37
Fotogalerie

Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

Age of Empires: Definitive Edition 

Jak vidno, éra remasterů a dalších předělávek ještě ani zdaleka neskončila. V tomhle případě snad každý hráč musí uznat, že právě tento je zasloužený. Už jenom ta možnost, že si první Age of Empires můžete zahrát ve vylepšené grafice, a k tomu v rozlišení 4K, je prostě skvělá.  

age2.jpg
age.jpgage3.jpgage4.jpg

Pro některé je právě toto splněný sen. Ani se mi nechce věřit, že Definitive Edition nepřináší jen vylepšené rozlišení, achievementy a nazdar. On je to totiž plnohodnotný remaster. Krom vylepšeného vzhledu a rozlišení tam také najdete nově nahraný soundtrack. I hratelnost se dočkala úprav, ale nemá to extra dopad na hratelnost. Zkrátka aby se hra hrála lépe, ale neztratila nic ze svého kouzla.  

Co si ale nad druhou stranu Microsoft neodpustil, je nutnost mít Windows 10. Na jiném operačním systému si nezahrajete. Mě osobně se to moc nelíbí, a to z jediného důvodu. Microsoft se sám ochudí o hráče a nedělá nic pro to, aby se jejich zákazník měl dobře. Na rozdíl třeba od GOGu, který se může přetrhnout, aby jejich hry fungovaly na co největším množství konfigurací a systémů. 

Pokračování 2 / 10

Anthem 

Bioware rozhodně neprožívá svoje nejlepší období. Katastrofu v podobě Mass Effectu Andromeda rozdýchává ještě teď a ani jejich předešlý projekt, fantasy RPG Dragon Age Inquisition, nevyšel úplně tak, jak bychom si představovali. Může se toto prokletí zlomit s jejich novou IP, která byla velkolepě představena na veletrhu E3? 

anthem.jpg
anthem2.jpganthem3.jpganthem4.png

Popravdě, moc toho o Anthemu nevíme a osobně ani neočekávám, že vyjde ještě letos. Šušká se ale, že moje očekávání je chybné a v druhé polovině roku by se Anthem měl dostat na pulty obchodů. Bylo by to ale docela nezvyklé. Zrovna EA je jedno z těch vydavatelství, které o svých nadcházejících hrách vyžvaní první poslední, a pak se diví, že jim to zase nevyšlo. Možná, že i tohle se letošním rokem změní a EA už nebude tak nenáviděnou firmou. Vezměte si třeba Ubisoft. Ten se v roce 2017 alespoň v mých očích dostal z odpadních studií mezi ty, které opět stojí za pozornost. Podle současného počínání EA to ale moc nadějně nevypadá.  

Anthem má být ten největší projekt, na kterém uznávané studio BioWare pracuje a očividně si dává záležet. Multiplayerový open-world, který nabízí spoustu možností, jak se zabavit, je ostatní moderním trendem. Takových potenciálních hitů jsme tu ale měli celou řadu. V letošním roce bychom se konečně o Anthemu mohli dozvědět něco více, takže se alespoň trochu upřesní, jak to s touhle hrou vlastně je.  

Pokračování 3 / 10

Dreams 

Lidé vytvářeli a sdíleli umění už od dávných dob a díky technologii v herním průmyslu se tato možnost vyhoupla na zcela novou úroveň. Vyprávění příběhu, emoce a nové světy. Všechny tyto věci se nedají porovnávat v rámci jiných médií. Ne každý ale dělá tak zajímavé zážitky, jaké mu tato technologie umožňuje. Jsou k tomu určité důvody. Ten, kdo má dovednosti, znalosti a hlavně prostředky, tomu jde spíše o peníze. Většinou jsou tou největší překážkou korporace, které raději vsadí na jistotu, než aby zkoušeli něco originálního.  

dreams2.jpg
dreams.pngdreams3.jpgdreams4.jpg

Z toho důvodu jsou tady projekty jako je Dreams, které mají za cíl vytvořit masivní množství kreativních nástrojů pro každého, kdo chce něco začít tvořit. To, co zatím Media Molecule předvedlo v rámci Dreams odhalilo, jak širokou škálu možností můžete využít a vytvořit tak prakticky cokoliv.

