Doktor79
9. 12. 2023 • 12:36

Alien Breed 3D II na amigu byl lepsi 😉

mepp
14. 12. 2023 • 10:26

Nevím jak to běželo na takové 500, ale já to hrál na CD 32 kde to bylo zoufale pomalé, v malém okně a ještě s pár FPS.

Doktor79
14. 12. 2023 • 10:37

na Amiga 1200 plus turbokarta to jelo dobre

Lexx ??????? (Lexx Novák)
8. 12. 2023 • 23:35

A zabiják 8/16bitových počítačů. Amiga / Atari / ... Já přešel z 8bitového Sam Coupé až v čase Unrealu 1 (květen 1999, PC za 130 000 Kč s DPH / 105 000 Kč bez DPH ... Pentium III 450 MHz Katmai)

Mi.Chal
8. 12. 2023 • 20:37

Ten hlas ve videu je reálný nebo to generovala AI (dneska už je možné všechno)? Něco mi tam nesedí a působilo to na mě zvláštně.

Giant Schrimp
9. 12. 2023 • 6:59

ano, hlas je skutečný je to angličtina, proto ti to přýde nezvykcizí řeč

Mi.Chal
9. 12. 2023 • 12:15

To nevím, co myslíš, to video s Doomem komentuje T. Holčík česky, ale ty konce slov zní divně, jak když má něco v krku (proto jsem se ptal, jestli to náhodou negenerovali)... U jiných videí s ním jsem tohle neslyšel. Ale možná to je jenom problém s mikrofonem nebo tak něco.Našel jsem i video, které je vygenerované s jeho hlasem, tam mi to zní normálněji - https://www.youtube.com/watch... .

Net.Xtreme
8. 12. 2023 • 13:05

“první plnohodnotná 3D střílečka s omezeným třetím rozměrem “
Trochu oxymoron ne?

Giant Schrimp
9. 12. 2023 • 7:01

neni tam Z dimenze pro VIEW hrace - vse v jedny plose

PetKej
8. 12. 2023 • 12:31

Píšete nesmysly. DOOM, stejně jako Wolfenstein 3D, neměly 3D enginy (podobně jako Build v Duke Nukem 3D, ale ten byl lepší).
Jsou to takzvaně 2.5D enginy. Levely jsou designované pouze půdorysem na 2D ploše. V tom "3D" světě není možné umisťovat pixely ani voxely, vše je řešeno 2D sprity, které se otáčejí směrem ke kameře. Určitým sektorům se dá přiřadit "výška". Vše je pak jen iluze 3D prostoru. V tom byl/je právě jejich engine geniální.Plnohodnotné 3D od id byl až Quake engine.

Aeyesx
8. 12. 2023 • 17:58

Jo pozor, Ferko Petkej to ví líp.. 😃 to nám určitě vysvětlíš jak je možné ,že engine počítal výšku objektů ve 3D prostoru ,že? 😃

Mi.Chal
8. 12. 2023 • 20:39

Vykreslená výška není problém, ale AFAIK nešlo udělat "patra" - aby hráč mohl stát na jednom místě, vylézt po schodech a dostal se na stejné místo, akorát výš. Co bylo různě vysoko, tak bylo vedle sebe.

PetKej
10. 12. 2023 • 12:28

Ano, Ferko Petkej se o to hodně zajímal a má prostudovaný zdroják ChocolateDooma. Mimo jiné aby dokázal implementovat vlastní engine v C#.

Aeyesx
10. 12. 2023 • 13:26

Dobře nevysvětlí.
Tak tedy doom je 3D protože Z osa zde zkrátka existuje, v enginu jsou určité výjmky které kalkulaci Z zahazují což byl záměrně design aby se ulehčilo CPU (např. monstra nad sebou nebo exploze) ... jinde je ale normálně používána (např. cacodemon proletí oknem, levituje..vysoké monstrum neprojde nízkým koridorem apod.) ... Pak bych někdo mohl argumentovat že nelze mířit nahoru a dolu = což je zase design choice jednoduše proto že všechny source porty to umožní za cenu mírné deformace obrazu.

Jan Fodi
8. 12. 2023 • 19:16

Duke Nukem 3D byl opravdu mňam. Za mě z těch 3 nejlepší. A ještě i vtipný s naběhem erotiky.

Mi.Chal
8. 12. 2023 • 20:34

Duke byl snad už 3D, ne? V Doomu afaik nešlo dělat "patra", jak píšeš, v Duke mi přišlo, že to už bylo.

akuhtr
9. 12. 2023 • 3:00

Nebylo. Byl tam trik, že když jsi měl jít do patra abys stál nad něčím dalším "teleportovalo" tě to jinam na mapě co si vybavuji.

akuhtr
9. 12. 2023 • 3:15

myslím že se to řešilo tady, obecně ta stranka celkem zajímavě rozpitvává starý enginy
https://fabiensanglard.net/duke3d/

Určitě si přečtěte

Články odjinud