Steam, GOG

Pokračování 7 / 21

CrossfireX

I přes to, že je značka Crossfire na asijských trzích populárnější než Counter-Strike, její díl z roku 2022 byl opravdový propadák. CrossfireX se zprvu prezentoval jako jedna z velkých exkluzivit pro Xbox Series S|X s tím, že vedle klasického multiplayeru je jeho součástí i příběhová kampaň, na které pracovalo finské studio Remedy. Jelikož se jedná o autory her, jako je Alan Wake nebo Control, tbyla očekávání nemalá. 

Hned s vydáním se ale vše rozplynulo. Nejde tak ani o neuspokojivý příběh, samotné základy nezvládl CrossfireX zpracovat dobře. V recenzích se často můžete dočíst, jak bylo ovládání a pocit ze střelby špatné, což je u hry založené na taktické akci značný problém. Dnes už si ji ani nezahrajete. V březnu 2023 byly servery uloženy k věčnému spánku.

cc38c17a-4515-453c-b6b5-00aa216d7e06

Hodnocení recenzentů: 38 % (z 24 recenzí Metacritic)
Hodnocení hráčů: 33 % (z 287 hodnocení)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: Xbox One, Xbox Series X
  • Žánr: střílečka
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů
  • Herní engine: Unreal Engine 4
  • Vydavatel: Smilegate
  • Vývojář: Smilegate
  • Datum vydání: 10. 2. 2022

Pokračování 8 / 21

Rambo: The Video Game

Jak by asi vypadal herní Rambo, kdyby na něj získalo licenci české studio Pterodon, které ho chtělo dělat před Vietcongem? Takhle rozhodně ne. Na konci minulého tisíciletí by možná Rambo: The Video Game od studia Teyon mělo úspěch, ale v roce 2014 hráči přece jen očekávali něco víc než kolejnicovou střílečku. Příběh sice pokryl stěžejní momenty z prvních tří filmů, ale kvůli i na svoji dobu podprůměrné grafice působí Rambo jako výtvor amatérů. 

Nutno ale uznat, že Teyon šel do sebe. Po Rambovi šli na Terminátora. Kritici sice k Terminator: Resistance nebyli příliš shovívaví, ale hráči na Steamu tuhle střílečku hodnotí velmi pozitivně. A jejich poslední novinkou je RoboCop, který sice není po akční stránce žádný zázrak, ovšem příběhová detektivka je to výborná.

2b0fac6b-bdae-486c-996c-6978ea1001b1

Hodnocení recenzentů: 34 % (z 22 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (59 % od 587 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360
  • Žánry: adventura, arkáda, střílečka
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: Reef Entertainment
  • Vývojář: Teyon
  • Datum vydání: 21. 2. 2014

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 9 / 21

Fast & Furious Crossroads

Ani bychom se nedivili, kdybyste o této adaptaci Rychle a zběsile slyšeli poprvé. O to víc vás udiví, že za ní nestojí žádná malá společnost. Vydání zaštítilo Bandai Namco, jedna z předních asijských společností, a vývoj mělo na starost Slightly Mad Studios, autoři závodní série Project Cars. Co by se mohlo pokazit? Skoro všechno. Nemastná, neslaná a nepěkně vypadající nuda, která nenabízela ani trochu zajímavého obsahu. 

Zrovna od této série bychom očekávali pořádně šílenou automobilovou akci. Místo toho jsme dostali jen velmi fádní a krátkou hru, kterou nezachránilo ani silné jméno. Nyní už byste Fast & Furious Crossroads hledali v digitálních distribucích marně. Bandai Namco ho ze všech platforem stáhlo v dubnu roku 2022.

86343171-e7d2-449c-b4c1-f6a7dc2de23a

Hodnocení recenzentů: 35 % (z 13 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (47 % od 161 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 4, Xbox One
  • Žánry: adventura, závodní hra
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: Bandai Namco Games
  • Vývojář: Slightly Mad Studios
  • Datum vydání: 7. 8. 2020

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 10 / 21

Skull Island: Rise of Kong

Dobře, tohle je trochu výjimka. O nějakých velkých očekáváních se v případě Skull Islandu mluvit nedá. Už od prvního traileru, který přišel jen pár měsíců před vydáním, hra sklízela kritiku za to, jak pekelně na pohled vypadá. Teď to nemyslíme v dobrém slova smyslu jako třeba v případě pekelného Dooma. U Konga si představte to nejzaprášenější zákoutí pekla, kam už věky nikdo nevkročil. 