Dreams se dlouho považovalo za mrtvý projekt, protože se o něm pár let mlčelo a nikdo pořádně nevěděl, jak na tom vývoj vlastně je. Loni na konci roku se ale Sony konečně rozhoupalo a potvrdilo, že se Dreams letos konečně podívají na světlo světa.  

Něco podobného zkoušel už před lety Microsoft s Projectem Spark. V porovnání s Dreams to ale prý byla spíše betaverze toho, co všechno ve výtvoru od Media Molecule najdete. Pro mě Dreams rozhodně nejsou. Najde se ale velké množství lidí, kteří touží po tom něco tvořit a Dreams jim to umožní. Takže proč ne? 

Pokračování 4 / 10

Far Cry 5 

Poslední tři díly série Far Cry měly stejný syndrom, jako série Assassin's Creed. Byla to vesměs ta samá hra, jen s vyměněným prostředím. Pátý díl ale konečně přinesl alespoň nějakou změnu. Hned zkraje totiž můžete uplácat si vlastního hrdinu a kooperace tu hraje opravdu velkou roli.

far.jpg
far2.jpgfar3.jpgfar4.jpg

Hlavním lákadlem Far Cry 5 je neobvyklé prostředí. Podíváme se na americký venkov plný klasických rednecků. Mezi nimi se také mimo jiné vyskytují příslušníci ne úplně mírumilovné sekty. Na rozdíl od prostředí vypadá příběh, jako by vypadl ze třetího nebo čtvrtého dílu. Fanatik, kterého je třeba odpravit, a i když to vypadá, že jste na to z počátku sám, tak se najde několik lidí, kteří vám s likvidací vůdce sekty velice rádi pomohou.  

Tou největší novinkou je ale především daleko větší volnost, stejně tak jako počet aktivit, které můžete mimo mise dělat. Ubisoft tak pokračuje ve svém trendu obřích otevřených světů, které v posledním roce vypadaly opravdu skvěle. Třeba takového asasína si nemůžu vynachválit. To se ale s Far Cry moc porovnávat nedá. 

Pokračování 5 / 10

Hunt Showdown 

Někteří z vás si možná myslí, že studio Crytek už úplně umřelo. Není to tak úplně pravda. Důkazem toho je právě akční Hunt Showdown, který kutí zbytek tohoto dříve obrovského studia. Jako celá řada studií ani oni nezahálejí a snaží se naskočit na rozjetý vlak jménem Battle Royale.  

hunt.jpg
hunt2.jpghunt3.jpghunt4.jpg

Na rozdíl od ostatních ale jen sprostě nekopírují úvodní koncept a chtějí ho něčím ozvláštnit. Hunt Showdown tak nebude obsahovat jen populární a tradiční herní prvky hry PlayerUnknown's Battlegrounds, ale třeba také DayZ, Escape of Tarkov a v neposlední řadě Monster Hunter.  Po troše od každého.

Pokud si říkáte, že jste o hře moc neslyšeli, nemýlíte se. Nejdříve byla totiž oznámena pod jiným jménem a měla to být kooperační střílečka ala Left 4 Dead. Plány se změnily, ale kooperace zůstala. Hra tedy bude probíhat tak, že na obří mapu budou svrženy týmy o čtyřech hráčích, každý tým na jiné místo. Hlavním úkolem je ulovit bestii pohybující se po mapě. To musíte udělat během toho, co budete potkávat nepřátelské týmy.   

Koncept zní nadějně, teď ještě aby to fungovalo. Vzpomínáte si na hru Evolve? Měla podobný koncept. Lov bestie v kooperaci. Crytek na to jde ale trochu jinak. Možná je právě Hunt Showdown hrou, která toto studio zase přivede k životu.  

