Žánr: 2D střílečka z vesmírného prostředí
Minimální konfigurace: P200, 64 MB RAM
Multiplayer: ano
Výrobce: Zima Software
Vydavatel: JRC
Zapůjčil: Zima Software
Je rok 2015 a lidská civilizace již prozkoumala hezkých pár galaxií. Jenže v takto rozsáhlém vesmíru už nevládnou prezidenti nebo vlády jednotlivých států, ale legální diktátoři, kteří jsou hezky schovaní za jmény mezigalaktických megakorporací. Zde je demokracie jen prázdný pojem, který pamatují pouze stařešinové. Zato peníze, zbraně a armády geneticky upravených přisluhovačů jsou konstitucí. Jsou to tři stavební kameny opravdové moci, kterou pod svá křídla shromažďují zmíněné společnosti. Rivalita korporací se během pár desítek let proměnila v totální likvidaci konkurence. Menší společnosti byly z obchodního rejstříku úplně vymazány a větší pohlcovány. z této zákeřné konkurenční války mohl vzejít jen jediný vítěz – společnost QuadraTec.
Dnes se již píše rok 2040 a QuadraTec má pod svojí nadvládou takřka celou prozkoumanou část vesmíru. Nikým nerušena tak klidně vykořisťuje celé lidstvo. Avšak kdesi na pokraji známého vesmíru, na malé a zapomenuté planetce, se dává dohromady odbojová skupina HyperCore. Jejím jediným úkolem (spíše snem) je ukončit vládu QuadraTecu (že by Hvězdné války po česku?). k tomuto úkolu má odbojová skupina k dispozici několik týmů lidí, kteří řídí bojové roboty. Znáte to: právě vy jste prošli přes celou řadu náročných psychických a fyzických testů, právě vy jste se každý den učili ovládat svého robota, dokud jste se s ním zcela nesžili, dokud se nestal vaším tělem a vy jeho duší – dokud jste nebyli jedním. Nyní jste osudem předurčeni zničit důležité výzkumné centrum společnosti QuadraTec.
Před instalací hry jsem očekával vynikající hru, kterou neskončím hrát dříve než za dva týdny probdělých nocí a konzumace litrů kávy. Hra je na třech cédéčkách, což mé toužebné očekávání ukrutného ničení nepřátelských přístroječků ještě umocnilo. Drobné zklamání však přišlo brzy po vložení instalačního cédéčka do mechaniky. Celkem třikrát jsem instalaci přerušil v domnění, že zatuhla. Druhý den jsem dal hře poslední šanci – instalace trvala opravdu hodně dlouho, zkopírovat nějakých 350 MB zabralo hře okolo čtvrt hodiny. No nic, jdeme dále.
Po spuštění hry se nekonalo nic bombastického. Úvodní obrazovka s logem Zima Software, pak krátký let nad něčím, co mi připomínalo moji základní desku, to vše doprovázeno textem, který najdete na zadní krabici s hrou. z něho dozvíte zhruba to, co jsem již napsal v úvodu. Raději jsem se rychle pustil do ovládání svého nového miláčka.
Na výběr tu máte celkem tři mechy, kteří se od sebe liší tonáží. Čím těžší mech, tím toho více vydrží, může mít více zbraní a bojových doplňků, avšak to vše na úkor své rychlosti a pohyblivosti (logicky). Navíc mezi tonáží a velikostí je přímá úměrnost, do takového mecha se pak nepřátelé docela dobře trefují.
Před hraním jsem musel čekat další tři minuty, než mi hra nainstalovala misi na disk (okolo 20 MB), což, jak jsem si všimnul později, dělala u každé další. Následovaly další dvě minuty, než se nahrála další data. Dobře, překousnu i toto.
Po opravdovém spuštění vlastní hry a nějaké době zkoumání poklesla úroveň mého nadšení na velmi nízký stupeň. Každá mise má tři úrovně, přičemž misí je celkem osm, a každá třetí je osídlena velkým robotem, který je takřka nesmrtelný a jeho energii mu berete poměrně dlouhou dobu. Navíc se pohybují po konstantních trajektoriích, takže se ničení posledních konzerv stává více než nudnou záležitostí. Vždy v prvních dvou úrovních každé mise vás vřele vítá několik nepřátel, které dokážete celkem snadno zlikvidovat. Následuje hrstka robotů, které byste také dokázali zničit, kdyby se ovšem na obrazovce zdrželi o chvíli déle – zhmotní se uprostřed obrazovky (často blízko vás), jednou nebo dvakrát vystřelí, a pak si vesele odletí pryč. a to tak rychle, že je se svými na čtyřku vylepšenými zbraněmi nestihnete sejmout. Poslední a velmi častou sortou nepřátel jsou různé hybridní stroje, které, přestože do nich pálíte mechanický pařát nepařát, nic jim to nedělá – jsou buď úplně nesmrtelné nebo mají minimálně polovinu životní energie jako závěrečné plechovky. Celkem vzato je lepší během prvních dvou úrovní skrývat se a uhýbat před nepřáteli a občas rozmontovat někoho slabého, a to buď kvůli kreditům nebo pro případné uvolnění cesty. Pokud se budete snažit zabít každého, tak jste buď veteráni, co dohráli Dooma II na obtížnost Nightmare, nebo hrajete s číty.