Příběh o tom, jak se Kong dostal k postu krále svého ostrova, je úplně zastíněný strašnou grafikou a banálními herními mechanikami. Podle neoficiálních informací vývoj trval pouhý rok, což by kvalitě docela odpovídalo. Pokud si chcete zahrát za velkou opici, vraťte se ke King Kongovi z roku 2005. Užijete si ho mnohem víc.

42335c92-913c-4d4a-8f9f-39c7610cad35

Hodnocení recenzentů: 23 % (z 5 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Spíše záporné (33 % od 99 hráčů)

  • Platformy: PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox One, Nintendo Switch
  • Žánry: adventura, plošinovka, RPG
  • Herní režim: jeden hráč
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: GameMill Entertainment
  • Vývojář: IguanaBee
  • Datum vydání: 17. 10. 2023

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 11 / 21

The Lord of the Rings - Gollum

Pána prstenů máme velmi rádi a celosvětově je to stále jeden z nejoblíbenějších fantasy světů. O to víc nás mrzí to, co se s ním za poslední roky děje v herním světě. Koncept hry s Glumem v hlavní roli přitom zní velmi dobře. Uvidíme doposud neodvyprávěnou kapitolu příběhu o tom, jak se Glum proplížil z Mordoru až k elfům, což je něco, co knihy nebo filmy pouze nakously. Špatné provedení ale dokáže koncept úplně pohřbít, ať už vypadá jakkoliv. 

Nevzhledná grafika a animace, často chybová hratelnost a kvůli technickému stavu Gollum neběží plynule ani na sestavách s těmi nejlepšími grafickými kartami. Studio Daedalic po vydání přiznalo, že si s ním ukouslo příliš velké sousto. Přeci jen od klasických point & click adventur k rozsáhlé 3D stealth příběhovce je to docela velký skok. 

Snímek obrazovky (456).png

Hodnocení recenzentů: 33 % (z 57 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (41 % od 475 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Nintendo Switch
  • Žánr: adventura
  • Herní režim: jeden hráč
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Vydavatel: Nacon
  • Vývojář: Daedalic Entertainment
  • Datum vydání: 25. 5. 2023

Digitální distribuce: Steam, Epic, GOG

Pokračování 12 / 21

Ride to Hell: Retribution

Šedesátá léta, motorkářský gang, drogy a litry alkoholu. Tenhle příběh ze západu Ameriky se snažil vytěžit oblíbenou tématiku. Jakožto člen drsného gangu jste museli bránit svoje území proti konkurenci. Hodnocení, které od novinářů ani od hráčů nepřesahuje 20 %, každopádně mluví samo za sebe. Při sledování záběrů z hraní vypadá Ride to Hell: Retribution až komicky. Když si pak hlavní protagonista přivedl domů slečnu a během postelových hrátek si ani nesundali oblečení, dodalo to tomu jen pomyslnou korunu. 

76af8a83-b556-4b8a-bb3b-80097429e047

Hodnocení recenzentů: 19 % (z 14 recenzí Metacritic)
Hodnocení hráčů: 14 % (z 467 hodnocení)

  • Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360
  • Žánry: adventura, mlátička, střílečka
  • Herní režim: jeden hráč
  • Herní engine: Unreal Engine
  • Vydavatel: Deep Silver
  • Vývojář: Eutechnyx
  • Datum vydání: 25. 6. 2013

Pokračování 13 / 21

Aliens: Colonial Marines

Existuje řada her postavených na značce Vetřelce, které jsou skvělé horory či akce. Colonial Marines jsou ale docela výsměchem, i když základy tak špatné nebyly. Ale kvůli tomu, že na vaši skupinu mariňáků nabíhali vetřelci v hordách, které moc inteligence nepobraly, úplně se ze hry vytratil pocit hrozby. Ten naopak výborně zpracovává Alien Isolation, kde tvůrcům k nastavení správného napětí stačí jediný vetřelec.