Pokračování 6 / 10

Monster Hunter World 

Pestrý nebezpečný svět nového Monster Huntera už můžeme brázdit nějakou dobu. To tedy platí jen pro konzolové hráče, vydání PC verze stále nemá přesné datum. Rozhodně se ale máte na co těšit. Není to totiž jen další díl série. Je to také návrat domů a ke kořenům této světoznámé značky.

monster4.jpg
mosnter.jpgmosnter2.jpgmosnter3.jpg

Původně vycházela série Monster Hunter na konzole od Sony. Dlouho tomu tak bylo, ale pak se vývojáři upnuli jen na Nintendo a v posledních letech jste si neměli Moster Hunter možnost zahrát jinde než právě na jejich konzolích, ať už domácích nebo kapesních. S novým dílem se opět vrací na Playstation a nejen tam. Vychází také na Xbox a PC.  

Monster Hunter vždycky vypadal tak, že jste měli několik menších lokací, ve kterých se pohybovala vaše kořist. Mezi každou lokací probíhal loading a každá tak nějak existovala sama o sobě. V MH World už tohle neplatí. Díky tomu, že je hra vyvíjena pro moderní stroje, je celý svět propojený, a tak je prožitek z lovu mnohem lepší a také hezčí. Jak je známo, konzole od Nintenda nikdy nebyly špičkou, co se hardwaru týče. Monster Hunter World tedy v porovnání s předchozími díly vypadá famózně.  

Jinak je to Monster Hunter, jaký má být. Souboje trvají desítky minut, na lov se musíte důkladně připravovat a všechno začíná stopováním vaší kořisti. Po boku vám stojí roztomilé potvůrky, které vám pomáhají v boji a oháníte se mečem tak velkým, který by člověk nikdy nemohl ani zvednout. A pokud ani to nebude stačit, zavoláte si kamarády. Paráda. 

Pokračování 7 / 10

Ni no Kuni 2 

S druhým dílem si Ni no Kuni budou moci vychutnat i hráči na PC. První díl s podtitulem Wrath of the White Witch totiž vyšel exkluzivně na Playstation 3. Ve dvojce si zahrajeme za prince Evana a jeho rádce z reálného světa jménem Roland. Roland je presidentem ve zcela jiném světě a nějakou záhadou se jeho svět, který známe z prvního dílu, propojil s tím, kde žije princ Evan.  

nino.jpeg
nino2.jpgnino3.jpgnino4.png

Krom vylepšení hratelnosti prvního dílu bude dvojka obsahovat také stavební mód, kde se jako správný vládce budete starat o svoje město a občany. Krom toho byl předělán soubojový systém. Teď budou souboje více zaměřené na akci. 

 

Když už nic jiného, nemůžete studiu Level 5 upřít to, že jejich hry vypadají parádně. Někomu sice může japonská manga stylizace vadit, ale už jsme se snad zbavili těch předsudků, že podobně vypadající hry jsou jen pro děti, že? 

Pokračování 8 / 10

Red Dead Redemption 2 

Nikoho snad nemůže překvapit, že se tady objeví zrovna nový Red Dead. Už jenom to, že na hře pracuje Rockstar vás nutí se o ní zajímat. Ještě k tomu, když víte, jak skvělý byl první díl. Bohužel se nikdy nedostal z konzolí. To naštěstí podle všeho nebude případ Red Dead Redemption 2. 

red.jpg
red2.jpgred3.jpgred4.jpeg

Divoký západ není tématem, které bychom ve hrách potkávali nějak zvlášť často. Zaměřují se na něj spíše menší hry. Mezi AAA tituly se dostane jen málokdy. Rockstar se toho ale očividně nebojí. Proč by se také bál, když první Red Dead Redemption bylo tak úspěšnou hrou.  

