Na první pohled Left Alive vypadá docela zajímavě. Sci-fi stealth střílečka, kde musíte přežít po tom, co jste opuštěni mezi nepřátelskými jednotkami. Po chvíli hraní už ale nebude mít ani tu nejmenší chuť v příběhu pokračovat.
Grafika
Problémy s kamerou
Ovládání
Vyváženost nepřátel
3 /10
Pojďme se ale nejdříve podívat, o co tady vlastně jde. Left Alive se odehrává ve stejném světě jako série Front Mission, která odstartovala už v devadesátých letech na prvním PlayStationu. Její poslední díly ale sbíraly dosti mizerná hodnocení, takže se ani nedivím, že vývojáři chtěli přijít s něčím jiným. Tyto hry tedy sdílí stejný svět a je to vidět při prvním pohledu na nepřátele. Klasické vojáky totiž doprovázejí Wanzerové, což je zdejší název pro obří bojové roboty. Během hraní si také budete moci roli pilota vyzkoušet na vlastní kůži, ale ovládání mecha bohužel není o nic lepší než ostatní aspekty hry.
Celkově vám pod rukama projdou tři postavy, každá s vlastním příběhem a odlišnými prioritami. Sice se během některých rozhovorů můžete rozhodovat za ně, ale na výsledný děj to má minimální vliv. Vždy vás doprovází zdejší umělá inteligence Koshka, která je po chvíli neuvěřitelně otravná. Pokaždé, když jste blízko nepřítele, vás na to musí upozornit, takže slýcháte stále tu samou hlášku dokola a pokud jde toto hlášení nějak vypnout, tak je to někde hodně dobře skryté.
Vždy vás doprovází zdejší umělá inteligence Koshka, která je po chvíli neuvěřitelně otravná
Po úvodním filmečku to nevypadá zase tak špatně, ale jakmile se dostanete přímo do hry, okamžitě pocítíte, že tady něco nehraje. Už prvních pár chvil, kdy vám nápovědy našeptávají, co dělá které tlačítko, je dost neohrabaných. Zdejší ovládací schéma totiž vůbec neodpovídá tomu, na co jsme zvyklí z ostatních titulů tohoto typu. Postava se při pohybu podivně škube, a i když je tady systém krytí, je lepší si prostě přikleknout u překážky. Když se totiž s postavou přilepíte do krytu, tak kamera zmateně létá kolem. Navíc není žádnou výjimkou, že vás nepřátelé vidí i na místech, kde byste měli být skryti před jejich zraky. To na druhou stranu platí pouze v případě, když už si všimli vaší přítomnosti. Pokud není spuštěný alarm, tak si vás všimnou jedině pokud jim vlezete přímo pod nos. Jakmile se tak ale stane, bez ochranného obleku jdete k zemi velmi rychle.

Navíc stačí jen menší převaha a už můžete načítat poslední checkpoint. Když už jsem u toho, nemůžu si odpustit poznámku ohledně rozmístění míst, kde se hra ukládá. Sice si můžete hru ukládat sami, ale pouze na místech k tomu určených, která jsou navíc skrývaná v ústraních. Pokud tedy nějaké takové minete, není nic neobvyklého, že si budete muset projít poslední tři nepřátelské oblasti znovu.
Jelikož si Left Alive tak trochu hraje na survival, tak tady jsou určité prvky, které ale můžete s klidem ignorovat. Všechny postavy mají omezenou nosnost, takže je třeba na to dávat pozor, ale stane se jen zřídkakdy, že byste měli přebytek věcí. Všechno si navíc můžete uskladnit v krabicích, které vás doprovází skrz celou hrou. Dále pak třeba takový crafting, který na vás vyskakuje na každém rohu, není zase tak podstatný. Z nasbíraných materiálů si můžete vyrábět vybavení, ale osobně jsem si většinou vystačil s plechovkami na odlákání pozornosti nepřátel a několik druhů granátů a pastí jen zabíralo místo v inventáři.
Z nasbíraných materiálů si můžete vyrábět vybavení, ale osobně jsem si většinou vystačil s plechovkami
Dalším problémem Left Alive je to, že se nejen špatně hraje, ale také špatně vypadá. Docela na něj sedí popis, že vypadá jako titul z minulé generace konzolí. Hrany objektů nejsou ostré, některé textury jsou rozmazané a efekty tomu také moc nepřidávají. Jediná část hry, která se mi na pohled líbila, jsou cut-scény. Tak nějak nechápu, že vývojáři zablokovali možnost dělat screenshoty zrovna v nejlépe vypadající části hry. Ať se snažíte, jak chcete, tak z filmečků jednoduše nezachytíte ani snímek.
Verdikt
Left Alive si Square Enix rozhodně za rámeček nedá. V první řadě něco takového ani neměli vydávat. Přitom bez všeho toho střílení a akce by to nemusela být špatná akční adventura. V této podobě se tomu ale obloukem vyhněte.