Icewind Dale, kompletní řešení, díl první

Icewind Dale, kompletní řešení, díl první

Hra Icewind Dale je tuhá. My to víme, vy to víte. Ne každý se však přes úskalí tvůrci připravenými dokáže přenést s lehkostí a grácií odpoledně opilého motýla; pro ty, jejichž trpělivost skončila v počátečních úrovních hry, je připraven tento celkem čtyřdílný návod. Snad jen jedna rada - nepročítejte si návod příliš často - hra toho nabízí bez návodu mnohem více.

Hra Icewind Dale je tuhá. My to víme, vy to víte. Ne každý se však přes úskalí tvůrci připravenými dokáže přenést s lehkostí a grácií odpoledně opilého motýla; pro ty, jejichž trpělivost skončila v počátečních úrovních hry, je připraven tento celkem čtyřdílný návod. Snad jen jedna rada - nepročítejte si návod příliš často - hra toho nabízí bez návodu mnohem více.

Tipy pro začátek a šetření nervového potenciálu hráče :-)
  • Chcete-li, aby vám fungovaly cheaty – a věřte, že budete chtít – je nutné si stáhnout patch v 1.06 – adresa – www.tgeweb.com/ironworks. V jedné kapitole najdete tak max 2 lahvičky se zdravím a to je opravdu málo. To si pak víc do Kuldaharu běháte léčit si šrámy a mrtvoly ve vaší partě než bojujete :-).
  • Věci které nechcete prodat, mohou se časem hodit, můžete nechat v chrámu v Kudaharu. Kněžka Vám z nich udělá ranečky a najdete je tam vždy.
  • V ohrožení nejvyšším dejte pauzu, inventář a tam nakrmte bojovníky modrými lahvičkami naa léčení. Po odpauzování si loknou všichni najednou a hned jsou zdravější :-).
  • Neradím v partě paladina, je víc mrtvý než živý a jeho schopnosti nic moc. Radši bojovníky (fighter) nezbytnou zlodějku (zloděje) a clerika (cleričku) - budete ji moc potřebovat. Umí léčit a křísit zabité spolubojovníky.
  • Sbírejte jen věci modře orámované – tedy magické.
  • Pečlivě kontrolujte co najdete. Všechny zbraně vypadají stejně, ale mají podstatně jiné vlastnosti THACAO apod.
  • Stáhněte si mapy na výše uvedené adrese, moc se vám hodí :-).
  • Svého zloděje co nejdřív vypracujte na odkrývání pastí a stíny. Budete to zatraceně potřebovat :-). Mapy vám ukáží kde je můžete očekávat.
Tak to by asi bylo to nejdůležitější a jedeme dál :-).

PROLOG

Příběh nechám na vás. Poslechněte si ho. Ovšem my, co umíme anglicky, akorát „play, load, save a quit“ musíme vědět, že je to klasický boj dobra proti zlu. To abychom bojovali s chutí.

Eashaven

Obchody:

  • Hospoda – nic moc, mimo spaní a chlastu
  • Zbrojíř – základní vybavení, tady nic moc nekoupíte (to ostatně nikde). Co si nenajdete to nemáte :-).
  • Chrám – uzdraví a sem tam mají na skladě nějaký elixír.
Questy:
  • Donést Old Jedovi flašku vína. Koupíte v Pomab´s Empirium. Ožungr (Exp.).
  • Zabít vlka ve skladišti (Exp.).
  • V hospodě ve sklepě zmasakrovat broukokrysy, nebo co to je (Exp.).
  • Navštívit Hrothara – ten je tady nejdůležitější – a říci mu, že Vám bude potěšením zúčastnit se jeho expedice (pro další pokračování).
  • Donést Fishmanovi kontrakt – najdete v jeskyni v Kuldahar Pass (Exp.).
  • V Kuldahar Pass zachránit chlapce – je ve sklepě. Pod schody jsou malá dvířka.
  • Vybít všechno od Eashavenu po Kuldahar Pass.
  • Až to budete mít, tak se vrátíte k Hrotharovi. Dostanete dopis, ten dáte obchodníkovi v Pomba´s Emporium , vrátíte se k Hrotharovi a cesta do Kuldaharu je otevřena.
  • Nakupte zbraně a oblečení. Nahatý toho moc nezmůžete.
  • V Easthavenu půjde přes most a k pravému okraji obrazovky. Cestou umlátíte pár trollů. Přejdete do Kuldahar Pass a probijete se k mostu. Za ním je věž, pod kterou je sklepení a dvě patra nahoru a uvězněný chlapec. Vybít všechno a kluka poslat domů. Na severovýchodě je ještě jeskyně kde najdete kontrakt pro obchodníka s rybami (fishmen), a nějaké drobnosti. Cestou do jeskyně se stavte u Big Trolla …bude s Vámi diskutovat… ale já ho klepla po palici. To je na vás :-).
  • Cesta ven je za mostem který vede k věži - doprava. Já ji hledala dost dlouho :-).
Proti tomu co vás čeká dál je tohle procházka růžovým sadem :-).

