Microsoft zavírá několik herních studií Bethesdy. Jsou mezi nimi i autoři loňské rytmické akce Hi-Fi Rush | Ilustrace: AI DALL-E

Ilustrace: AI DALL-E

Microsoft zavírá několik herních studií Bethesdy. Jsou mezi nimi i autoři loňské rytmické akce Hi-Fi Rush

Když už jsme mysleli, že se konečně umírnila vlna propouštění v herním průmyslu, přichází Microsoft s další smutnou zprávou. Tentokrát to není jen o rušení pracovních míst, zavírají se celá studia. Tento osud potkal týmy z Arkane Austin, Tango Gameworks a Alpha Dog Studios. Roundhouse Games se pak stane součástí Zenimax Online Studios, které pracují na The Elder Scrolls Online. 

Nejvíce zarážejícím je, že tady vidíme jméno Tango Gameworks, autory skvělé hororové série Evil Within a mysteriózního Ghostwire: Tokyo. Také za sebou mají loňský Hi-Fi Rush, který si vysloužil velmi kladné ohlasy u novinářů i komunity hráčů a nedávno se dostal také na PlayStation 5. Je možné, že ve skutečnosti nevytěžil tolik, což může být způsobeno také tím, že byl po vydání rovnou v Game Passu. Ale přijde nám jako nesmysl se takhle zbavovat vývojářských týmů, které jsou schopny vytvořit kvalitní a zapamatovatelné zážitky.

V případě Arkane Austin je důvod celkem jasný. Upírská kooperační akce Redfall byla naprosto katastrofická a do dnešního dne nevypadá tak, jak podle slibů měla. Vzhledem k tomu, že se studio rozpouští, hráči, kteří si zakoupili tu nejdražší edici, nikdy neuvidí přislíbený dodatečný obsah. Microsoft kompletně ukončil jakýkoliv další vývoj. Majitelé Hero DLC mají dostat kompenzaci, ale zatím nevíme, v jaké podobě.

Alpha Dog Studios jsou pak tvůrci mobilních her. Naposledy vydali akční hříčku Mighty Doom, která koncept pobíjení démonů velmi zjednodušuje a roubuje na ni všemožné free-to-play mechaniky, typické pro tyto platformy. Mobilní Doom už to má ale také spočítané. 7. srpna se vypínají servery. Při životě se tedy neudržel ani rok a půl.

Na rušení pracovních míst dojde i přímo ve vydavatelství Bethesdy. Není jasné, kolik zaměstnanců celkově přijde o své místo. Matt Booty, který vede Xbox Game Studios, napsal v mailu pro zaměstnance, že změny přicházejí kvůli „ujasnění priorit pro tituly a zdroje“. Klasická prohlášení, že je to velmi těžké rozhodnutí, které ale společnosti ve výsledku prospěje a umožní mu dělat další, ještě lepší hry, samozřejmě také nechybí.

Zdroj: IGN, The Verge

Určitě si přečtěte

Články odjinud