19
Fotogalerie

Infinite Undiscovery – revoluce v RPG?

Tvůrci populární série Star Ocean nám slibovali revoluční RPG, které bude přepisovat dějiny hratelnosti. Víme, zda sliby plní.

Kapitoly článku:


Pokud jste nahlédli do našeho preview na Infinite Undiscovery, dobře víte, že autoři slibovali hory a doly všemožných revolučních vychytávek. Možnost ovlivňovat průběh hry různými rozhodnutími, originální bojový systém a příběh slibující mnohá nečekaná odhalení. Po zhlédnutí výsledného hodnocení už ale jistě tušíte, že ne všechno padlo na úrodnou půdu a že revoluce v žánru se nejspíš nekonala. Pojďme se ale podrobně podívat, co se v Infinite Undiscovery (IU) povedlo a co mělo zůstat v šuplících vývojářů.

 

infiniteundiscovery_01.jpg infiniteundiscovery_02.jpg

IU začíná ve vězení pevnosti společenství Order of Chains, které se snaží k zemi připoutat měsíc umožňující lidem používat magii. Poutání měsíce ale způsobuje přírodní katastrofy a objevování příšer. S cílem zabránit jim v tom vznikla skupina Force (rytíře Jedi ze Star Wars v ní nenajdete), jejíž velitel Sigmund jako jediný dokáže přeseknout řetězy poutající měsíc.

Některé scény na sebe příliš nenavazují, někdy nevíte, proč zrovna jdete na určité místo a občas ani nevíte, kam jít

Hlavní hrdina hry, obyčejný flétnista Capell, se tomuto světovému osvoboditeli podobá jako vejce vejci. Členové Order of Chains si ho se Sigmundem spletou, a proto skončí v jejich vězení. Díky stejné chybě se ho pokusí zachránit členka Force, mladá lučištnice Aya a jejich společná cesta za záchranou světa může začít.

Průměrná prezentace

O příběhu bohužel nelze říct nic, než že je průměrný. Většinu zvratů v lepším případě jen tušíte, v horším případě již znáte několik hodin dopředu. Jako motivace k vydávání se do dalších dungeonů však bohatě stačí. Jeho podání ale není ideální, na čemž nese vinu především nepříliš kvalitní scénář, nebo možná jen jeho odbytý překlad.

art_01.jpg

Některé scény na sebe příliš nenavazují, někdy nevíte, proč zrovna jdete na určité místo (kromě toho, že tam na vás nejspíš čeká nějaký dějový posun) a občas ani netušíte, kam zrovna máte jít. Nebojte se ale přílišného bloudění, hra je většinu času striktně lineární, a do míst, kam ještě nemáte jít, se ani nedostanete.

Poslouchání některých postav je čiré utrpení

I přes to, že velkou část trailerů vyplňují CG animace, kromě úchvatného úvodu vás čekají pouze cut-scény v herním engine. To by samo o sobě nevadilo díky pěkným modelům postav a široké škále výrazů, kterými dokážou vyjádřit mnoho různých emocí. U sledování ale ruší téměř absolutní absence synchronizace zvukové stopy a pohybů rtů. Postavy tak mluví často i přesto, že se jim rty vůbec nehýbou. Někdy zase zvuková stopa záhadně mlčí, i když se jedná o plnohodnotnou dějovou scénu.

infiniteundiscovery_03.jpg infiniteundiscovery_04.jpg

Těchto problémů se lze zbavit vypnutím dabingu při dějových událostech. Zcela jej vypnout nelze. Samotný dabing mě překvapil, protože jsem ho čekala mnohem horší. Hlavní hrdinové jsou povedení a kromě pár „ulítnutí“, za které ale podle mě může spíš scénář, si udržují dobrou kvalitu. To samé se ale bohužel nedá říct o některých vedlejších či záporných postavách. Poslouchání některých je totiž čiré utrpení. Japonskou zvukovou stopu tvůrci i přes to, že je hra na dvou DVD, nepřidali. Škoda.

Kupa charakterů

Skrze příběh plný klasických klišé vás provádí celkově až osmnáct různorodých charakterů. Většina z nich je sympatických a zajímavých a jejich osud vám nebude lhostejný, ale výraznějšího vývoje se bohužel dočká jen pár jedinců. Myslím, že lepším řešením, než aby vždy při cut-scéně vždy „mizela“ nepotřebná část členů party, by byl jejich menší počet a větší účast na ději. Do skupiny se k vám přidají například poslední dobou v japonských RPG velmi populární dětští sourozenci, obrovský medvěd či legendární Sigmund.

infiniteundiscovery_05.jpg infiniteundiscovery_06.jpg

Možná si myslíte, že díky velkému množství postav v partě máte mnohem větší taktické možnosti při výběru charakterů, kteří se budou účastnit bitev. Bohužel tomu tak není vzhledem k tomu, že půlka postav jsou takzvané sekundární charaktery a do hlavní bojové party je nelze přidat. Využití se dočkají pouze v několika částech hry, kdy musíte zvolit počítačem ovládanou partu, která se vydá jiným směrem než ta vaše.

Určitě si přečtěte

Články odjinud