Minecraft je kult, o tom není pochyb. Již dlouhé roky pravidelně udržuje fanoušky a hráče všeho druhu u obrazovek a jen tak mimochodem jde o jednu z nejprodávanějších her historie.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Minecraft je kult, o tom není pochyb. Již dlouhé roky pravidelně udržuje fanoušky a hráče všeho druhu u obrazovek a jen tak mimochodem jde o jednu z nejprodávanějších her historie.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Za ty roky jsme vám přinesli celou řadu neuvěřitelných projektů, od zmapování měst jako Vídeň a Paříž až po fantasy světy a zrekonstruování Středozemě či světa Hry o trůny takřka s maniakální přesností. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Za ty roky jsme vám přinesli celou řadu neuvěřitelných projektů, od zmapování měst jako Vídeň a Paříž až po fantasy světy a zrekonstruování Středozemě či světa Hry o trůny takřka s maniakální přesností. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Komunita se vždy postará o krásné výtvory a nyní přichází další evoluční stupeň této platformy.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Komunita se vždy postará o krásné výtvory a nyní přichází další evoluční stupeň této platformy.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Minecraft RTX je další generací kostiček, která ve spolupráci se společností NVIDIA přinese hráčům celou řadu moderních technologií. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Minecraft RTX je další generací kostiček, která ve spolupráci se společností NVIDIA přinese hráčům celou řadu moderních technologií. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Bavíme se tu o takových chuťovkách jako ray tracing (v tomto případě jeho varianci zvanou path tracing), realistických materiálech či technologii DLSS 2.0 pro lepší kvalitu obrazu při udržení vysoké snímkovací frekvence.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Bavíme se tu o takových chuťovkách jako ray tracing (v tomto případě jeho varianci zvanou path tracing), realistických materiálech či technologii DLSS 2.0 pro lepší kvalitu obrazu při udržení vysoké snímkovací frekvence.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

My jsme dostali pozvání do několika herních světů, kde se RTX verze Minecraftu dokáže zplna představit (ty budou mimochodem ke stažení zcela zdarma z Marketplace). Zdroj: Vlastní, Nvidia

My jsme dostali pozvání do několika herních světů, kde se RTX verze Minecraftu dokáže zplna představit (ty budou mimochodem ke stažení zcela zdarma z Marketplace). | Zdroj: Vlastní, Nvidia

A ačkoliv je vše prozatím ve fázi betaverze, rozdíl je zatraceně znát a člověk by nevěřil, jak velkou změnou může být i obyčejné realistické nasvícení či věrohodné zpracování materiálů. Zdroj: Vlastní, Nvidia

