Kapitoly článku:
Naštěstí Hunted není jenom o akci. Sem tam narazíte na zajatce, který vám po osvobození může předložit postranní úkol. Ten můžete také sami vyhledat prozkoumáváním okolí. Většinou se sice jedná o primitivní puzzly typu: vystřel zápalný šíp támhle, posuň tuhle sochu, šlápni na kámen, najdi pero černého ptáka atd.; ale rozhodně lepší než nic. Za vyřešení hádanek a postranních úkolů vás čeká odměna nejen v podobě zlata, ale také unikátních zbraní.

Jelikož se zbraně a štíty opotřebovávají, budete je často měnit. Jednoduchá statistika vám hned ukáže, který meč či luk je účinnější a rychlejší při používání. Magické zbraně postupně ztrácí své schopnosti, takže jejich speciálního účinku nemůžete využívat neomezeně. Častá změna zbraní je ale ke konci hry až frustrující, protože vizuálně není poznat, která zbraň je lepší. Neustálé běhání po bojišti a hledání lepší výbavy je únavné, obzvláště když se po zemi povalují až desítky předmětů.
Častá změna zbraní je ale ke konci hry až frustrující, protože vizuálně není poznat, která zbraň je lepší
Něco tomu chybí
Hunted nabízí pět kapitol s herní dobou pohybující se mezi 10-12 hodinami. Během této doby navštívíte nespočet dungeonů, roklí, rozbořených měst a hradů, hustých lesů a tajemných kobek. Hra běží na Unreal Engine 3, ale z grafiky si na zadek nesednete. Spíše vám stejně jako mě bude vadit lineární prostředí bez možnosti větší interakce. Fakt, že některé dřevěné sudy rozbít jdou a jiné jsou jak z kamene, je naprosto nepochopitelný.

Absence skákání a skrčení je ve hře nahrazena pouhým stisknutím tlačítka pro použití na místech, kde potřebujete něco podlézt či překonat. Poté dojde k přehrání krátké animace. To mi přijde velmi laciné a ocenil bych, kdybych většinu těchto činností mohl regulérně vykonat sám. Animace postav a celková plynulost pohybu by také mohla být lepší, což pocítíte především ve chvíli, kdy se zaseknete o zeď či neviditelnou bariéru, což se stává docela často. U modelů nepřátelských postav mi chybí možnost usekávat končetiny či viditelné známky zranění. Krve sice stříká dostatečné množství, ale není vidět z čeho.

Jako celek Hunted nepůsobí špatným dojmem, ale zároveň postrádá něco výjimečného. Souboje s tužšími nepřáteli v podobě minotaurů, démonů a čarodějnic mají sice taktičtější nádech, ale nakonec se stejně akce zvrhne v bezhlavé klikání a popíjení léčivých lektvarů. V nejhorším případě vám parťák hodí oživovací lahvičku. Díky tomu se mi za celou dobu hry nestalo, že bych zemřel. Hře tak chybí opravdová výzva. Propracovanější soubojový systém a lépe podaný příběh by také nebyl na škodu.
Souboje s tužšími nepřáteli v podobě minotaurů, démonů a čarodějnic mají sice taktičtější nádech, ale nakonec se stejně akce zvrhne v bezhlavé klikání a popíjení léčivých lektvarů
Neurazí, nenadchne
Ačkoliv v úvodu zmíněná podobnost herního stylu s Gears of War zde je, díky výše zmíněným nedostatkům je hra pouze průměrnou akcí s drobným plusem v podobě spolupráce dvou netradičních hrdinů a doprovodných puzzlů. Protěžovaný kooperativní režim hry (online, LAN) není žádná výhra, navíc podle ohlasů hráčů nefunguje bez chyb. Je potřeba použít program Hamachi či Tunngle. Mně se do online hry nepodařilo připojit ani jednou, protože vyhledávač nic nenašel.

Možnost za nalezené zlato postavit si v těžkopádném editoru vlastní dobrodružství vypadá zajímavě, v praxi to však příliš velká zábava není. Navíc k online funkcím budete potřebovat GameSpy účet, který je sice možné vytvořit zdarma, ale u nás jej příliš hráčů nepoužívá. Nechci Hunted zatracovat, své příznivce si určitě najde už jen kvůli nedostatku podobných her na trhu, ale jen to nestačí. Pro příznivce nenáročné středověké akce v prostředí jako z Pána prstenů to není špatná volba a klidně si mohou nějaký bodík přičíst k dobru. Ostatní si ale počkejte na slevu, protože za plnou cenu nedostanete úplně nejvybroušenější zábavu.