V nové galaxii sice nenarazíme na staré známé (i když pár comebacků máme slíbeno), mnoho známých ras se však vrátí. Včetně elegantních Asari, z jejichž lidu se k vám do týmu přidá jedna z hrdinek.

V nové galaxii sice nenarazíme na staré známé (i když pár comebacků máme slíbeno), mnoho známých ras se však vrátí. Včetně elegantních Asari, z jejichž lidu se k vám do týmu přidá jedna z hrdinek.

Design brnění bude značně přizpůsobivý, ať už designem nebo barevným schématem. Pokud se vám některé brnění nelíbí, prostě si najděte a vycraftěte nové.

Design brnění bude značně přizpůsobivý, ať už designem nebo barevným schématem. Pokud se vám některé brnění nelíbí, prostě si najděte a vycraftěte nové.

Světy Mass Effectu budou rozmanité, pestré a pokaždé jiné, jak tvrdí tvůrci.

Světy Mass Effectu budou rozmanité, pestré a pokaždé jiné, jak tvrdí tvůrci.

Interaktivní mapa a uživatelské rozhraní lodi zůstalo velmi podobné, samozřejmě tu ale narazíme na malé změny a vylepšení, které zjednoduší orientaci. Oproštěno např. bylo i od otravného skenování planet, nyní bude alfou a omegou osobní průzkum.

Interaktivní mapa a uživatelské rozhraní lodi zůstalo velmi podobné, samozřejmě tu ale narazíme na malé změny a vylepšení, které zjednoduší orientaci. Oproštěno např. bylo i od otravného skenování planet, nyní bude alfou a omegou osobní průzkum.

Andromeda má přinést dosud nejrozmanitější mimozemské světy, což se odrazí nejen na architektuře, ale také floře a fauně.

Andromeda má přinést dosud nejrozmanitější mimozemské světy, což se odrazí nejen na architektuře, ale také floře a fauně.

Jedním z nových pomocníků má být skener, který bude detekovat všemožné objekty a detaily v prostředí, stejně jako vám pomáhat při řešení hádanek a detektivních případů.

Jedním z nových pomocníků má být skener, který bude detekovat všemožné objekty a detaily v prostředí, stejně jako vám pomáhat při řešení hádanek a detektivních případů.

Jedna z nových schopností rozhodně potěší pyromaniaky. Ze skromných začátků s ohněm se totiž můžete vypracovat až na nefalšovaný ruční plamenomet.

Jedna z nových schopností rozhodně potěší pyromaniaky. Ze skromných začátků s ohněm se totiž můžete vypracovat až na nefalšovaný ruční plamenomet.

Po veskrze akčním druhém a třetím dílu se Andromeda trochu vrátí ke strategickým kořenům a v boji vám nabídne mnohem více možností, jak nakopat nepřátelům zadek.

Po veskrze akčním druhém a třetím dílu se Andromeda trochu vrátí ke strategickým kořenům a v boji vám nabídne mnohem více možností, jak nakopat nepřátelům zadek.

Jedním z lákavých prvků nového Mass Effectu mají být opravdu různorodé světy. O nádherné scenérie tedy nebude nouze.

Jedním z lákavých prvků nového Mass Effectu mají být opravdu různorodé světy. O nádherné scenérie tedy nebude nouze.

Vaším domovem při cestování bude loď Tempest, která narozdíl od Normandy bude nejen prostornější, ale také mnohem přístupnější. Prozkoumat ji budete moci od čumáku až do zadního nákladního prostoru.

Vaším domovem při cestování bude loď Tempest, která narozdíl od Normandy bude nejen prostornější, ale také mnohem přístupnější. Prozkoumat ji budete moci od čumáku až do zadního nákladního prostoru.

Týmový spolupráce bude opět klíčem k úspěchu, i když si v pozdějších fázích vývoje vaší postavy poradíte i sami. Ale to by přece nebyla sranda, nebo ne?