A ačkoliv je vše prozatím ve fázi betaverze, rozdíl je zatraceně znát a člověk by nevěřil, jak velkou změnou může být i obyčejné realistické nasvícení či věrohodné zpracování materiálů. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Pojďme se tedy podívat na to, co všechno můžete v novém Minecraftu očekávat.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Pojďme se tedy podívat na to, co všechno můžete v novém Minecraftu očekávat.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Veškeré novinky dorazí samozřejmě pouze do verze hry, běžící na operačním systému Windows 10. Pravděpodobně nejviditelnější novinkou je implementování technologie ray-tracing, v tomto případě tedy jeho formu s názvem path tracing.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Veškeré novinky dorazí samozřejmě pouze do verze hry, běžící na operačním systému Windows 10. Pravděpodobně nejviditelnější novinkou je implementování technologie ray-tracing, v tomto případě tedy jeho formu s názvem path tracing.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jde o simulaci průchodu světla scénou, která v sobě zahrnuje celou řadu různorodých efektů, které byly dříve simulovány samostatně.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jde o simulaci průchodu světla scénou, která v sobě zahrnuje celou řadu různorodých efektů, které byly dříve simulovány samostatně.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jde například o přímé osvětlení sluncem či jiným světelným zdrojem. Hráč tedy vždy realisticky ví, kde je zdroj světla, všechny stíny a okolní předměny jsou pak nasvíceny realisticky s ohledem na okolní podmínky. Stojíte-li vedle mostu, zakrývá větší část prostředí pod vámi stínem. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jde například o přímé osvětlení sluncem či jiným světelným zdrojem. Hráč tedy vždy realisticky ví, kde je zdroj světla, všechny stíny a okolní předměny jsou pak nasvíceny realisticky s ohledem na okolní podmínky. Stojíte-li vedle mostu, zakrývá větší část prostředí pod vámi stínem. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Samozřejmá je simulace paprsků a zajímavě vypadá i simulace toho, jak se vaše oči přizpůsobují světelným podmínkám venku po přechodu z tmavého interiéru.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Samozřejmá je simulace paprsků a zajímavě vypadá i simulace toho, jak se vaše oči přizpůsobují světelným podmínkám venku po přechodu z tmavého interiéru.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Další součástí ray tracingu jsou realistické odrazy na površích, jako je např. sklo. Podívejte se, jak se odráží okolní svět v okně.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Další součástí ray tracingu jsou realistické odrazy na površích, jako je např. sklo. Podívejte se, jak se odráží okolní svět v okně.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Nechybí globální iluminace, mlha či efekty rozostřeného světla pod vodní hladinou.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Nechybí globální iluminace, mlha či efekty rozostřeného světla pod vodní hladinou.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Herní svět zkrátka působí živěji, věrohodněji a spousta detailů najednou člověku uniká a působí přirozeně jednoduše proto, že vše působí tak, jak má. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Herní svět zkrátka působí živěji, věrohodněji a spousta detailů najednou člověku uniká a působí přirozeně jednoduše proto, že vše působí tak, jak má. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zapomínat nesmíme ani na naše kamarády.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zapomínat nesmíme ani na naše kamarády.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Nedílnou součástí věrohodnosti scény je vedle osvětlení také stínování a práce se stíny celkově.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Nedílnou součástí věrohodnosti scény je vedle osvětlení také stínování a práce se stíny celkově.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ty se nyní chovají realisticky podle zdroje světla, takže i když se nedíváte na oblohu, dokážete určit, kde je slunce nebo jiný větší zdroj světla. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ty se nyní chovají realisticky podle zdroje světla, takže i když se nedíváte na oblohu, dokážete určit, kde je slunce nebo jiný větší zdroj světla. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Procházky v lese tak získávají zcela nový rozměr, stejně jako interiéry.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Procházky v lese tak získávají zcela nový rozměr, stejně jako interiéry.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Uvnitř domů a jiných budov přichází na řadu odlišná práce se světlem, jelikož zdroje světla jsou omezené. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Uvnitř domů a jiných budov přichází na řadu odlišná práce se světlem, jelikož zdroje světla jsou omezené. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Tmavé místnosti jsou tak opravdu tmavé a všechny malé zdroje vrhají realistické svsětlo. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Tmavé místnosti jsou tak opravdu tmavé a všechny malé zdroje vrhají realistické svsětlo. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

To platí i o realistické simulaci osvětlení povrchů v těsné blízkosti zdroje světla. Zdroj: Vlastní, Nvidia

To platí i o realistické simulaci osvětlení povrchů v těsné blízkosti zdroje světla. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zde přichází na řadu další razantní novinka - realistická simulace fyzikálně založených materiálů . Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zde přichází na řadu další razantní novinka - realistická simulace fyzikálně založených materiálů . | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Na to se specializuje celý nový svět, který NVIDIA vytvořila pro prezentaci této technologie.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Na to se specializuje celý nový svět, který NVIDIA vytvořila pro prezentaci této technologie.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Stavební materiál v prostředí tak získává své realistické fyzikální vlastnosti. Jedná se o techniku PBR (Physically based rendering), která ovlivňuje chování materiálů, vzhled jejich povrchů, hrubost a simulaci odrazu světla.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Stavební materiál v prostředí tak získává své realistické fyzikální vlastnosti. Jedná se o techniku PBR (Physically based rendering), která ovlivňuje chování materiálů, vzhled jejich povrchů, hrubost a simulaci odrazu světla.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

