Stát na balkóně a s přiblblým úsměvem na rtech kynout průvodu nadšenců, kteří jsou ochotni pro vaše ideály položit vlastní život. Chcete vládnout zakletími stejně dobře jako měčem? CHCETE? Pak právě pro vás připravuje firma Kinesoft hru MageLords. Další realtime strategii ze světa magie a hrdinství. Ach jo…
Na sklonku Čtvrtého věku prostupuje světem temnota a mezi prostým lidem se vypráví legendy o vládcích kouzel. Tyto bytosti, kterým nikdo neřekne jinak než MageLord, si usmysleli, že nastal čas podrobit si svět. Začali tedy pomocí svých kouzel ovlivňovat lid a spojovat roztroušené vísky pod jednu vlajku. Netrvalo nikterak dlouho, aby se svět rozdělil do několika částí pod vládou MageLordů. Těm však nestačilo mít své malé území a řídit ho. Oni chtějí víc. Ve své vrozené ješitnosti musejí ostatním MageLordům dokázat, že jsou lepší a nakonec...Nakonec ovládnout celý svět a být mu neomezeným pánem, kterého se každý bojí.¨
Tak nějak takto vypadá příběh nové realtime strategie. Přiznejme si bez zbytečného chození kolem horké kaše, že podobné zápletky jsme viděli už milionkrát. Proč ne tedy po milion prvé, řekli si nejspíše v Kinesoftu. Naštěstí pro nás ubohé hráče, kteří nemohou nic ovlivnit, nevsadili na tradiční postup při výrobě realtime strategií, ale přemýšleli o nějakých nových faktorech, na které nejsme zvyklí. Z jejich porad a mozkové dřiny nakonec vzešel poměrně zajímavě znějící koncept.
Jako jeden z vládců magie (MageLord) si musíte nejdříve vybudovat své imperium, které musí být schopno po ekonomické stránce zajistit zásobování a výzbroj vaší armády. Dosáhnete-li tohoto stavu nastane druhá, pro realtime strategie, běžná válka armád, kde produkujete jednotky ve velkém a ubližujete tak nepřátelům.
Budovací část
Pod vaši správou bude celá kolonie a budete moci ovlivňovat veškeré ekonomické faktory. Budete budovat obchodnické stezky, pole, mlýny atd. Takový zjednodušený princip Settlers.
Dobývací část
Stanete v čele svých vojsk, jako nejvyšší generál. Už nebude ve vaší moci celá kolonie, ale jen její malá část, ve které se odehrává válečný konflikt. Právě zde se nejvíce projeví váš cit pro skloubení magie a boje muže proti muži. Přirovnal bych to k mixu Warcrafta a Majesty.
Velice pěkným aspektem budou jistě vlastnosti MageLordů. Každý z nich totiž nějakými disponuje a může si je během boje zlepšovat. To otevírá nepřeberné množství taktických variant, které může hráč použít v závislosti na vybraném vládci. Pokud by se mu zdáli všichni Lordi ohraní bude mít ještě možnost vytvořit si čarodějníka vlastního s originální kombinací schopností. Tomu opravdu není co vytknout.
Grafické ztvárnění bude 3D, což není standardem dnešních strategických her a jsem zvědav jak moc se autorům podaří. O zvukovém doprovodu toho autoři zatím moc neprozradili, takže se zatím nechejme překvapit. Ostatně vše co bylo autory odhaleno, je již řečeno, takže nezbývá než čekat na polovinu roku 2001. Pak se uvidí...