Nové Life is Strange je konečně tady. K slzám nás však nedojalo. Přesto nám dává naději, že by příběh dvou bratrů mohl nabrat zajímavý směr.
Dobře rozjetý příběh
Pěkně napsané texty
Nutnost často dělat rozhodnutí dává hře spád
Hezká grafika a animace postav
Staré prvky přestávají fungovat
Hlavní zápletky jsou předvídatelné
Příběh je trochu přitažený za vlasy
6 /10
Life is Strange je bez jakýchkoli pochybností jednou z nejlepších příběhových her. Dokáže dojmout k slzám a je dokonce znovuhratelné díky fungujícímu systému odlišných rozhodnutí. Není se čemu divit, že jsme Life is Strange 2 s napětím očekávali.
Po povedeném přídavku Before the Storm, kdy jsme se nadobro rozloučili s Max a Chloe, přišel čas na nové hlavní hrdiny. Těmi jsou bratři Sean a Daniel Diaz. Bohužel ani noví hrdinové a odlišné prostředí nezmění fakt, že se jedná vlastně o úplně to samé a mnohé praktiky se už zkrátka okoukaly.
Dva bratři na čundru
Nutno říct, že první epizoda začala až překvapivě kladně. Hrajete za staršího bratra Seana, který má skvělého otce, otravného ale hodného bratra a večer jde na párty. Jedinou starostí jeho života je, jakou cestou se má vydat a co ho bude zbytek života bavit (což v 16 cítí snad každý) a dál mu leze na nervy jeho soused.
Ve hře hrajete za šestnáctiletého studenta Seana
Hned na začátku dojde k hlavnímu zvratu, který mi však přišel trochu praštěný a přehnaný. V čem? To bych bohužel musel spoilerovat, takže řeknu jen to hlavní. Místo párty a klidného pobytu doma se s bratrem vydáte na divokou cestu po divočině, abyste utekli před policií. Samozřejmě, že jsem i teď trochu spoileroval, ale tomu se nedá vyhnout. První epizoda se jmenuje Roads a hlavní náplní je právě cesta v divočině.
Hned na začátku dojde k hlavnímu zvratu, který mi však přišel trochu praštěný a přehnaný.
Bohužel když vám příběh přijde praštěný a přehnaný, těžko se pak se zbytkem hry ztotožníte. Vývojářům nejspíš došly nápady a snažili se nějak dostat do vysněného cíle. Les následně slouží zejména jako prostředek k budování vztahu dvou bratrů, kdy vy se starostmi hledáte, kudy se vydat a váš bratříček si stěžuje, že ho bolí nohy.
Krásný život se velmi rychle změní v boj o život
Bylo by kruté říct, že mě hra ani trochu nedojala, jenomže čekal jsem víc. Ani zbytek příběhu neobsahoval něco, co by mě vyloženě vzalo za srdce. Zatímco předchozí Life is Strange dokázalo zápletku umístit přesně do toho momentu, kdy vás to zasáhne nejvíc (obvykle přijde ve chvíli, kdy se příběh tváří tak, že všechno bude dobré), zde jsem zápletky předvídal až příliš brzo a necítil jsem potřebu nadávat do televize, že tohle těm chudáčkům hrdinům přece nemůžete udělat.
Nechybí pár novinek
Většina hry je vytvořena ve stejném stylu jako předtím. Je zde mnoho postav, se kterými se bavíte a postupně pronikáte do jejich charakteru a příběh je víceméně vyprávěn tak, že prožíváte dobré nebo špatné momenty, které jsou ukončeny nějakým zvratem. Ten může být mírný nebo nečekaný a zničující. Bohužel v novém Life is Strange nejsou (snad pouze zatím) tyto prvky ani zdaleka tak precizní jako v předchozích dílech, takže na vás ve výsledku už tolik nepůsobí.
Hra se od minulého dílu moc nezměnila a některé prvky na nás už přestávají působit
Vývojáři se naštěstí vytáhli alespoň s něčím novým. V budoucnu to bude tajemná nadpřirozená schopnost vašeho bratra, která vám sice v průběhu první epizody silně pomůže, ale zatím se s ní setkáte jen povrchně. Obecně váš bratr jakožto společník je ve hře důležitý a odemyká mnoho interakcí, kdy s bratrem sdílíte různé zážitky.
Hlavním tématem hry je vztah dvou bratrů v nehostinných podmínkách
Není to sice zcela nové, přesto zatím největší novinkou je časté dělání rozhodnutí. Obrazovka se rozdělí a vy si vyberete jednu z možností, co máte dělat. Samozřejmě, že se nejedná o nic nového, ale jelikož je výskyt těchto voleb mnohem častější, dává to hře zajímavý spád a i ve chvílích, kdy jste nemohli nic změnit si říkáte, zda jste neměli jednat jinak.
Váš bratr jakožto společník je ve hře důležitý a odemyká mnoho interakcí, kdy s bratrem sdílíte různé zážitky.
Poslední novinka je naprosto zbytečná, ale je dobré ji zmínit. Jak víme, Life is Strange bylo vždy spojené s uměním. Max fotila, Chloe kreslila graffiti a Sean také kreslí, ale jen do svého poznámkového sešitu. Je to prosté - někam si sednete, prohlédnete si krajinu a v mém případě pohybem levé páčky na ovladači kreslíte. Ani by to nebyl špatný prvek, bohužel je systém kreslení natolik zdlouhavý, že se na to možná vykašlete.
Budeme plakat?
Přes veškerou kritiku musím uznat, že hra má pořád velmi silnou atmosféru a jednoduchá kreslená grafika podpořená Unreal Enginem 4 vypadá suprově. Rovněž váš bratr je technicky skvěle zvládnutá postava, v průběhu cesty pořád něco zkoumá nebo se snaží udržet rovnováhu na kmeni stromu... to vypadá fakt skvěle.
První epizoda nás moc nezaujala, ale hra má dobře rozkročeno
Zatím si však myslím, že plakat nebudeme. Life is Strange 2 není špatná hra, ale je mnohem horší oproti svému předchůdci. Příběh je možná až příliš zbrklý, zápletky jsou předvídatelné a problémem možná je i to, že prostředí školy je pro nás bližší než boj o přežití v lese.
Stojí za to dát novému Life is Strange šanci. Z první epizody sice nejsem nadšený, přesto se zdá, že má hra nakročeno k zajímavému příběhu. Ostatně další epizoda se bude konečně odehrávat v Arcadia Bay.