Slova "humor" a "válka" se spolu zrovna moc v lásce nemají. Jejich souběžné využití si mohou dovolit pouze ti nejlepší z nejlepších, vzpomeňme např. Monty Pythony, že. Proto je zatím nejisté, co vzejde z nyní již údajně betatestované hry Conflict Zone, kterou vyvíjí společnost MASA pod hlavičkou Ubi Softu. Bude to jen nechutný paskvil či další originální pařba?
Příběh je v tomto případě docela podružný, důležité je vědět především to, kdo je zde ten špatný a kdo ten dobrý. Tak tedy, ti špatní se zovají Ghost a ti dobří ICP.
Rozdílem oproti většině (mno... ehm, rozhodně určitě oproti "mnoha") klasických RTS je v případě Conflict Zone možnost najímat si tzv. "velitele" (ano, Velitel byl už sice i v dávné Paranoie, ale tam sloužil k poněkud jinému účelu). Ti jsou na výběr celkem čtyři a jejich účelem je zastoupit vaši roli vůdce pro jednu část vaší armády. Každý velitel má speciální, zvláštní schopnosti, které má jen a pouze on a žádný jiný. Jeden například používá pouze a jen brutální sílu a boj na blízko, zatímco jiný zase raději taktizuje a používá dalekonosné zbraně. Onaký zase rád využívá speciálních jednotek a rychlých přepadových komand. Každý se prostě hodí na něco jiného. Zajímavé je, že velitelé nemusejí být nutně pouze mužského pohlaví.
Důležitým hlediskem postupu vašeho boje bude mediální oblíbenost, která je další docela originální vlastností Conflict Zone. Znamená to, že nebudete moci prostě a jednoduše převálcovat bojiště svými tanky a udělat z něj ohnivé pohřebiště. Budete si muset dávat velmi dobrý pozor na to, co rozstřílíte. Například taková zdemolovaná školka, to by nebyl zrovna extra námět na rozhovor ve večerních zprávách. Stejnětak vyvraždění civilisté dají ihned vědět svým známým, kteří už si to s vámi vyřídí :-). A to například tím, že přesvědčí další lidi, aby vám už neposílali žádné nové rekruty -> žádné nové vojáky. No prostě a jednoduše řečeno, bez oblíbenosti to nepůjde.
A právě teď je nejvyšší čas přejít k onomu humoru. Ten má být nedílnou součástí celé hry, bude jí prostupovat od začátku až do konce. Například již v intru byste měli mít možnost shlédnout hafo "vtipných" okamžiků, jako například tanky přejíždějící tučňáky, nepřátelské vojáky dobíjející vaši bázi v převlecích za velbloudy, atd.
Vtip bude doplňovat i engine. Tedy, ne že by grafika byla nějak legrační, to vůbec ne, ba naopak, je vcelku ucházející a má plno různých možností (zoomování, kompletní bitevní plán), jen... cožpak vám se nezdá vtipné, že když do panáčka dopadne granát, vyletí do vzduchu jako na trampolíně? Když už nic jiného, tak je to alespoň nekrvavé (tedy pokud se z něj v té výšce nestane náhle rudý obláček krve, masa a kostí:).
Celkově hra nabídne kolem 65 různorodých jednotek a čtyři různá prostředí bojů (sněžné, pouštní, džunglovaté a... evropské? - sakra oni si z nás snad dělají srandu?!). Multiplayer samozřejmě nebude chybět, osm hráčů přes LAN a čtyři přes internet.
Přesné datum vydání zatím není jisté, avšak jestliže právě v této době probíhají beta-testy, dalo by se očekávat, že Conflict Zone vyjde v nejbližší době.