Last Night: E3 dojmy z kyberpunkového pixelartu

Last Night: E3 dojmy z kyberpunkového pixelartu

V posledních letech se hodně rozmohl trend pixelartových her. U některých her je opravdu vidět, že tuto možnost vývojáři zvolili jen z toho důvodu, aby nemuseli dělat žádnou složitější grafiku. Na druhou stranu jsou tu i tací, kteří si s tím opravdu dají práci. Jednou z těchto her je právě Last Night.

Stylizace u Last Night hraje opravdu důležitou roli. Je těžké ji popsat slovy, tohle prostě musíte vidět. Jeden z vývojářů studia Odd Tales, Tim Soret, ji popsal jako kombinaci dvourozměrného pixelartu zobrazeného ve 3D prostoru, která je v jiném stylu, ale stále je to pixelart. Abych pravdu řekl, moc tuto definici nechápu. Dalo by se to snad zjednodušit tak, že jde o 2,5D adventuru. Další věcí, bez které by se tato hra neobešla, je atmosféra. Vývojáři se nijak netají inspirací Blade Runnerem, stejně jako inspirací filmy od studia Ghibli. Prý chtějí hráče co nejvíce vtáhnout do světa, aby si ze hry odnesl co nejintenzivnější zážitek.

 Aby dosáhli toho pravého noirového stylu, vytvořili parádní hru světel a stínů. Jeden z novinářů na E3 řekl, že bez nasvícení bychom nepoznali, že se stále jedná o tu samou hru.

2.jpg

Na to, že je Last Night prvotina studia Odd Tales, si opravdu hodně věří. Důvěru v jejich projekt má očividně i Microsoft, který si u nich zajistil exkluzivitu pro PC a Xbox One. Ještě nevíme, jestli se jedná o časovou exkluzivitu, nebo si hráči na Playstationu nezahrají vůbec. Dle mého si ale Microsoft Last Night nenechá proklouznout mezi prsty a dopadne to podobně jako s Ori and the Blind Forest.

O světě a příběhu neprozradili vývojáři zatím mnoho. Prý chtějí přinést svěží vítr do jyberpunkového žánru a obecně ho více zviditelnit na herní scéně. Dle jejich názoru jsou hry v tomto žánru blíže současnosti, než aby zacházeli do daleké budoucnosti. V Last Night se tak posunete dál v čase, jak daleko to bude ale zatím nevíme.

3.jpg

Lidstvo se dostalo do fáze, kdy stroje zvládají veškerou práci, a jeho cíle se přesunuly od vývoje a práce k prostému užívání si života. Tim Soret řekl: „Jak může člověk definovat sám sebe ve světě, kde se nemůže realizovat? Lidé se tak snaží najít něco, co by je uspokojilo, čím by zkrátka mohli trávit dny. Aby se lidé nenudili, zdejší společnost začala gamifikovat jejich životy. Plnění questů a grindění se stalo běžnou součástí života. Zároveň s tím ale lidé kompletně přišli o soukromí, protože díky systému gamifikace vedení města může zjistit, jak často člověk jí nebo kdy byl naposledy na záchodě".  

Identitu hlavní postavy zatím neznáme, ale bude se jednat o člověka, který se nemůže začlenit do společnosti kvůli incidentu z dětství. Je frustrovaný z toho, co se kolem něj děje, proto se v určitém bodu života rozhodne, že změní svět.

4.jpg5.jpg

Hratelnost pak bude obsahovat interakci s prostředím a rozhovory s NPC. Velmi důležitou roli prý bude hrát čas. Každá postava bude na určitém místě v přesně stanovaný čas. U některých to může znamenat, že máte jen jednu možnost se s nimi setkat. Odd Tales prý chystají v tomto ohledu opravdu propracovaný systém, který z velké části sází na dobře vytvořenou umělou inteligenci.

Stylizace, kterou si vývojáři pro Last Light zvolili, má své důvody. Jedním z nich je to, že pixelart si neuzme tolik výkonu, jako kdyby hra vypadala realisticky. Výkon, který tím získali navíc, přenechávají právě umělé inteligenci. Na detaily ohledně toho, co všechno bude AI umět, si ještě nějakou chvíli počkáme.

Last Night se odehrává v otevřeném světě plném zajímavých postav a propletených příběhů. Odd Tales si prý brali inspiraci z point & click adventur, což napovídá, že si moc akce neužijeme. Na druhou stranu jsme viděli na konci traileru, jak hlavní postava třímá v rukou zbraň.

Hra vzniká v enginu Unity, který v poslední době ukazuje, že je dobrý i na něco jiného než drobné hříčky s jednoduchou grafikou. Vše, co jste viděli v traileru, jsou záběry přímo ze hry. Vývojáři na každém kroku zdůrazňují, že jsou stále v opravdu ranné fázi a plno věcí se ještě může změnit.

Souhrn

Last Night vyniká svým vzhledem stejně jako pojetím příběhu a důrazem na umělou inteligenci. Stále si ještě nedokážu představit, jak to vlastně všechno bude fungovat. Zní to ale rozhodně zajímavě. Kyberpunkových adventur nevychází zrovna přehršel a tahle by se navíc mohla stát černým koněm příštího roku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud