Po dubnové ukázce, kdy studio Bungie vyložilo karty Marathonu na stůl, se po něm trochu slehla zem. Sice probíhalo uzavřené alfa testování, ale v posledních týdnech jste na jakoukoliv propagaci neměli šanci narazit. Nyní už je jasné proč. PlayStation vydání odkládá, a to na neurčito. Se zářijovým vydáním počítat nelze a nedivili bychom se, kdyby měl Marathon premiéru až příští rok.
Toto rozhodnutí podle prohlášení na stránkách studia přišlo v návaznosti na zpětnou vazbu od hráčů. Prý je jasné, že potřebují víc času na to, aby Marathon dostali do kýžené podoby. Má být intenzivní, unikátní a skrývat tajemství za každým rohem. Více nám předvedou na podzim.
Čas navíc využijí hlavně na vylepšení tří věcí. První z nich jsou prvky her o přežití. Střety s nepřáteli ovládanými umělou inteligencí hodlají udělat náročnější. Aby se průchody nezačaly rychle opakovat, přidají se další náhodné události, nové druhy kořisti a celkově za každou výpravu dostaneme šťavnatější odměnu. Tedy pokud se dostaneme do bezpečí ve zdraví.
Posun chtějí udělat také celkově s univerzem Marathonu. Příběh má vyprávět klasickým způsobem i skrz změny v samotném prostředí. I když je na pohled jejich novinka pestrobarevnější, s nádechem děje se chtějí vrátit k temnějším tématům, které probírala původní trilogie z 90. let.
Do třetice zlepšení čeká sociální aspekt hry. Sólisté a dvoučlenné skupiny obecně budou mít lepší zážitek z hraní a do všech módů by měl přibýt proximity chat. Hlasem tedy budeme moci komunikovat s každým, kdo je zrovna poblíž.
V samotném prohlášení to sice není zmíněné, ale v odkladu určitě hraje velkou roli i nedávný skandál o plagiátorství. Ukázalo se, že Bungie využilo tvorbu umělkyně Fern Hook bez jakéhokoliv povolení, což potvrdil přímo vedoucí výtvarník Joe Cross. Není to žádná maličkost, do hry v podstatě překopírovali 1:1 několik kousků z její tvorby. Ohledně řešení této situace zatím neznáme další vývoj.