V Paradox Entertainment kutí budovatelskou strategii Impire, v níž se jako temný pán znovu podíváte do podzemí a pokusíte si podrobit svět.
Tajemné kobky a impové kutající malé chodbičky jen čekají, až se ujmete role démona Báal-Abaddona, vezmete do ruky bič a pokusíte se vybudovat nové impérium zla. Začínáte skromně: sami v malém podzemí s pár sloužícími, kterým teprve musíte vydat adekvátní příkazy k vybudování základních místností a opětovného rozběhnutí osy zla. Chvíli tak nenuceně kutáte skrz zdi, plánujete rozmístění dílen a továren a poprvé nejspíše lehce narazíte.
Různých druhů staveb je sice spousta a každá slouží specifickému účelu (obvykle k rekrutování nějakého druhu válečníků), ale na rozdíl od postaršího Dungeon Keepera se nemůžete svobodně rozhodnout ohledně velikosti místnosti a jejího rozložení, ba dokonce ani o rozmístění různých vchodů a východů.
Místo volného kutání v podstatě jen spojujete předem dané díly do větší skládačky
Místo volného kutání v podstatě jen spojujete předem dané díly do větší skládačky, u níž požadujete především funkčnost před estetikou, čímž téměř automaticky dáváte vale přetváření neútulného podzemí v krvavě rudé kobky přesně dle vašeho přání. A v tuhle chvíli se bohužel také zčásti vytrácí kouzlo budovatelské strategie, a aspoň mně při prezentaci připadalo, že vývojáři vlastně chystají klasickou RTS. Což se dále potvrdilo.

Do podzemí vám čas od času vleze nějaký ten hrdina nebo skupinka hrdinů, kteří se vám pokusí ukrást pečlivě nahrabané poklady. Vaším úkolem je je v první řadě vystrašit, v té druhé semlít jejich duše do krystalů a využít jej jako surovinu pro další rozvoj podzemí. K tomu, abyste nájezdy odrazili, slouží spousta válečníků produkovatelných v různých místnostech. Ty můžete ovládat jak přímo, tak je spojit do několika úderných skupin, což s mixováním různých druhů vojáků přináší desítky různých kombinací se specifickými skilly, výhodami i nevýhodami.
Netradičních prvků není málo
Boje se však neštítí ani váš Temný pán, jehož síla v boji a schopnost teleportace by se nikdy neměla podcenit. Funguje stejně, jako hlavní záporák v podobném Dungeons – jde tedy o jedno z nejsilnějších stvoření ve hře, jež můžete rozvíjet ve variaci na klasické stromy dovedností známé z mnoha RPG.
Impire se neodehrává pouze ve vašem podzemním království, ale také na povrchu
Na budovatelskou strategii netradiční, co říkáte? A to ještě nevíte, že Impire se neodehrává pouze ve vašem podzemním království, ale také na povrchu, a to dokonce ve dvou podobách: ta první představuje víceméně jednoduchou minihru, kdy na mapě herního světa Ardanie, známého ze série Majesty, posíláte jednotlivé skupiny na loupežné výpravy do předem daných míst a pokud chcete, můžete je na malé mapě i ovládat a udělovat jim detailní příkazy. Prostě něco na způsob kratičkých misí, které představují spíše zdroj surovin, než velkou výzvu.

O poznání zajímavější je potom nadzemí v okolí vašeho sídla, kde je vymodelován větší kus země a vy na něm musíte plnit různé úkoly, či v multiplayeru prostě dobýt určité místo. Hra po vyběhnutí z podzemí připomíná trochu klasický WarCraft 3 s ovládáním pekelných skupin, a dává tak tušit, že stavba podzemí je trochu zjednodušená právě proto, aby se hráči mohli soustředit na klasickou strategii odehrávající se na povrchu. Jak se ale autorům povede skloubit život v podzemí a klasickou hratelnost RTS je však zatím ve hvězdách. Demo, které jsme viděli, totiž vše jen naznačilo a nic pořádného neukázalo.
Impire se ráda odkazuje na legendárního Dungeon Keepera, ale s výjimkou kvalitního humoru zůstává ve většině případů bohužel jen u odkazů. Přestože nejspíše půjde o nadprůměrnou strategii, přílišné srovnávání s legendou může vyvolat přílišná očekávání, která titulu ve výsledku uškodí. Těšte se, ale nový příchod rohatého ďábla nečekejte. A když už k něčemu přirovnat, tak ke značně vylepšenému Dungeons.