Už před třemi lety se na svět vynořila hra Vampire: The Masquerade - Redemption, skvělé 3rd person RPG inspirované upírskými příběhy nakladatelství White Wolf. Těsně před zahájením E3 byly zveřejněny první informace o pokračování této klasiky, kterou do svých rukou vzala společnost Troika Games, a my vám dnes přinášíme podrobnější informace i první screenshoty. Mimochodem, hra poběží na enginu Half-Life 2!
Redemption představoval skvělé skloubení oku lahodící 3D grafiky a propracovaného RPG systému. Pokračování s podtitulem Bloodlines se však ponese mnohem více v akční rovině, už proto, že pohled se mění ze třetí osoby na první. O vývoj dvojky už se také nestará původní developer Nihilistic, ale v dnešní době stále populárnější Troika Games, tvůrci úspěšného steampunkového RPG jménem Arcanum (kteří mimoto také pracují na čistokrevném AD&D RPG Greyhawk: The Temple of Elemental Evil, o kterém jsme nedávno psali v tomto článku).


Proč si Activision vybral zrovna je? Možná proto, jak skvěle dokáží vyprávět příběh a vystihnout atmosféru prostředí. Ostatně i oni sami tvrdí, že ačkoliv jim HL2 herní engine od Valve dává k dispozici mnoho nových akčních prvků, stále půjde o klasickou hru "z pera" Troika Games, což znamená rozvětvené dialogy, bohatý vývoj postav, zajímavé questy a nelineární příběh.
Ten se odehrává v gotické obdobě Města andělů Los Angeles. Některá místa se inspirovala skutečnými lokacemi, jiná jsou naopak vyfantazírovaná od podlahy až po střechu. Podíváte se nejen do extravagantních sídel bohatých vampírských mocipánů či erotických barů, ale také například do podzemních raverských klubů (alá Blade). Navštívíte jak vnitřní, tak venkovní lokace, ostatně bez úzkých, temně osvětlených uliček vyparáděných hordami odpadků a podivnými nápisy by to v pořádném upírském příběhu ani nešlo.
Hráč začne jako čerstvě kousnutý upír, který si může vybrat příslušnost k jednomu ze sedmi hratelných klanů. Každý z nich disponuje různými speciálními dovednostmi a hraní hry za každý z nich se nese v trochu jiném duchu.
Brujah - Ze skupiny vzdělaných filozofů se tento klan za poslední léta proměnil v partu násilnických anarchistů. Jejich zvláštní schopnosti se točí kolem těla a mnoho z nich slouží Camarille jako bojovníci. Díky své upíří krvi dokáží být silnější, odolnější a rychlejší.
Gangrel - Tihle upíři se narodili v divočině a tu také upřednostňují proti městskému prostředí, do kterého se ponořila většina ostatních klanů. Dokáží mluvit se zvířaty a dokonce i měnit svůj tvar. Čím jsou starší, tím více se podobají zvířatům.
Malkaviané - Jejich prokletím je šílenství. Většina z nich je, ať už to tak na povrchu vypadá, nebo ne, šílená. Za šílenstvím však leží mnoho tajemství a zdá se, že Malkaviané mají o historii vampírů a dalších dávných pravdách mnohem více povědomí než kterýkoliv jiný klan. Dokáží ovládat cizí mysli, dokáží být neviditelní a naopak vidět věci, které ostatní nevidění.
Nosferatu - Pro svůj strašlivý vzhled žijí spíše ve stokách a jiných temných koutech. Důvod, proč je členové ostatních klanů často vyhledávají je ten, že pokud se v daném místě něco děje, Nosferatu o tom bezpochyby vědí. Speciální dovednosti: rozmlouvání s nočními bytostmi, větší síla a skrývání.
Hlavní rysy hry:
- 1st person akční RPG
- sedm klanů za které můžete hrát
- engine Half-Life 2
- vyvojáři z Troika Games
Toreadoři - Umělci, tvůrci upířího světa. Uctívají krásu ve všech jejích formách - tyhle formy ovšem mohu být pro běžného smrtelníka v některých případech přinejmenším bizarní. Dokáží člověka uhranout, mají vytříbené smysly a jsou velmi rychlí. V rámci Camarilly jsou uznávaní pro svou sociální krutost. Jejich slabinou je však právě předmět největší obdivu - krása. Když narazí na něco opravdu krásného, dokáží třeba i několik hodin nehybně stát a kochat se jí. Smůla je, když má zrovna vyjít slunce...
Tremere - Nesmrtelnost získali poměrně originálním způsobem, ukradli ji. Kdysi to byla skupina mocných čarodějů, kteří zajali starého upíra a pomocí starobylých rituálů z něj dokázali vysát krev. Dokáží vnucovat svou vůli ostatním, mají silné smysly a především ono odvěké dědictví, totiž mocné magické schopnosti.
Ventrue - Mistři manipulace, své životy neobětují ničemu jinému než hromadění moci a majetku. Většina upírských princů, kteří vládnout jednotlivým městům pochází právě z tohoto klanu. To oni založili Camarillu, upírskou organizaci, která je pro většinu z nich nejvyšší instancí. Bývají nadlidsky silní, odolní a dokážou lehce ovládat ostatní bytosti.
Podobně jako jednička, ani dvojka vlastně není ničím jiným než neustálým bojem, uzavírání a rozpouštění aliancí mezi jednotlivými klany. I tomu slouží výborná vlastnost Source enginu, totiž velmi pokročilé animace obličeje, které konečně dokáží vyjadřovat různé pocity a emoce. Jo, i upíři se můžou ksichtit.
Sečteno a podtrženo, Vampire: The Masquerade - Bloodlines se bude v mnohém podobat Deus-Ex, k dokonalému systému ovšem připojí své vlastní neodolatelné kouzlo upírských příběhů se vším, co k nim patří.
Datum vydání hry zatím nebylo přesně určeno, očekává se však někdy během roku 2004.
Výrobce: Troika Games (http://www.troikagames.com/)
Vydavatel: Activision (http://www.activision.com/)