Microsoft uděluje Bungie milost – dost bylo Halo

Vývojářský tým Bungie neznamená pouze profláknuté Halo, jehož třetí díl se díky prodaným kopiím za 300 miliónů dolarů během prvního týdne stal nejprodávanějším titulem historie. Před vesmírným dobrodružstvím Master Chiefa zde byla například série Marathon, ze které aktuální hit v určitých prvcích vychází, strategická perla Myth, manga střílečka Oni se sexy ženštinou Konoko v hlavní roli nebo například prvotina firmy Gnop!, což byl klon starého Pongu pro MacOS. Za sedm let prací pod křídly Microsoftu na Halo jsou zaměstnanci Bungie znuděni a deprimování. „Chceme svobodu!“ křičí zpoza korporátních mříží, na což nyní reaguje Microsoft oficiálním prohlášením.

„Bungie je soukromým vlastnictvím Bungie, ne Microsoftu. Jsme nyní Bungie s.r.o.,“ říká community and franchise director Brian Jarrard. Skutečnost je taková, že Microsoft bude nad týmem v budoucnosti stále držet ochrannou ruku a v jeho vlastnictví zůstane také celé duchovní dědictví Halo. Bungie se nyní vrací ke kořenům a bude pracovat na vlastních projektech, přičemž okrajově bude vzdávat hold nyní příběhově ukončené sérii Halo. Je však nepravděpodobné, že by řada díky obrovské popularitě jen tak vyprchala – proto Microsoft chtěl stůj co stůj, aby se jí firma Bungie dále věnovala. Stane se fenomenální střílečka rojištěm pouhých vedlejších produktů jako například strategie Halo Wars z produkce Ensemble Studios (Age of Empires) nebo se hráči někdy opět podívají na pestrobarevný svět zpoza zbraní v pohledu první osoby?

Zdroj: TZ

Určitě si přečtěte

Články odjinud