V kombinaci s ray tracingem to umožňuje různorodé realistické efekty, jako je průsvitnost materiálů, odlesky a odrazy.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

V kombinaci s ray tracingem to umožňuje různorodé realistické efekty, jako je průsvitnost materiálů, odlesky a odrazy.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zářivé neony se tak odráží od kovových ploch velmi matným, jemným způsobem.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zářivé neony se tak odráží od kovových ploch velmi matným, jemným způsobem.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

V průhledném skle je naopak díky tmavé místnosti vidět dokonalý odraz jasných neonů tak, jak se to často děje např. se žárovkami v místnostech. Zdroj: Vlastní, Nvidia

V průhledném skle je naopak díky tmavé místnosti vidět dokonalý odraz jasných neonů tak, jak se to často děje např. se žárovkami v místnostech. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Dřevo většinou velmi jemně pochytí veškeré světelné zdroje a osvětlí celou místnost. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Dřevo většinou velmi jemně pochytí veškeré světelné zdroje a osvětlí celou místnost. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Samozřejmostí jsou syté paprsky světla, pronikající z velmi jasného exteriéru do malé místnosti. Tzv. god rays máme všichni rádi. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Samozřejmostí jsou syté paprsky světla, pronikající z velmi jasného exteriéru do malé místnosti. Tzv. god rays máme všichni rádi. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zde můžete vidět, jak pracuje hra s globální iluminací a kombinací tvrdých a měkkých stínů. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zde můžete vidět, jak pracuje hra s globální iluminací a kombinací tvrdých a měkkých stínů. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Stačí trochu změnit denní dobu a světlo ihned zmírní svou intenzitu.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Stačí trochu změnit denní dobu a světlo ihned zmírní svou intenzitu.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Tvrdá země naopak vypadá správně hrubě a pohlcuje světlo jen minimálně.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Tvrdá země naopak vypadá správně hrubě a pohlcuje světlo jen minimálně.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Toto není obrovská místnost, jen malá komůrka, pokrytá zrcadly ze všech stran. Vyzradit to dokáže lámání světla v horní části scény. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Toto není obrovská místnost, jen malá komůrka, pokrytá zrcadly ze všech stran. Vyzradit to dokáže lámání světla v horní části scény. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Další místnost ukazuje práci se světlem v tmavším prostředí a s různými druhy světelných zdrojů. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Další místnost ukazuje práci se světlem v tmavším prostředí a s různými druhy světelných zdrojů. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Všimněte si dokonale simulovaného povrchu kamene, na kterém se velmi jemně rozléhá světlo z "lampy".  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Všimněte si dokonale simulovaného povrchu kamene, na kterém se velmi jemně rozléhá světlo z "lampy".  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Problém novému Minecraftu nedělá ani dvojité světlo, které se kombinuje uprostřed.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Problém novému Minecraftu nedělá ani dvojité světlo, které se kombinuje uprostřed.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ve hrách často viditelné jsou různé světelné zdroje v prostředí, stíněné dalším předmětem, který se navíc ještě pohybuje. Pro RTX žádný problém. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ve hrách často viditelné jsou různé světelné zdroje v prostředí, stíněné dalším předmětem, který se navíc ještě pohybuje. Pro RTX žádný problém. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Celá chodba je tu vyhrazena slunečním paprskům a jejich realistickému pronikání do budovy střešním oknem.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Celá chodba je tu vyhrazena slunečním paprskům a jejich realistickému pronikání do budovy střešním oknem.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Neméně důležitá je tu také práce s průhledností a průsvitností materiálů, jako je sklo, špinavé sklo či barevný povrch. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Neméně důležitá je tu také práce s průhledností a průsvitností materiálů, jako je sklo, špinavé sklo či barevný povrch. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Každý druh průhledného skla reaguje na světlo a pracuje s jeho interakcí jinak.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Každý druh průhledného skla reaguje na světlo a pracuje s jeho interakcí jinak.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