Vůbec tomu nepomohl ani technický stav při vydání hry. Když si porovnáte záběry, kterými tvůrci hru původně prezentovali, s tím, co jsme nakonec dostali, je mezi nimi razantní rozdíl. Ani přes horší grafiku se Colonial Marines nevyvarovali chybám a bugům, které samotné hraní znepříjemňovali ještě víc. 

e2c9f980-b8cf-449f-9393-24253e08a0e0

Hodnocení recenzentů: 48 % (z 47 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (62 % od 7 071 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii U
  • Žánr: střílečka
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace, dělená obrazovka
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Herní engine: Red Ring
  • Vydavatel: Sega
  • Vývojář: Gearbox Software
  • Datum vydání: 12. 2. 2013

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 14 / 21

Duke Nukem Forever

Poprvé se Duke Nukem Forever ukázal v akci v roce 2001. Asi vám dojde, že jeho vývoj nebyl bezproblémový vzhledem k tomu, že vyšel až o celou dekádu později. I když studio 3D Realms zprvu šlo správným směrem, měli smůlu kvůli tomu, v jaké době jejich novinka vznikala. Na začátku tisíciletí totiž šly technologie kupředu mílovými kroky, a aby Duke Nukem Forever nebyl pozadu, došlo na několik restartů vývoje. A když už konečně vyšel, byl to jen nevýrazný průměr, který se marně snažil navázat na stylový Duke Nukem 3D.

Je to vcelku obyčejná střílečka a věříme, že se u ní nejeden hráč bavil. Od takové osobnosti a po tolika letech vývoje se přeci jen očekávalo víc. Před pár lety se ale na internetu objevila část úplně původní verze a je velmi zajímavé vidět, co v 3D Realms chystali. Škoda, že kompletní podobu jejich vize už neuvidíme.

8c5b07ed-987b-414a-ac35-be39cd104400

Hodnocení recenzentů: 49 % (z 76 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Spíše kladné (70 % od 5 736 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox, Xbox 360, GameCube
  • Žánry: adventura, střílečka
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Herní engine: Unreal Engine 2
  • Vydavatel: 2K Games
  • Vývojář: 3D Realms Gearbox Software
  • Datum vydání: 14. 6. 2011

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 15 / 21

Marvel's Avengers

Nedá se říct, že bychom byli fanoušky live-service her, ale superhrdinská akce s postavami od Marvelu měla v tomto stylu obrovský potenciál. To by ale nesměla být tak plytká jako to, s čím přišlo studio Crystal Dynamics. Jak se říká, všeho moc škodí. Můžete se pokusit na sebe naroubovat příběhovku, akci z pohledu třetí osoby, RPG prvky, kooperaci, výzvy a řadu dalších věcí, ale výsledek musí mít nějakou tvář. To se o Marvel's Avengers říct nedá. Průměrnost z nich sálala každým směrem. 

Když odhlédneme od hratelnosti, tak u live-service her je ten problém, že vývojáři do nich konstantně musejí lít nový a nový obsah. Avengers se sice od vydání rozšířili o nové hrdiny a lokace, ale čekání na každou aktualizaci bylo až příliš dlouhé. Než došlo na první větší přírůstek, většina aktivních hráčů už od Avengers dala ruce pryč.

obrázek 030.png

Hodnocení recenzentů: 67 % (z 100 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (66 % od 33 739 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X
  • Žánry: adventura, RPG
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace
  • Oficiální čeština na PC: rozhraní
  • Herní engine: Foundation Engine
  • Vydavatel: Square Enix
  • Vývojář: Crystal Dynamics Eidos Montreal
  • Datum vydání: 1. 9. 2020

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 16 / 21

Babylon's Fall

Tým ze studia PlatinumGames je známý tím, že jejich hry patří mezi nejlepší hack'n'slash akce. Jako příklady tady máme Bayonettu nebo Nier: Automata. Babylon's Fall je důkazem toho, že i mistr tesař se někdy utne. Je to další příklad toho, že každé studio nepotřebuje mít vlastní live-service hru. Tenhle pokus skončil velmi rychle. Necelý rok po vydání byly vypnuty servery. 

Hráči v roli bojovníků, kteří už od získání svých schopností mají jistou smrt, se vydávají do boje proti různým potvorákům v řadě rozmanitých úrovní. V Babylon's Fall bylo snad všechno špatně. Grafika podprůměrná, postup ve hře tlačil na to, abyste zainvestovali nějakou korunu do mikrotransakcí a ani hratelnost se nedá srovnat s ostatní tvorbou studia. Vedle Bayonetty vypadají souboje z Babylon's Fall jako laciná mobilní hra.

