Série Grand Theft Auto je sice v současné době jednou z nejúspěšnějších herních značek, ovšem málem byla jen kusem zapomenuté historie. Jak prozradil bývalý vývojář DMA Desing Gary Penn, byly s vývojem prvního dílu takové problémy, že hrozilo jeho zrušení.
"Nikdy se nezdálo, že vývoj někam směřuje," řekl Penn. "Vydavatel BMG Interactive projekt málem zrušil, protože v něm neviděl nic perspektivního. Problém tkvěl ve dvou klíčových prvcích. Dvou kritických elementech."

"Prvním byla stabilita. Sice to zní nezajímavě, ale hra padala skoro pořád. I když jste někam dostali, nemohli jste to nijak otestovat. Designéři nemohli nic vyzkoušet. Druhým elementem bylo řízení - ovládání aut bylo otřesné. Základní kámen hry nefungoval."
"Nejspíš to byl bug, ale jednoho dne začali policisté bláznit a být agresivní. Snažili se projet skrze vaši postavu. Asi se jim pokazilo vyhledávání trasy, což byl ale ten úžasný moment, kdy začalo opravdové drama. Říkali jsme si 'Můj bože, policajti jsou psycho - snaží se mě vytlačit z cesty...' Bylo to tak úžasné, že jsme to tak nechali."