To nejlépe prezentuje místnost s akvárky. Čisté sklo nebrání pohybu světla a hráč může dobře vidět všechno, co se děje uvnitř.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

To nejlépe prezentuje místnost s akvárky. Čisté sklo nebrání pohybu světla a hráč může dobře vidět všechno, co se děje uvnitř.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Stejně jako v reálu ale čisté sklo odráží světlo stropních žárovek v místnosti, čím často brání ve výhledu. Musíte zhasnout.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Stejně jako v reálu ale čisté sklo odráží světlo stropních žárovek v místnosti, čím často brání ve výhledu. Musíte zhasnout.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jemně nasvícené sklo zevnitř pak navozuje velmi příjemnou atmosféru. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jemně nasvícené sklo zevnitř pak navozuje velmi příjemnou atmosféru. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Pokud dáte vedle sebe hned několik skelných ploch, budou realisticky odrážet okolní prostředí i světlo, které se mezi ně dostane.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Pokud dáte vedle sebe hned několik skelných ploch, budou realisticky odrážet okolní prostředí i světlo, které se mezi ně dostane.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Poslední důležitou grafickou vychytávkou je technologie DLSS 2.0, kterou jste měli možnost vidět např. už ve hře Control od Remedy Entertainment.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Poslední důležitou grafickou vychytávkou je technologie DLSS 2.0, kterou jste měli možnost vidět např. už ve hře Control od Remedy Entertainment.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jedná se o vylepšení kvality obrazu pomocí neuronové sítě a umělé inteligence, které přitom zachovává vysokou snímkovací frekvenci a nebrzdí obraz.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Jedná se o vylepšení kvality obrazu pomocí neuronové sítě a umělé inteligence, které přitom zachovává vysokou snímkovací frekvenci a nebrzdí obraz.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Pomáhá hře navýšit počet snímků za sekundu a přitom zanechat obraz krásně ostrý. Říkejme tomu antialiasing nové generace.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Pomáhá hře navýšit počet snímků za sekundu a přitom zanechat obraz krásně ostrý. Říkejme tomu antialiasing nové generace.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ke konci se ještě podíváme na blízké srovnání několika scén a jejich původní a nové RTX verze. Jak můžete vidět, největší změnou je celkové pojetí scény, globální osvětlení a práce se světlem a stíny, která se mnohem více blíží realitě.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ke konci se ještě podíváme na blízké srovnání několika scén a jejich původní a nové RTX verze. Jak můžete vidět, největší změnou je celkové pojetí scény, globální osvětlení a práce se světlem a stíny, která se mnohem více blíží realitě.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

V nočních hodinách jsou světelné zdroje mnohem sytější a pokrývají světlem okolní předměny a povrchy.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

V nočních hodinách jsou světelné zdroje mnohem sytější a pokrývají světlem okolní předměny a povrchy.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ty pro změnu ještě simulují své reálné fyzikální vlastnosti, čímž scéna ještě více nabývá realismu.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Ty pro změnu ještě simulují své reálné fyzikální vlastnosti, čímž scéna ještě více nabývá realismu.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Tím naše ukázka nového světa Minecraftu končí. Doufáme, že jsme vám alespoň trochu osvětlili, o co v RTX aktualizaci půjde a jak důležité tyto novinky jsou pro celý herní průmysl a budoucí generaci, která bude na ray tracingu stavět mnohem více.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Tím naše ukázka nového světa Minecraftu končí. Doufáme, že jsme vám alespoň trochu osvětlili, o co v RTX aktualizaci půjde a jak důležité tyto novinky jsou pro celý herní průmysl a budoucí generaci, která bude na ray tracingu stavět mnohem více.  | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Minecraft RTX právě vstoupil do veřejné beta fáze, takže si všechny tyto krásy můžete vyzkoušet na vlastní pěst. Tedy za předpokladu, že máte dostatečně výkonný počítač a grafickou kartu z rodiny RTX. Zdroj: Vlastní, Nvidia