3822ff89-3dc4-4830-8f4b-8c7781dc1563

Hodnocení recenzentů: 41 % (z 45 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Spíše záporné (39 % od 482 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 4, PlayStation 5
  • Žánry: adventura, RPG
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Herní engine: Platinum Engine
  • Vydavatel: Square Enix
  • Vývojář: PlatinumGames
  • Datum vydání: 3. 3. 2022

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 17 / 21

Mighty No. 9

Začátkem minulé dekády se pořádně rozjížděl trend crowdfundingu, kdy hráči přispívali na vývoj řady různých projektů. Mezi ně patřilo právě i Mighty No. 9, kterému se podařilo vybrat necelé 4 miliony dolarů. Mělo jít o duchovního nástupce série akčních skákaček Mega Man. Pracoval na něm i Keidži Inafune, který je podepsaný právě i pod oblíbeným modravým hrdinou. Ve výsledku se ale jedná o přinejlepším průměrnou záležitost.

Víc než samotná kvalita hry udělal Mighty No. 9 špatné jméno proces při vydání hry. Kvůli komplikacím musel přijít odklad o více než rok, a když už se konečně dostala hra do světa, fanoušci, kteří ji podpořili na Kickstarteru, častokrát dostali nefunkční aktivační klíč nebo jim tvůrci poslali úplně jiné odměny, než za jaké si během kampaně zaplatili. 

75232e93-3bc8-4f4d-8591-142c59d57919

Hodnocení recenzentů: 52 % (z 65 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (57 % od 1 829 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 4, PlayStation Vita, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, 3DS, Wii U
  • Žánry: adventura, arkáda, plošinovka, střílečka
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů, kooperace, dělená obrazovka
  • Oficiální čeština na PC: bez češtiny
  • Herní engine: Unreal Engine 3
  • Vydavatel: Deep Silver
  • Vývojář: Inti Creates
  • Datum vydání: 21. 6. 2016

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 18 / 21

SimCity

Dnes jako krále městských budovatelských strategií známe Cities: Skylines. Bývaly ale doby, kdy tomuto žánru kralovalo EA a jeho studio Maxis. Pokud nebudeme počítat mobilní spin-off BuildIt, tak s dílem z roku 2013 série SimCity neslavně skončila. Důvodem není ani tak samotná hratelnost. Problémem bylo, že hra při vydání v podstatě nefungovala. Vyžadovala totiž neustálé připojení k internetu. V dnešní době už je to docela standard, ale musejí fungovat servery, což se u SimCity nedařilo. 

I když před vydáním sklízelo SimCity vesměs pozitivní reakce, po vydání se ohlasy otočily o 180 stupňů. Redakce musely kvůli výpadkům serverů odkládat své recenze. Tvůrci chtěli tímto způsobem hráče v podstatě donutit hrát v multiplayeru, protože jste v tomto dílu mohli spolupracovat se staviteli ostatních měst. V praxi ale tenhle styl vůbec nefungoval. Problémy s umělou inteligencí a nedoladěná ekonomika byly už jen poslední kapkou.

14bc4c61-6fd7-43b8-ab62-c965953e1301

Hodnocení recenzentů: 64 % (z 75 recenzí Metacritic)
Hodnocení hráčů: 23 % (z 4 586 hodnocení)

  • Oficiální web hry
  • Platforma: PC
  • Žánry: simulátor, strategie
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů
  • Herní engine: GlassBox
  • Vydavatel: Electronic Arts
  • Vývojář: Maxis
  • Datum vydání: 5. 3. 2013

Pokračování 19 / 21

Balan Wonderworld

Balan Wonderworld patří mezi hry, které zklamali i přes to, že na nich pracovala velká jména. V popředí stál Judži Naka, spoluautor původního Sonica nebo Nights Into Dreams. Další pořádnou 3D skákačku z rukou někoho takového bychom brali všema deseti. To by ale nesměla dopadnou takhle. I když Balan svým stylem a mechanikami, kdy hlavní hrdinové získávají speciální schopnosti skrz desítky kostýmů, nepůsobí vůbec špatně, hratelnost je opravdu příšerná. 