Týmový spolupráce bude opět klíčem k úspěchu, i když si v pozdějších fázích vývoje vaší postavy poradíte i sami. Ale to by přece nebyla sranda, nebo ne?

Jetpack bude stěžejním prvkem pro pohyb po mapě. Ačkoliv bude postava mnohem agilnější než Shepard, dokáže vylézt téměř kamkoliv a menší překážky ji nebudou dělat problém, možnost krátkodobého letu je za všechny prachy. Jetpack si navíc budete moci upravovat pro rozličné kousky a využití v boji.

Jetpack bude stěžejním prvkem pro pohyb po mapě. Ačkoliv bude postava mnohem agilnější než Shepard, dokáže vylézt téměř kamkoliv a menší překážky ji nebudou dělat problém, možnost krátkodobého letu je za všechny prachy. Jetpack si navíc budete moci upravovat pro rozličné kousky a využití v boji.

Přímá konfrontace s většími a tužšími protivníky většinou k úspěchu nepřivede. Musíte využívat okolního prostředí a nadpřirozených schopností.

Přímá konfrontace s většími a tužšími protivníky většinou k úspěchu nepřivede. Musíte využívat okolního prostředí a nadpřirozených schopností.

Jetpack bude možné využít k mnoha účelům, od vertikálního pohybu k pořádným kombům v boji.

Jetpack bude možné využít k mnoha účelům, od vertikálního pohybu k pořádným kombům v boji.

Poprvé v sérii bude možné si vyrobit téměř vše, co ve hře najdete v obchodech i po světě. Systém craftingu bude propracovaný a neomezí se pouze na brnění a zbraně.

Poprvé v sérii bude možné si vyrobit téměř vše, co ve hře najdete v obchodech i po světě. Systém craftingu bude propracovaný a neomezí se pouze na brnění a zbraně.

Mezi nepřáteli nenajdete pouze novou mimozemskou rasu, která se rozhodla zatnout šíření lidstva tipec. Velkým problémem bude často fauna sama, včetně krvežíznivých tvorů, přežívajících v nehostinných podmínkách.

Mezi nepřáteli nenajdete pouze novou mimozemskou rasu, která se rozhodla zatnout šíření lidstva tipec. Velkým problémem bude často fauna sama, včetně krvežíznivých tvorů, přežívajících v nehostinných podmínkách.

Zbraní bude spousta, a všechny půjdou vycraftit, koupit, najít nebo vylepšit ze stávajících verzí. Možností bude požehnaně.

Zbraní bude spousta, a všechny půjdou vycraftit, koupit, najít nebo vylepšit ze stávajících verzí. Možností bude požehnaně.

Na každé planetě budete opět stát před výběrem - koho vzít s sebou a zda se vyplatí vyjet na vozítku, nebo pěkně pěšky.

Na každé planetě budete opět stát před výběrem - koho vzít s sebou a zda se vyplatí vyjet na vozítku, nebo pěkně pěšky.

Váš úhlavní nepřítel a nová mimozemská rasa, která vám bude házet klacky pod nohy. Jaký je ale jejich opravdový cíl? To musíte zjistit.

Váš úhlavní nepřítel a nová mimozemská rasa, která vám bude házet klacky pod nohy. Jaký je ale jejich opravdový cíl? To musíte zjistit.

Skener bude sloužit nejen k zviditelnění potřebných věcí v prostředí, ale také jako informativní encyklopedie všemožných mimozemských tvorů, rostlin a dalších exotik.

Skener bude sloužit nejen k zviditelnění potřebných věcí v prostředí, ale také jako informativní encyklopedie všemožných mimozemských tvorů, rostlin a dalších exotik.

Interakce s prostředím bude v Andromedě na mnohem vyšší úrovni. Mnoho prvků lze zapnout, interagovat a zjistit tak více o daném místě, planetě nebo narazit i na nepovinnou misi či quest.

