8
Fotogalerie

Life is Strange: adventura od tvůrců Remember Me

Epizodicky vydávané jednohubky, ve kterých si budeme hrát s časem.

Vydavatel Square Enix a studio Dontond zahájili spolupráci, na jejímž konci má vyjít klasická detektivní point-and-click adventura s velkým zaměřením na drama a akci. To je rozhodně zajímavý tah od tvůrců sci-fi akce Remember Me.

Life is Strange se bude podobat titulům od Telltale Games (The Walking Dead, The Wolf Among Us). Kromě epizodického vydávání mají ještě společnou jedinečnou grafiku, která podle prvních obrázků a kousků videa vypadá opravdu líbezně.

1407771189-basement.jpg 1407771189-chloe-gun.jpg 1407771192-maxandchloe-car.jpg

Předchozí hrou studia Dontond byla akční rubanice Remember Me, kde byl přítomný originální prvek pozměňování myšlenek. S naší hlavou si budou tvůrci hrát i tentokrát, podle všeho jsou nevšední herní prvky vývojářům velmi blízké. Hlavní hrdinka příběhu, dívčina Max, totiž bude disponovat podobnou vlastností – ovládáním času.

Kamarádky z dětství

Příběh se bude odehrávat ve městě Arcadia Bay v Oregonu. Tam se po pěti letech vrací Max Caulfield, aby vyřešila záhadu zmizení spolužačky Rachel. Ku pomoci jí bude další dívka, Chloe. Vztah mezi Max a Chloe bude hodně vyhrocený. Nečekejme žádné řešení dívčích problémů, na které jsme zvyklí ze seriálů duševně nemocných veřejnoprávních televizí.

 

Max s Chloe byly nejdříve velké kamarádky, ale právě ve chvíli, kdy Chloe zemřel otec, ji Max opustila

 

Max s Chloe byly nejdříve velké kamarádky, ale právě ve chvíli, kdy Chloe zemřel otec, ji Max opustila. To na dívce zanechalo šrámy na duši a určitě jí to do více jak čtvrté epizody neodpustí.

1408062827-1.jpg

Chloe prošla velkou proměnou, za kterou by si zasloužila známku punku, jelikož si po smrti otce obarvila vlasy na modro, začala kouřit trávu, poslouchat církví zakázané písničky, lepit si plakáty na zeď, hádat se s otčímem a hlavně být rebelem.

Prázdné místo po Max zaplnila Rachel Amber, která se stává novou nejlepší kamarádkou Chloe, ale ta za záhadných okolností zmizí. V tu chvíli přijíždí Max, aby Chloe pomohla a začíná ta pravá divočina. Tedy dívčina...ne divočina. Toho estrogenu je tu nějak moc.

Hrátky s časem

Hratelnost by měla stát na rozhodnutích a následcích, která učiníme. Dále na schopnosti Max vracet se v čase, což bude velmi zajímavý oříšek, hlavně pro scénáristy. S cestováním v čase si totiž uřízly botu ledajaké autorky Harryho Pottera.

1408062828-2.jpg 1408062831-5.jpg 1408062832-4.jpg

Ve videu můžeme vidět, jak vypadá ono ovládání času. Max rozbije potřebnou věcičku, pak použije svoji schopnost a dostane čas do bodu, než spustila události, které vedly ke zničení dané věci. Cestování do minulosti a ovládání času by mělo být však i delší, než pouhých pár vteřin, stejně tak jako rozhodnutí, která zde učiníme, se následně projeví v budoucnosti. Jak Max přišla k této schopnosti se prozatím neví, doufejme v zajímavou zápletku.

 

Podle ukázek z videa půjde o hodně emotivní dobrodružství, které se nás pokusí vtáhnout do příběhu a hrát na city

 

Kromě toho můžeme vidět i ono detektivní pátrání, kdy máme všechny interaktivní předměty označené, takže se ani moc nezapotíme při pixel huntingu.

Podle ukázek půjde o hodně emotivní dobrodružství, které se nás pokusí vtáhnout do příběhu a hrát na city. Například návrat do míst, kde Max vyrůstala a vrací se sem po pěti letech, bude působit nostalgicky, hodně známých předmětů, které vyvolávají vzpomínky, melancholické barvy a hudební doprovod budou podtrhovat atmosféru.

1408062833-9.jpg

Tvůrci slibují velké příběhové otočky, čímž budou chtít udržet pozornost diváka až do konce. Zvraty určitě přijdou na konci každé epizody, jak už tuto strukturu známe. Těch vyjde dohromady pět, bohužel zatím není uvedené datum vydání první epizody.

Life is Strange bude k dostání digitálně a budeme si ji moci zahrát na všech známých platformách, jako PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 a PC.

Určitě si přečtěte

Články odjinud