Ani GTA V nebyla a ani IV optimalizovaná a dlouho s tím byl problém.
Rozdíl je v tom, že GTA je otevřené město s řadou možností. Oproti tomu je MindsEye spíš lineární zážitek a v jeho světě podle recenzí na Steamu není pořádně co dělat.
Tohle je celkem jedno. Jde o to, jak k te optimalizaci autori pristupuji. U GTA5 na ni uplne kaslali, tady je to asi dost podobne. Aspon vite, co to GTA5 v zivotopisech zarucuje. ;o)(Ale tohle asi neni hra, kterou by dodatecne rok+ daval technicky dohromady..)
Otevřený svět v GTA není nic víc, než pouhá iluze. Faktem je, že je to velký svět, ve kterém reálně nejde dělat prakticky nic. Dá se zajít k holiči, do obchodu se zbraněmi a tím možnosti defacto končí. Postavy naprosto nic nedělají, jen dle skriptu chodí/jezdí dokolečka aby vytvářely městskou kulisu při plnění misí. Jinak je ten svět ve skutečnosti naprosto mrtvý a uzavřený. Opravdu doufám, že v GTA VI to posunou někam směrem k RDR, a mimo plnění misí bude ve světě i jiná zábava než bezduché vraždění civilistů. Ačkoli mě GTA V bavilo, byl to zážitek vyloženě lineární, který o otevřený svět ani nezavadil. Někomu kdo hraje výhradně střílečky to možná stačí, ale se skutečně otevřenými světy jaké známe z Falloutů, Elder Scrolls (nebo relativně nově KCD které otevřené světy posunulo zase někam dál) se to naprosto nemůže porovnávat. Je to škoda, promarněný potenciál, ale otevřený svět rozhodně ne. Jen velká, mrtvá uzavřená mapa.
Co přesně dělají npc v Falloutu, Elder Scrolls, Horizon nebo KCD navíc oproti GTA? Ten tvůj popis sedí na 90% her s otevřeným světem vše je to skript. Dokud nepoužijí nějakou umělou inteligenci na npc, budou hry stále stejné. A pokud myslíš že se ve hře nedá téměř nic dělat, tak je to stejný jako třeba Skyrim tam jezdíš na koni v GTA V dopravních prostředcích moderní doby. V Skyrim vaříš sbiras kytky v GTA hraješ golf tenis do restaurace prostě ty možností jsou +- stejné.
V případě Falloutů a TES jde hlavně o to, co nabízí svět, který má nějaký lore, nějaké zákonitosti apod. a i sám průzkum světa je zábavný a nabízí mnoho. V GTA nic takového není a ve světě prakticky není co prozkoumávat. Je to jen hromada prázdných kulis, mezi kterými se bezduše pohybují panáci kteří nic neumí, nikam nemíří. Mají pouze základní reakce na okolí a tím to hasne.Pokud ale vezmeme KCD, tak už jsme ale někde jinde. V GTA postavy skutečně jen chodí (a můžeš je zastřelit). Zkus je někdy sledovat a zjistíš, že chodí pořád dokola třeba jen kolem domu, nebo ulicí tam a zpět. Nemají žádnou funkci, žádný cíl. Vypadá to dobře když člověk projíždí okolo, že tam není tam prázdná ulice, a v ten jeden daný okamžik zdárně tvoří iluzi funkčního světa. Ta se ale okamžitě rozplyne, když chce člověk jen procházet, zkoumat apod. Sleduješ postavu, a ona chodí pořád okolo jednoho domu. Sleduješ auto, a ono jen jezdí kolem bloku. Nic víc. A když se změní denní fáze, tak ty postavy jen počkají až nejsou v zorném poli hráče, a zmizí, nebo se mimo zorné pole prostě zjeví. V KCD ale postavy existují pořád, mají své rutiny, mnohdy své vlastní příběhy. U Falloutů, TES, i KCD se dají strávit stovky hodin, a pořád má člověk co objevovat a aby se tam něco dělo člověk ani nemusí plnit questy. (třeba FNV mám odehráno několikrát a pokaždé jsem si prošel jiným dějem, jinými událostmi, a se zcela jiným koncem, právě díky tomu, že zrovna tam rozhodnutí vše ovlivňují zcela zásadně). V případě GTA ale buď člověk plní mise a posouvá děj (navíc s minimálními možnostmi ten děj zásadně ovlivňovat), nebo může vraždit. Tím ale možnosti končí. Ano, GTA V mě bavilo (ne tak jako prví a druhé, ale dobré, užil jsem si to), nicméně označovat to za otevřený svět jen kvůli rozlehlosti mapy, je urážka všem skutečně otevřeným světům. GTA je ve skutečnosti dost lineární hra, nezávisle na tom, že nejsi svázaný do koridoru. To i Zaklínač víc open world, přestože tě questy prakticky vždy zavřou do koridoru.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.