Interakce s prostředím bude v Andromedě na mnohem vyšší úrovni. Mnoho prvků lze zapnout, interagovat a zjistit tak více o daném místě, planetě nebo narazit i na nepovinnou misi či quest.

Filmečky budou opět vytvořeny v enginu hry, což jen poukazuje na jeho kvality. BioWare si na tom vždy zakládal a Andromeda nebude výjimkou.

Filmečky budou opět vytvořeny v enginu hry, což jen poukazuje na jeho kvality. BioWare si na tom vždy zakládal a Andromeda nebude výjimkou.

Vývojáři se také nechali slyšet, že při vytváření jednotlivých světů a planet se často inspirovali reálnými místy na Zemi, případně sci-fi filmy let minulých. Tato mapa nese značnou inspiraci z jedné sci-fi filmové série. Jaké? Nápověda: "použijte Sílu".

Vývojáři se také nechali slyšet, že při vytváření jednotlivých světů a planet se často inspirovali reálnými místy na Zemi, případně sci-fi filmy let minulých. Tato mapa nese značnou inspiraci z jedné sci-fi filmové série. Jaké? Nápověda: "použijte Sílu".

Mnohé světy nejsou jen vyprahlou pouští, narazíte na velká města, sci-fi vesničky a celé obytné komplexy s desítkami NPC postav. Rozhodně tak nepůjde jen o překopírované prázdné scenérie.

Mnohé světy nejsou jen vyprahlou pouští, narazíte na velká města, sci-fi vesničky a celé obytné komplexy s desítkami NPC postav. Rozhodně tak nepůjde jen o překopírované prázdné scenérie.

Také systém konverzací a rozhovorů má zůstat bez větších změn. Nechybí kolečko s odpověďmi a dodatečnými možnostmi v případě vylepšení v té které konverzační větvi stromu schopností.

Také systém konverzací a rozhovorů má zůstat bez větších změn. Nechybí kolečko s odpověďmi a dodatečnými možnostmi v případě vylepšení v té které konverzační větvi stromu schopností.

Speciální schopnosti vašeho hrdiny doznaly řady změn a novinek. Toto je například kinetický štít, který může absorbovat zásahy a dát vám chvíli na vydechnutí.

Speciální schopnosti vašeho hrdiny doznaly řady změn a novinek. Toto je například kinetický štít, který může absorbovat zásahy a dát vám chvíli na vydechnutí.

Samozřejmostí je rychlé kolečko výběru zbraní a druhu munice.

Samozřejmostí je rychlé kolečko výběru zbraní a druhu munice.

Jak jsme zmínili dříve, pro svou postavu můžete vytvářet, nacházet a craftit brnění a jeho jednotlivé díly, pokud vás to stávající přestane bavit.

Jak jsme zmínili dříve, pro svou postavu můžete vytvářet, nacházet a craftit brnění a jeho jednotlivé díly, pokud vás to stávající přestane bavit.

Každé brnění bude mít samozřejmě své unikátní schopnosti a bonusy, jak si můžete všimnout prostřednictvím zeleného textu v pravé části obrázku.

Každé brnění bude mít samozřejmě své unikátní schopnosti a bonusy, jak si můžete všimnout prostřednictvím zeleného textu v pravé části obrázku.

Samotné třídy postavy zůstávají téměř beze změny, vrací se tak voják, inženýr či ochránce. Všechny třídy však budete moci nově měnit takřka za chodu, což se vysvětluje jednou z unikátních schopností hlavního hrdiny.

Samotné třídy postavy zůstávají téměř beze změny, vrací se tak voják, inženýr či ochránce. Všechny třídy však budete moci nově měnit takřka za chodu, což se vysvětluje jednou z unikátních schopností hlavního hrdiny.

