Duben 1986 otřásl prakticky celým světem a ukázal, že atomová energie není úplně ideálním energetickým zdrojem. Již před Černobylem se staly nehody v atomových elektrárnách, ale exploze, která se v bývalém SSSR udála, byla významná především rozsahem katastrofy a nedbalostí úředníků. Zasaženo bylo velké procento plochy Země a zvýšená radiace byla naměřena na všech kontinentech. Ani po 14 letech nezůstává tragédie zapomenuta.
Duben 1986 otřásl prakticky celým světem a ukázal, že atomová energie není úplně ideálním energetickým zdrojem. Již před Černobylem se staly nehody v atomových elektrárnách, ale exploze, která se v bývalém SSSR udála, byla významná především rozsahem katastrofy a nedbalostí úředníků. Zasaženo bylo velké procento plochy Země a zvýšená radiace byla naměřena na všech kontinentech. Ani po 14 letech nezůstává tragédie zapomenuta.
Těmi, kdo oživují smutnou vzpomínku, jsou vývojáři firmy Innerloop. Nebudeme se vracet zpět do 80. let, ale popojdeme do blízké budoucnosti. Styčný důstojník KGB se rozhodne, že už ho nebaví spolupracovat s mafií na úrovni několika "prodaných" metráků zlata a diamantů a vymyslí plán, po jehož realizaci mu přibude na kontě 100.000.000 $. Zajistí si slušnou řádku pomocníků z řad zkorumpovaných členů KGB a mafie, vyhlídne si jednu opuštěnou jadernou hlavici a předloží ruské vládě jednoduché poselství: "100 milionů, nebo se připravte na druhý Černobyl!". Rusové, jakožto insolventní stát, okamžitě požádají Brity a Američany o přátelskou pomoc. Krizový štáb se rozhodne, že místo peněz pošle bývalého důstojníka SAS Davea Llewelyn Jonese. Dave již několik let pracuje na volné noze jako vojenský poradce, ale okamžitě přijme úkol zachránit Svět a samozřejmě sebe také.
Příběh zní jako bezduchý akční snímek s Michaelem Dudikoffem v hlavní roli, leč autoři tvrdí, že je plný zvratů a nečekaných odhalení. IGI se má podobat stylem hraní simulaci Rainbow Six, ale tentokrát půjdete vybušit hordu nepřátel pouze vy sami. IGI je vydáván za reálnou akci a já doufám, že tomu tak zůstane, protože hra má jednu zvláštnost, která jí dovoluje ucházet se směle o místo na slunci. Jistě si vzpomínáte na skvělé Delta Force a jistě také nezapomenete na krvavé hardwarové nároky. Měl jsem DF2 rád, ale než abych si ničil oči 5 snímky za sekundu, raději jsem je pustil k vodě (deletu). Obzvláště mě zaujaly bojové akce v rozsáhlém kopcovitém terénu a tím i možnost taktického myšlení. Vždy jsem si chtěl vyzkoušet život snipera v pravé nefalšované akci a DF mi to nabízely. Nyní nám to nabídne i IGI a to při menších počítačových nárocích.
Hlavním plusem IGI je jeho engine. Pochází ze stařičkého Joint Strike Fighteru a byl jedním z prvních enginů využívajících 3D akcelerátorů. Byl unikátní tím, že při zachování neuvěřitelně nízkých hardwarových požadavků předváděl okouzlující grafiku. Docílil toho omezením pozemních objektů a dobrým odladěním. Výsledný obraz na monitoru vypadal skutečně úžasně a s letounem jste se mohli prohánět nad kopcovitou krajinou. Innerloop engine upravil, ale schopnost zobrazit členitý terén zachoval a ještě více rozvinul kvalitu zobrazení budov a vegetace. Pokud se programátoři nebudou u svých počítačů flákat, tak se dočkáme relativně rychlého enginu (nemůžeme předpokládat, že by byly zachovány směšné původní požadavky). Podle okolních obrázků sami dobře vidíte, že grafika nevypadá rozhodně nejhůř.
Po zasněžených pláních, rozpálené poušti a liduprázdných horských oblastech se budete pohybovat s dvanácti rozličnými zbraněmi používanými speciálními jednotkami. Kromě výzbroje vám bude k dispozici i navigační systém a speciální laptop spojený s ústředím družicí. Nebudete nuceni pohybovat se pouze po vlastní ose, ale naopak se povozíte v obrněném transportéru, jeepu, kabině lanovky, tanku, helikoptéře a dokonce i ve vlaku. Většinou budete moci v dopravním prostředku používat i zbraně. Když se vám bude zdát, že nepřátel je až příliš, zavoláte jednoduše na základnu a požadáte o letecký útok. Pak se už jen urychleně schováte do zákrytu, abyste nepřišli k úrazu a po očku budete sledovat své letouny, jak odhazují podlouhlé lesknoucí se předměty. Samozřejmě, že vzdušnou podporu si nebudete moci zavolat, kdy se vám zachce, proto se pro váš zaměřovač najde cílů víc než dost. Když už mluvíme o střílení, je nutno poznamenat, že i zde projevili vývojáři snahu o inovaci. Kulky se budou odrážet od kovu a některé povrchy budou prostřelitelné.
I'm going in vypadá podle dosavadních informací docela nadějně, ale na první verdikt si musíme počkat do doby, než bude zveřejněna první betaverze. Zatím je k dispozici pouze video a screenshoty, ty však neukazují hratelnost hry. Konečný závěr budeme moci učinit snad už na podzim letošního roku.