Kreed podruhé - interview a exkluzivní screenshoty!

Kreed podruhé - interview a exkluzivní screenshoty!

Necelý týden poté, co jsme přinesli rozsáhlé preview připravované akční hry Kreed pro vás máme také rozhovor s tvůrci. Zeptali jsme se ruských Burut CT mimo jiné na jejich vztah k ostatním hrám typu Half-Life či DOOM III, multiplayerové vlastnosti Kreedu či plány do budoucna. Mimoto přinášíme také několik exkluzivních screenshotů z této hry!

Doupě: Povíte nám nejprve něco o historii společnosti Burut CT?

Burut CT: Poprvé se jméno Burut objevilo na podzim 1999. Později, poté co jsme vytvořili a vydali několik elektronických encyklopedií a výukových programů, začali jsme s tvorbou počítačových her. V době, kdy jsme pracovali na naší první hře - RPG jménem "Heat", pracovalo u nás pouze pět lidí. Přestože nás bylo tak málo, každý už měl nějakou zkušenost s herním projektem, což nám samozřejmě velmi pomohlo. Byly to sice jenom základy, ale postupně jsme se vypracovávali. Především jsme se chtěli oprostit od stereotypu a maximálně experimentovat.
Hra Heat byla vypuštěna v březnu 2003. Podařilo se nám uzavřít kontrakt s velmi známou ruskou vydavatelskou společností Russobit-M, která má dlouholetou zkušenost v herním byznysu. Naše první hra vyvolala mnoho pozitivních i negativních ohlasů. Na druhou stranu přitáhla množství hráčů - především svým neobvyklým, typicky slovanským herním světem založeným na nesmírně bohaté starověké mytologii.
V současné době BURUT Creative Team připravuje dva původní projekty - hitech futuristickou střílečku KREED a druhý díl Heat pojmenovaný Golden Land. V obou projektech se angažuje na 30 specialistů. Naše společnost se snaží uspokojit i ty nejnáročnější hráče nápaditými tituly, které se snaží otevřít bránu do jiné reality. Timothy Leary, otec rebelského psychedelického hnutí 60. let, kdysi mluvil o virtuálním prostoru, Cyberii, kde by lidská mysl byla schopna dosáhnout vrcholných možností vnímání. Takže my se vlastně snažíme vydláždit cestu k Cyberii.

   
exkluzivní screenshoty

Doupě: Jak to v současné době s KREEDem vypadá?

Burut CT: Máme kompletní všechny single-playerové levely, vše je načasované a otestované. Stále ještě pracujeme na multiplayerových mapách. Kromě toho ještě dotahujeme skripty, což je docela náročná část.

Doupě: Považujete KREED za reálnou hrozbu pro DOOM III?

Burut CT: Už mnohokrát jsme v různých rozhovorech zdůrazňovali, že KREED se nesnaží soutěžit s žádnou jinou hrou, zvlášť ne s DOOMem III. Děláme SVOU VLASTNÍ HRU s naším vlastním příběhem, světem i postavami. Odráží nás vlastní pohled na svět. Nestojíme o bezhlavé soutěžení o to, kdo je lepší, kdy jsou po sobě soupeři schopni šlapat jen aby byli první. Na druhou stranu se stejně jako zbytek světa klepeme na to, co pro nás ta děcka v id Software připravují. Objem prodejů, reakce hráčů a publicita hry rozhodou o tom, jak KREED uspěje.

Doupě: Četl jsem, že tím největším zdrojem inspirace pro vás byl Half-Life. Které konkrétní vlastnosti jste si nejvíce oblíbili?

Burut CT: Ano, to je pravda, legendární Half-Life je jedním z našich nejoblíbenějších. Čas od času, když už nás znaví prudké bitvy v Battlefield 1942 nebo Warcraftu III, si ho ještě zahrajeme. Má úžasnou zápletku, napínavý příběh, neočekávané zvraty, které vás nutí hrát ho pořád dokola. Není divu, že je to podle mnohých 3D akční klasika, inspirace mnoha přídavků. Můžete se z něj hodně naučit, zvlášť o tom jak udržet hráče v pozoru, jak ho naučit šetřit náboji a přemýšlet dvakrát předtím, než udělá krok.

Doupě: Co ještě vás při tvorbě KREEDu inspirovalo?

Burut CT: Samozřejmě množství knih a sci-fi filmů. Během tvorby KREEDu jsme se ale také rozhlíželi po jiných hrách, zabývali jsme se historií, uměním, filozofií a kulturou obecně. Hodně nám dal také kyberpunk, japonská manga, space opera (zvlášť Arthur Clark a Dan Simmons), industriální hudba a filozofie (třebas myšlenky okultní industriální kapely jménem Coil), náboženské studie, ezoterie, historie civilizací, starověká i moderní filozofie, teorie černých děr a cestování v čase - jen tak namátkou.

 

 

Doupě: Sledujete vývoj podobných herních titulů v dalších společnostech? Zaujal vás některý z nich v poslední době?

Burut CT: Samozřejmě se snažíme udržet přehled o tom, co dělají ostatní herní vývojáři, jak organizují svou práci, zacházejí se zaměstnanci, pořádají akce pro tisk, a podobně. Proto také pravidelně studujeme herní magazíny, dost hrajeme (pro analytické účely), komunikujeme s tiskem a účastníme se mezinárodních akcí. Ačkoliv existují různé způsoby rozložení práce (zajímavý mají např. u Valkerie Studios, tvůrců slavného RPG Septerra Core, nebo u Sierra Studios), naše společnost má svou vlastní cestu. Kdysi jsme začínali jako běžní nadšenci, ale postupem času jsme si našli cestu k profesionální práci, učili jsme se a postupně vylepšovali naše dovednosti.