Každá třída má své unikátní schopnosti jako v původní trilogii. Akorát nyní si budete moci všechny vychytávky téměř libovolně kombinovat a vytvářet si tak jednotlivé sety, které nejlépe sednou vaší postavě a stylu hraní. Líbí se vám kinetický úder vojáka, vyřazení elektroniky sentinela a antigravitační výboj vanguarda? Žádný problém.

Každá třída má své unikátní schopnosti jako v původní trilogii. Akorát nyní si budete moci všechny vychytávky téměř libovolně kombinovat a vytvářet si tak jednotlivé sety, které nejlépe sednou vaší postavě a stylu hraní. Líbí se vám kinetický úder vojáka, vyřazení elektroniky sentinela a antigravitační výboj vanguarda? Žádný problém.

Většina schopností a gadgetů má samozřejmě svůj vlastní strom schopností, kterými jej ještě více vylepšíte a přizpůsobíte svému stylu hraní.

Většina schopností a gadgetů má samozřejmě svůj vlastní strom schopností, kterými jej ještě více vylepšíte a přizpůsobíte svému stylu hraní.

Jste připraveni objevit novou galaxii? Stane se tak už v březnu!

Jste připraveni objevit novou galaxii? Stane se tak už v březnu!

Design brnění bude značně přizpůsobivý, ať už designem nebo barevným schématem. Pokud se vám některé brnění nelíbí, prostě si najděte a vycraftěte nové.
Světy Mass Effectu budou rozmanité, pestré a pokaždé jiné, jak tvrdí tvůrci.
49
Fotogalerie

Mass Effect: Andromeda - nová galaxie, nové možnosti

Vydání Mass Effectu už se blíží mílovými kroky a EA si pro vybrané novináře připravilo menší hratelnou ukázku. Objevilo se tak spoustu nových informací, které hráčům více přibližují, jaká hra ve výsledku bude.

Jednou z věcí, která byla novináři velmi vychvalována, je grafické zpracování. Na rozdíl od minulých dílu totiž Andromeda běží na Frostbite enginu od DICE a ne na upraveném Unreal Enginu 3. Stejnou technologii jsme mohli vidět v případě Star Wars Battlefront nebo v posledních dílech série Battlefield, takže jistě chápete, o jakou grafickou úroveň se jedná.

Snímek obrazovky (107).pngSnímek obrazovky (109).pngSnímek obrazovky (110).png
Svět nového Mass Effectu bude neuvěřitelně pestrý, jak z hlediska míst, tak postav.

S novou technologií přicházejí také nové možnosti. Ukázka pro novináře sice obsahovala jen malou část hry, ale i tak se v ní vystřídalo pár planet a každá z nich působila jiným dojmem. Jedna zarostlá hustou džunglí, na druhé zase naleznete jen pustinu. Samozřejmě se nacházíme v jiné galaxii, a tak můžete očekávat i nějaké ty mimozemské potvoráky. Nemusí být ale nutně nepřátelští. Jak dobře víme z minulých dílů, ne každá rasa vás hned chce dostat.

Je tady ale jedna grafická záležitost, na kterou si stěžovalo více novinářů, a to jsou obličeje postav, přesněji tedy jejich mimika. Řekněme si to na rovinu, hry od Bioware v tomhle ohledu nikdy nebyly zrovna na nejlepší úrovni, v případě Andromedy to je ale podle ohlasů ještě horší, než v předchozích dílech. Od vývojářů k tomu dostali vyjádření v tom smyslu, že to je jedna z věcí, na kterých se stále usilovně pracuje a v konečné verzi hry by se to mělo zlepšit. Měsíc ale nestačí na nějaké razantnější úpravy, tak snad to spraví alespoň do únosné míry.

5.jpg6.jpg7.jpg
Na výběr klasicky bude ženská nebo mužská postava, rozdíly by ale měly být viditelnější.