Minecraft RTX právě vstoupil do veřejné beta fáze, takže si všechny tyto krásy můžete vyzkoušet na vlastní pěst. Tedy za předpokladu, že máte dostatečně výkonný počítač a grafickou kartu z rodiny RTX. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Vše bylo testováno na herním notebooku  Asus Zephyrus S GX502  s procesorem  i7 deváté generace  a grafickou kartou  NVIDIA GeForce RTX 2070.  Zdroj: Vlastní, Nvidia

Vše bylo testováno na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070. | Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Zdroj: Vlastní, Nvidia

Za ty roky jsme vám přinesli celou řadu neuvěřitelných projektů, od zmapování měst jako Vídeň a Paříž až po fantasy světy a zrekonstruování Středozemě či světa Hry o trůny takřka s maniakální přesností. Zdroj: Vlastní, Nvidia
Komunita se vždy postará o krásné výtvory a nyní přichází další evoluční stupeň této platformy.  Zdroj: Vlastní, Nvidia
Minecraft RTX je další generací kostiček, která ve spolupráci se společností NVIDIA přinese hráčům celou řadu moderních technologií. Zdroj: Vlastní, Nvidia
Bavíme se tu o takových chuťovkách jako ray tracing (v tomto případě jeho varianci zvanou path tracing), realistických materiálech či technologii DLSS 2.0 pro lepší kvalitu obrazu při udržení vysoké snímkovací frekvence.  Zdroj: Vlastní, Nvidia
63
Fotogalerie

Minecraft dostal ray tracing. Tak dokonale nasvícené scény jste neviděli

Nvidia nás pustila do kostičkovaného pískoviště nové generace Minecraftu. Pojďme se podívat, co všechno RTX verze hry nabídne.

Minecraft je kult, o tom není pochyb. Již dlouhé roky pravidelně udržuje fanoušky a hráče všeho druhu u obrazovek a jen tak mimochodem jde o jednu z nejprodávanějších her historie. Možnost vytvořit naprosto cokoliv láká tvořivé hráče už od dob kostiček LEGO a v digitální podobě lze popustit uzdu fantazii ještě více. Za ty roky jsme vám přinesli celou řadu neuvěřitelných projektů, od zmapování měst jako Vídeň a Paříž až po fantasy světy a zrekonstruování Středozemě či světa Hry o trůny takřka s maniakální přesností. Komunita se vždy postará o krásné výtvory a nyní přichází další evoluční stupeň této platformy. 

Minecraft RTX je další generací kostiček, která ve spolupráci se společností NVIDIA přinese hráčům celou řadu moderních technologií. Bavíme se tu o takových chuťovkách jako ray tracing (v tomto případě jeho varianci zvanou path tracing), realistických materiálech či technologii DLSS 2.0 pro lepší kvalitu obrazu při udržení vysoké snímkovací frekvence. 

Podívejte se, jak velký rozdíl je oproti původnímu Minecraftu a RTX verzi:

imgonline-com-ua-twotoone-YEKPcN2izNgmAYb.png
imgonline-com-ua-twotoone-TrYUmh9Hj8.png
imgonline-com-ua-twotoone-PbRDQwayXsPez.png

My jsme dostali pozvání do několika herních světů, kde se RTX verze Minecraftu dokáže zplna představit (ty budou mimochodem ke stažení zcela zdarma z Marketplace). A ačkoliv je vše prozatím ve fázi betaverze, rozdíl je zatraceně znát a člověk by nevěřil, jak velkou změnou může být i obyčejné realistické nasvícení či věrohodné zpracování materiálů. Pojďme se tedy podívat do galerie na to, co všechno můžete v novém Minecraftu očekávat. 

Vše bylo testováno na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070

Určitě si přečtěte

Články odjinud