Prozatím víme, že by hra mohla vyjít v první polovině letošního roku, jako v případě pátého dílu GTA by ale mohlo dojít k odkladu. Nejen my, ale celá herní komunita má od této pecky obrovská očekávání. Rockstar Games není studiem, které by někdy hráče zklamávalo a věříme, že ani tohle není ten případ.  

Jen by to ještě chtělo remaster prvního dílu. I když je to jen jednu generaci zpět, stále je tady hromada hráčů, která první díl nehrála a byla by ochotná si za remaster zaplatit. Třeba se něco chystá, u Rockstaru člověk nikdy neví.  

Pokračování 9 / 10

Sea of Thieves 

Z různých preview se můžete dočíst, že jde rozhodně o originální týmový titul, protože koncept studia RARE nefunguje jen na papíře. A ačkoliv je výsledek rozhodně zajímavým titulem s obrovským potenciálem, pravda je taková, že je to potenciál dosud takřka nenaplněný. 

sea.jpg
sea2.jpgsea3.jpgsea4.jpg

Je to jednoduché. Jste pirátem, máte před sebou otevřené moře a je jen na vás, co budete dělat. Najít si posádku a vydat se s pořádnou lodí na lov pokladu? Prosím, ale prvně musíte naverbovat členy posádky, které představují samotní hráči. Každý má na lodi svoji úlohu. Je jedno, jestli budete kormidelník nebo dělostřelec, bez ostatních prostě velkou loď neukormidlujete. Kooperace tady hraje důležitou roli. I v jednom hráči se můžete zabavit, ale zapomeňte na obrovské koráby. Musíte si vystačit s malou lodičkou.  

Můžete se potkávat i s nepřátelskými posádkami, které se vám třeba budou snažit ukrást vaši kořit. Vašim nepřítelem nebudou jen ostatní hráči, ale i prostředí hry. Ve vodě logicky najdete žraloky a ostatní potvory, které vám nedají nic zadarmo. Poklad také kolikrát bývá chráněn nástrahami a pastmi. Občas dojde i na nějakou hádanku.  

Nejdůležitější je ale samotný poklad najít, takže bez dobrého navigátora se neobejdete. Prostě dostanete kus papíru, kde je zakreslené místo s pokladem, a je jen na vás, jestli se podle něj dokážete zorientovat. Sea of Thieves má své světlé okamžiky, prozatím ale stále čekáme na nějaký ten smysluplný obsah.

Pokračování 10 / 10

Tajný projekt od FromSoftware 

Víme, že jsme viděli jen 30ti sekundový teaser, ale jen to stačilo k tomu, aby se kolem nového kousku od tohoto japonského studia strhla obrovská vlna odhadů a teorií, co by to vlastně mohlo být. Sice nikdo krom samotných vývojářů neví, co vlastně bylo v teaseru vyobrazeno, ale to očividně nikomu ani trochu nevadí.  

fr.jpg

Stačilo jen to, aby se na plátně ukázalo jméno studia From Software a celá řada lidí okamžitě zbystřila. Ještě před tím, než byly vůbec potvrzeny práce na dalším projektu se hojně spekulovalo o pokračování exkluzivního hardcore titulu pro konzoli Playstation 4 - Bloodborne 2. To je ale velmi nepravděpodobné, protože to by jako před tím mělo pod palcem Sony a nebylo by to představeno v rámci TGA. I když, kdo ví...

Proč je tady vůbec takhle hra, když o ní stále nic nevíme? Je to jednoduché. Tradicí tohoto studia vždy bylo, že své hry nikdy neoznamovali roky a roky dopředu. Vždy vyšli ještě ten samý, popřípadě další rok od oznámení. Takže by celkem sedělo, že by jejich nový výtvor měl vyjít ještě letos. A ať už to bude cokoliv, bude to zajisté opět hardcore pecka, u které si poničíme ovladače.

A na co se letos nejvíce těšíte vy? Podělte se v diskuzi pod článkem!

Určitě si přečtěte

Články odjinud