Kde hapruje mimika, tam to vyvažuje dabing, který je zvládnutý perfektně. Nejen hlavní postavy mají slovní projev na vysoké úrovni, stejně tak je tomu i u postav vedlejších. A že těch konverzací bude. Můžete si pokecat prakticky s každým. Občas se sice nedozvíte žádné novinky, ale proč si na druhou stranu nepokecat se svou oblíbenou postavou. Navíc když budete se členy své posádky komunikovat, prohloubíte si s nimi vztah.

Když už jsme u vztahů, tak ani v Andromedě nebudou chybět románky. Bez nich by to nebyla ta pravá BioWare hra. V tomto směru bude hra ještě více propracovaná a k tomu, abyste si s někým utvořili romantický vztah, budete muset investovat více času.

Jelikož se nacházíme v nové galaxii, tak i náš vesmírný koráb zeje novotou. Slova chvály míří i tímto směrem. Tempest oproti Normandii z původní trilogie nepůsobí tak jednotvárně. Normandie byla vesměs bojová loď, kdežto Tempest slouží jako přechodný domov pro posádku. Pokud to totiž nevíte, tak hlavním úkolem je nalézt novou planetu, kde by se lidstvo mohlo usadit. Jednou z aktivit tak bude průzkum planet z hlediska obyvatelnosti a k tomu vám mimo jiné dopomůže skener, který do jisté míry připomíná ten z No Man’s Sky. Můžete s ním proskenovat přilehlý terén, nebo také jednotlivé části, kdy dostanete podrobnější informace.   

Krom průzkumu došlo i na nějaký ten souboj. Na rozdíl od předchozích dílů působí boje v Andromedě více dynamicky. Tento dojem navíc zdůrazňuje nová hračka ve výbavě hlavního hrdiny v podobě jetpacku. S ním se tak můžete pohybovat daleko rychleji a obratněji. Když ho zkombinujete se schopnostmi, které budou záviset na vámi zvolené třídě, může z toho být pěkná podívaná. Vše navíc jde kombinovat nezávisle na tom, za koho a jak hrajete. 

9.jpg
Jetpack vám pomůže při průzkumu planet i v boji

Při používání schopností a celkově ovládání hry nebylo u předchozích her vše úplně uzpůsobeno pro hráče s klávesnicí a myší, spíše to byla gamepadová záležitost. Při hraní ukázky byl k dispozici jak ovladač, tak kombo klávesnice a myši a dle ohlasů je to v případě Andromedy konečně dotaženo k dokonalosti.

Snímek obrazovky (114).pngSnímek obrazovky (115).pngSnímek obrazovky (116).png
Na každé planetě bude co dělat, zvláště pokud prahnete po splnění všech nepovinných úkolů.

Krom hlavních úkolů budete mít k dispozici i spoustu dalších aktivit. Mimo úkolů vedlejších to bude průzkum nových planet, osvobozování základen od banditů, sbírání všeho možného a podobné záležitosti, které jsme mohli vidět třeba už v Dragon Age: Inquisition. To ale nemusí být úplně dobré, jak se říká, kvantita není kvalita. Navíc hromada vedlejších aktivit odvrací hráče od hlavní dějové linky a tyto odklony ho tak mohou ochudit od celkového dojmu z příběhu. Rozhodně ale vítáme větší rozmanitost a možnosti, když se zrovna do kampaně nehrnete.

Některé vedlejší úkoly budou důležitější v tom smyslu, že vám mohou přinést někoho do party. Jak už jsme zvyklí z minulých dílů, tak bez plnění vedlejších misí jste se zkrátka ke všem možným společníkům dostat nemohli, nemluvě o vybavení a inventáři.

Jaký nový Mass Effect ve výsledku bude a jestli se Bioware podaří vychytat ještě v tom zbývajícím čase nějaké ty chybičky, uvidíme už 23. března. Andromeda má pro sérii Mass Effect znamenat nový začátek a my můžeme jen popřát následníkům velitele Sheparda hodně štěstí při hledání nové planety. 

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud