Ještě, že máme (nejen u nás) tvůrce drobných sharewarových a freewarových projektů, jinak bychom si snad ani pořádně nezahráli nic jiného než 3D akce stokrát jinak. Ke své nezměrné radosti můžu s klidnými ledvinami (znáte určitě tu nudnou frázi „udělat něco s klidným srdcem“) oznámit široké hráčské bandě ze staré školy, že ač to vypadalo, že některé herní žánry zmizí z našeho života, nebude to ještě tak zlé.
Ještě, že máme (nejen u nás) tvůrce drobných sharewarových a freewarových projektů, jinak bychom si snad ani pořádně nezahráli nic jiného než 3D akce stokrát jinak. Ke své nezměrné radosti můžu s klidnými ledvinami (znáte určitě tu nudnou frázi „udělat něco s klidným srdcem“) oznámit široké hráčské bandě ze staré školy, že ač to vypadalo, že některé herní žánry zmizí z našeho života, nebude to ještě tak zlé (když rozumný člověk vidí co se dnes vydává a hraje, musí mu být nelehko na duši, vzpomeňmež například staré dobré Vegové adventurky, kteréžto jako žánr dnes v podstatě pohltily opět 3D akce. Pokud vám připadá, že kecám, řekněte mi, kdo dnes vydá adventuru jako byl Simon, Kyrandie nebo Monkey Island, co říkáte… ?).
Naštěstí, v poslední době lze vypozorovat čím dál častěji se vyskytující nadšené amatérské tvůrce. Skomírající plamínky dávno zažehnutých ohňů herních klasik různých žánrů tedy opět pořádně rozfajrovaly tyto anonymní stovky programátorů, kteří nám téměř denně předhodí na inetu nějaký pěkný gamesnický kousek, buď úplně zdarma nebo za symbolický poplatek, který často mnohonásobně vyváží svou zábavností (nezřídka totiž převálcuje i bratry „z lepších rodin“). Ač RPGček, adventur a strategií není mezi volně šiřitelnými hrami mnoho a převládá žánr logický, puzzloidní a stolněherní (mimochodem, nedávno jsem dostal výhružný dopis od Českého Národního úřadu pro dohled nad kvalitou jazyka, že jestli nepřestanu publikovat na Doupěti a prznit náš vznešený jazyk, tak sáhnou k patřičným opatřením v podobě ráže 0.38“…). Naším dnešním hostem je tahová hra Kvadragon, připomínající starší podobnou hru Hexagon I & II, z jejíhož námětu autor bezpochyby čerpal.
Princip hry je následující, máme dva protihráče na klasické čtverečkované desce, kde je možno posunouvat střídavě figurku libovolným směrem a to buď o JEDNO políčko, kdy se figurka rozdělí na dvě (původní zůstane na místě a nová se přesune na ono místo) anebo o DVĚ políčka, kdy figurka přeskočí přímo. Pokud se cizí figurka dostane svým tahem na políčko, kde se dotýká okolních soupeřových figurek, přebarví je na svojí stranu. Cílem hry je na konci mít pochopitelně na desce co nejvíc figurek z domácí kuchyně.
Přesto, že autor je poměrně mlád, podařilo se mu naprosto skvěle oprášit a vyšperkovat starý námět. Můžete si vybrat z různých druhů figurek, čtyřech obtížností, několika různých hracích desek, nechybí ani statistiky hráčů a editor vlastních čtverečkovnic. Rovněž počítač je vcelku důstojným protivníkem a na průměrného tahovkáře bude bohatě stačit.
Každý milovník tohoto typu her bude docela určitě spokojen, kvalitní zpracování zejména, co se možností týče, je opravdu výborné. Navíc, jednoduchost hry (a systému pravidel vůbec) je taková, že hra je vhodná i proto tvory kteří tráví před obrazovkou méně než šest hodin denně (ano, mluvím o ženách a dětech).
Mimochodem, mám takový pocit, že hra je dělaná ve VB6, takže si nejdřív od Microsoftu stáhněte DLLs; zda jsou knihovny přímo v instalačním souboru či jsou přítomny i ve standardní instalaci Win2000 netuším, pokud vám tedy hra po spuštění vyhodí chybu, není to chyba, ale ony chybějící knihovny.
Z adresy http://mojzik.misto.cz si můžete stáhnout nejnovější verzi a doufejme že časem nás autor opět obšťastní dalším kvalitním kouskem svého programátorského umění.