Středozem se nám brzy představí v unikátním koktejlu akce a psychologické taktiky, kterou má Talion k dispozici. Bude to ale takové terno, jak to zatím vypadá?
Middle-Earth: Shadow of Mordor bylo vedle Alien: Isolation jednou z mála her, které se na žádné z tiskových E3 konferencí neobjevily a dorazily až na předváděčku vydavatele. Vývojáři ze studia Monolith si svou chloubu patřičně hlídají a z dosud zveřejněných informací je zřejmé, že se snaží nabídnout mnohem více, než jen fantasy rubačku z oblíbeného světa pana Tolkiena.
Vím, kdo jsi
Systém podobný Nemesis, který je ve hře využíván a také hojně proklamován ve videích, doposud v jiném titulu k vidění nebyl, většinou v podobně laděných hrách nepřátelé zabijete a váš vztah s nimi tím skončí. V Shadow of Mordor to ale bude trochu jinak, nepřátelé si vás budou pamatovat a napříč příběhem si budete budovat vztah takřka z každým chudákem, jehož tepnu mine váš meč.

Když nepřátele zraníte nebo zraní oni vás, případně kdy mu zabijete parťáka nebo rovnou celou skupinku, bude to při dalším setkání hrát roli, kupříkladu nepřítel zvolí jinou taktiku nebo změní přístup v rozhovoru. Pokud vás navíc dokáže zabít, bude se vyvíjet a klestit si cestu armádou Saurona, díky čemuž se stane nebezpečnějším, ale také mnohem chutnějším z hlediska zkušeností, jež z něj můžete získat. Hráč tak bude balancovat na hraně mezi rychlým zabitím a sledováním, jak se nepřítel vyvíjí a sbírá pro vás cenné body.
Hrátky s psychikou
Pěknou vychytávkou je speciální schopnost, díky které můžete Sauronovu armádu rozkládat i zevnitř, nepřátelům tak můžete dát rozkaz, aby proti sobě bojovali nebo pořádali útoky na jiná monstra, případně pro vás špehovali a sbírali informace. Jde o strategický prvek, který by mohl oživit hratelnost a podle tvůrců bude pro hráče mnohem zážitkovější tahat za nitky, než napřímo bojovat. A to zní rozhodně velmi lákavě, nemluvě o obligátním stealth systému, který bude ve hře přítomný také.

Další důležitým prvkem je vylepšení inventáře a schopností po vzoru RPG titulů. Meče, sekyry či luky se vylepšují jednoduše, také Talionovy schopnosti postupem času znatelně nabírají na síle. Ke klasickému vývoji stromu schopností nechybí ani dodatky v podobě run, které dodávají specifické vlastnosti tomu kterému předmětu. Chcete ledový šíp nebo ohnivý meč? Najděte si potřebnou runu.
Souboje budou patřičně brutální, vizuálně labužnické, rychlé a intenzivní
Jinak než likvidací protivníků získat runy pravděpodobně nepůjde, vše se ale ještě může změnit. Kromě psychologických hrátek je totiž Talion zdatný válečník a souboje mají být dalším lákadlem. Budou patřičně brutální, vizuálně labužnické, rychlé a intenzivní, samozřejmě s využitím řady nadpřirozených schopností. Kapitolou samou pro sebe budou souboje s bossy, resp. dotyčnými, které necháte naživu a za kterými půjdete později pro vyšší balík zkušeností, a mimo jiné pro zasazení mnohem větší osiny do Sauronova zadku. Jakým způsobem si bude Talion klestit cestu do Mordoru bude zcela na vás.

Zatím se můžeme jen těšit, Middle-Earth: Shadow of Mordor vyjde na PC, PS4, PS3, Xbox One a Xbox360 již 7. října tohoto roku.