Stačilo nám osahat si demoverzi a bylo jasné, že s tímhle nechceme mít nic společného. Prkenné ovládání a na pohled strašlivé animace jen těžko zachrání pohádková stylizace. S výsledkem nebyl spokojený ani sám Naka, a proto rok po vydání hry zažaloval Square Enix kvůli tomu, v jakém stavu Balan Wonderworld vydali. Prý nebylo dost času na dokončení vývoje a vedení si bylo dobře vědomé chyb, které hra ve výsledku obsahovala. 

aa20f75a-cbd4-4ff6-ba45-fceb88d419dc

Hodnocení recenzentů: 51 % (z 30 recenzí Metacritic)
Hodnocení na Steamu: Smíšené (58 % od 348 hráčů)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox One, Nintendo Switch
  • Žánr: plošinovka
  • Herní režimy: jeden hráč, dělená obrazovka
  • Oficiální čeština na PC: rozhraní
  • Herní engine: Unreal Engine 4
  • Vydavatel: Square Enix
  • Vývojář: Balan Company Arzest
  • Datum vydání: 26. 3. 2021

Digitální distribuce: Steam

Pokračování 20 / 21

Warcraft III: Reforged

Třetí Warcraft patří do dnešních dní u mnohých hráčů mezi nejoblíbenější real-time strategie. Když došlo na oznámení vylepšené verze, komunita nešetřila nadšením. Ale výsledek nebyl ani zdaleka tak dobrý, jak Blizzard sliboval. Vylepšení nebylo tak razantní, chyběly slibované filmečky a tvůrcům z nějakého důvodu přišlo jako dobrý nápad změnit některé funkce z originálních verzí. 

Věc, která je pro nás stále nepochopitelná, je to, že se Reforged po vydání v podstatě spojilo s původní verzí Warcraftu III, který měli hráči na Battle.netu. Nebyla tedy možnost zůstat u oblíbeného originálu. Blizzard necelý týden po vydání nabízel vrácení peněz každému hráči bez ohledu na to, kolik stihl v Reforged nahrát, což mluví samo za sebe. Zrovna tento týden ale vyšel patch 2.0, který formu remasteru přeci jen trochu zachraňuje.

Warcraft-3-Reforged-feature-672x372.jpg

Hodnocení recenzentů: 59 % (z 53 recenzí Metacritic)
Hodnocení hráčů: 6 % (z 31 206 hodnocení)

  • Oficiální web hry
  • Platforma: PC
  • Žánr: strategie v reálném čase
  • Herní režimy: jeden hráč, více hráčů
  • Vydavatel: Blizzard Entertainment
  • Vývojář: Blizzard Entertainment
  • Datum vydání: 28. 1. 2020

Pokračování 21 / 21

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Podobný případ jako Warcraft III: Reforged. Trojice dílů série GTA patří mezi naprosté legendy s milionovými prodeji, které mají kolem sebe stále silnou komunitu fanoušků. Kdyby na kolekci nepracovalo studio Grove Street Games, možná by to dopadlo dobře. Takhle jsme se jen dočkali rozbitějších a v mnoha případech ošklivějších verzí kultovních městských akcí. 

Už to, že před vydání GTA Trilogy Rockstar neukázal přímo z hraní v podstatě nic, působilo podezřele. A při pohledu na výsledek nám bylo jasné, proč tomu tak bylo. V některých částech to vypadalo, že tvůrci remasterů náhodně rozmísťovali textury a už jim bylo jedno, jestli jedna k druhé sedí. Nutno ale uznat, že přišlo zlepšení. Zrovna tento týden na všechny platformy dorazil velký patch, který opravuje a přidává hromadu věcí. To všechno už ale mělo být součástí trilogie od počátku.

0f9064f6-48f8-4734-8299-f877339d2b13

Hodnocení recenzentů: 54 % (z 47 recenzí Metacritic)
Hodnocení hráčů: 11 % (z 4 420 hodnocení)

  • Oficiální web hry
  • Platformy: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Nintendo Switch
  • Žánry: adventura, závodní hra, RPG, střílečka, simulátor
  • Herní režim: jeden hráč
  • Herní engine: Unreal Engine 4
  • Vydavatel: Rockstar Games
  • Vývojář: Grove Street Games
  • Datum vydání: 11. 11. 2021

Hrajte to nejlepší!

Pečlivě vybíráme špičkové hry v různých žánrech a tyto články pravidelně aktualizujeme. Podívejte se na výběry, které jsme vydali.

Nejlepší RPGStřílečkyStrategické hryNejlepší české hryMultiplayerovky a mnoho dalších. Seřadili jsme díly dlouholetých sérií: Call of DutyAssassin's CreedGrand Theft Auto

Známe také nejoblíbenější hry: Pro PCPS5XboxSwitchMobily

Určitě si přečtěte

Články odjinud