Kapitola 1

Kuldahar

Obchody
  • Zbraně – jeden je hned před mostem, tam ovšem můžete jen nakupovat, ale nic prodávat. Druhý je na kopci vedle chrámu. Sortiment slušný, ale neměnný a i vykupuje nalezené.
  • Kouzla – před mostem nahoru do kopce je věž a v ní troll s kouzly všeho druhu. Od druhého zbrojíře rovně doprava k lodi na kopci najdete lektvary, v chrámě kouzla zdraví, bojovná i lektvary.
  • Hospoda – mezi třemi domky na kopci (tam jsou jenom kopce) jen pití. Vedle je „Hollyday Inn“ :-) kde vás nechají přespat. Když budete mazaný tak zadarmo :-).
Hned za mostem doleva najdete ARUDELA, v této kapitole hlavní postava. Postěžuje si vám o trápení zdejšího lidu a požádá o pomoc. Jestli chcete hrát dál, tak přijměte. Jen splnění jeho žádosti vás pustí dál. Pošle vás do Vale of Shadows hledat Dragon´s Eye.Za dalším mostem zahraňte Milka před dvěmi Yeti (exp.). Chce vrátit rodinný gem. Má ho jeden z Yeti ve Vale of Shadows. Vrácením Milkovi dostanete 500GP a Exp.

V hotelu vyjděte do prvního patra a tam pomocí zloděje otevřete bednu a vezměte prstem, který dokazuje, že hoteliér je vrahoun a bídák. Řekněte mu o prstenu a že to zůstane mezi vámi, nezabíjet, nevydat spravedlnosti.Ubytování je odtud až na věčné časy zadarmo :-).

A jedeme dál :-).

Vale of Shadows
Je tu 6 jeskyní plných ohavných a tuhých neřádů. Malé, ale tuhé. Prvních pět jsou jeskyně kde by měly být dva klíče – nelze přehlédnout. Ten poslední najdete ve finálním chrámu, na mapě vpravo nahoře s velkými sochami před vchodem. Poslední klíč je v levé místnosti od kulatých divně zelených „bazénů“. Vymlaťte všechno živé v pěti jeskyních a vzhůru do poslední do chrámu.

V první části vymlaťte zase všechny příšery až na šéfku ostrahy chrámu. Je v poslední části chrámu za první řadou sloupoví. Vůbec tu část neotevírejte (nechte černou) jinak se vám zavře průchod do další části chrámu, který je vpravo za sloupy. Není vůbec vidět ani se „nemodrá“ :-). Nechte si ji až na úplný konec, bestii.

No a teď do toho. Mlaťte kolem sebe co to dá až se probijete ke Kresslachovi. Budete se ovšem sakra potit, příšer je tu až moc a jsou dost tuhé. Diablo má tak hodné příšerky :-). Kresslach si bude stěžovat na svůj těžký osud a vy mu slibte pomoc. Musíte zabít Auril (kněžku Lysan).

Najdete ji v ledové jeskyni pod sochou. Bude tam mít pár Yeti a Shadows Laser. Vybít! Dostanete 700Exp. Zajděte to říct do hospody a dostanete pár pěkných věcí. Vraťte se ke Kresslachovi a řekněte mu, že jste úkol splnili. V truhle za ním je pár bezva věcí, které si vezměte a cestou zpátky můžete ještě sejmout šéfku strážců… teď už si ten budýnek může klidně zavřít :-).

Vraťte se do Kuldaharu k Arundelovi. Bude smutný že Dragon´s Eye nemáte a pošle vás do Temple of the forgotten God. Bůh vás ochraňuj.

Temple of forgotten God
Je to tu tuhé a mimo boje o vlastní život se tu nic neděje. Deathmatch :-). Musíte najít Heardstone gem, budete ho potřebovat později ve 3 kapitole!!!

Probijte až do místnosti kde je Heardstone Gem. Je tady mrtvola a u ní zelená lahvička, tu vezměte a zpátky do Kuldaharu. Řekněte Arundelovi, že tam nic není a dejte mu zelený elixír. Nepít, v tu ránu budete dočista mrví. Arundel vám otevře mapu do Dragon´s Eye. Pomož si sám a Bůh ti pomůže :-).

Určitě si přečtěte

Články odjinud