Doupě: Jak důležitý je v případě KREEDu příběh?

Burut CT: Zápletka naší hry měla být původně podkladem pro samostatný sci-fi román, inspirovaný klasikami jako Frank Herbert, Dan Simmons, Paul Anderson či Andre Norton. Náš herní svět je nejen do detailu propracovaný, ale má také svůj ideologický náboj: každá skupina zná svůj cíl, ví za co bojuje - od pojídačů mrtvol Schpiggů až po kacířské Jekreedy.
Naším cílem nebylo vytvořit mainstreamovou střílečku, jednodenní záležitost, ale spíše dlouhodobý koncept, který by přenesl hráče do jiného světa. Podle našeho názoru jsou hry, které mažou čáru mezi skutečným a imaginárním, hrami zítřka.

 

 

 

Doupě: Hry jako C&C: Renegade, HALO a nejnověji také Battlefield 1942 ukázaly, jak zábavné a důležité mohou být ovladatelné dopravní prostředky. Jaké nabídne Kreed?

Burut CT: Dopravními prostředky jsou v KREEDu nákladní vůz a hmyzoidní bitevní robot ve tvaru škorpióna. Můžete je využít během mise.

Doupě: A co hudba, můžeme čekat nějaké speciality? O jaký žánr půjde?

Burut CT: Soundtrack je vesměs industriální a temně ambientní, což naprosto vyhovuje konceptu hry. Přidává pořádnou porci adrenalinu a přinutí hráče projít level takřka bez dechu. Všechny skladby jsou velmi dynamické, napěchované tvrdým zvukem kytar a divokým drum`n`bass. Ambientní kousky kloubí etnický jazz s mystickým orientálním zvukem.

 

 

Doupě: Na jakou skupinu hráčů se zaměřujete? Je KREED hra pro všechny nebo je určena spíše fanouškům FPS?

Burut CT: KREED je uzpůsoben pro všechny typy hráčů, včetně zarytých fanoušků FPS. Je tady prostor pro hardcore hráče, drsnou hru i logiku a taktické myšlení.

Doupě: Je možné vybrat si v KREEDu stupeň obtížnost?

Burut CT: Měly by tu být tři různé stupně obtížnosti, v každém z nich se protivníci chovají jinak a mají jinou úroveň schopností.

Doupě: Jakým způsobem jste si poradili s multiplayerem? Myslíte si, že střílečka bez multiplayeru má ještě dnes šanci uspět?

Burut CT: V multiplayeru hry KREED narazíte na módy DeathMatch, Team DeathMatch, Capture the Flag, Last Man Standing a Assault. Možná se také objeví Cooperative, ale o tom se stále ještě rozhoduje.
Střílečky bez multiplayeru mohou být dle našeho mínění také úspěšné, pokud budou mít dostatečnou reklamu. Kupující zareagují především na slavné jméno, očekávaný titul, ať už se jedná o cokoliv - další mainstreamovou věc nebo zcela nový revoluční produkt. Dramatická dobrodružná zápletka a výborná hratelnost jsou obrovské výhody každé singleplayerové FPS. To může být také důvod, proč mají Aliens versus Predator tak výborný a oblíbený singleplayer, ale jen průměrný multiplayer, který brzy ztratil na popularitě (ačkoliv nabízel množství ras a originální design).

 

Doupě: Plánujete KREED také ve verzi pro konzole?

Burut CT: Eventuelní vydání konzolové verze KREEDu je možné, ale pořád si ještě nejsme jistí, kdy by se tak mohlo stát.

Doupě: Předpokládám, že primárním cílem je vydání anglické verze hry. Chystáte ale také lokalizované verze KREEDu, třeba i českou?

Burut CT: Jednotlivé jazykové mutace KREEDu jsou pouze otázkou času. První mezinárodní vydání bude samozřejmě anglické. Ale to neznamená, že v budoucnu se neobjeví žádné další cizojazyčné verze.

(Pozn. editora - Českou verzi hry KREED u nás vydává na podzim společnost TOP Distributor)

Doupě: Připravujete nějakou podporu pro hráčské komunity? Vydáte nějaké editační nástroje pro KREED?

Burut CT: Jistě, modařská komunita bude existovat - postaráme se o to. Snažíme se jak jen můžeme podporovat fóra a komunikovat s těmi, kteří se zajímají o vývoj projektu. Rozesíláme také "fansite" balíčky na téma KREED. Co se týká level editoru, s největší pravděpodobností se objeví po vydání hry. Kdokoliv s originální kopií KREEDu bude moct modifikovat boty, zbraně či dokonce chování botů bez toho, aby musel zasahovat do herního kódu.

Doupě: Co chystáte do budoucna?

Burut CT: Nadále se budeme snažit vytvářet kvalitní, propracované a promyšlené tituly. Možná, že svého pokračování se dočká i KREED.

Doupě: Díky za váš čas a trpělivost, přeji hodně štěstí.

Burut CT: Taky děkujeme a přejeme hodně štěstí vám i vašim čtenářům.

Určitě si přečtěte

Články odjinud