Nedávno jsme informovali o nové 3D akční hře Atlantica, na které právě pracuje mladá česká herní společnost Lonely Cat Games. I přes její relativní mladí tvoří jádro týmu lidé, kteří byli hlavními postavami při vývoji Hidden and Dangerous. Protože se k Atlantice vyjádřilo množství čtenářů, požádali jsme LCG o rozhovor.
Nedávno jsme informovali o nové 3D akční hře Atlantica, na které právě pracuje mladá česká herní společnost Lonely Cat Games. I přes její relativní mladí tvoří jádro týmu lidé, kteří byli hlavními postavami při vývoji Hidden and Dangerous. Protože se k Atlantice vyjádřilo množství čtenářů, požádali jsme LCG o rozhovor.
Ptal se autor :-), odpovídali pánové Radek Bouzek (designér) a Michal Bacik (programátor).
Doupě (aneb já:): Singleplayer hry Atlantica bude pouze a jen o střílení (jako třeba Doom), nebo se hráči dočkají i nějakých těch logických problém(k)ů (alá Half-Life)?
Radek: Chtěli bychom perfektní akci, která dostane hráče do varu. Bude ale třeba objevit taktiku jak obelstít nový druh nepřítele. Bude třeba pochopit funkci technické pasti a najít způsob jak ji zlikvidovat. V průběhu hry hráč objeví systém teleportovacích bran, do kterých bude moci proniknout a používat je. To vše bude vyžadovat nejenom přesnou mušku, ale také chladný úsudek a logické jednání. Mnoho předmětů půjde nastražit jako pasti a šikovný a chytrý hráč si může ušetřit mnoho práce s přímou likvidací nepřátel.
Doupě: Grafický engine hry je váš vlastní, nebo jste využili nějakou licenci? Mužete nám o něm ríci něco bližšího?
Michal: Věnujeme sa už nějaký ten rok vývoju software právě v hernej oblasti, takže máme slušný základ firemných programových knižníc, ktoré dohromady tvoria funkčný engine. Staviame na platforme Windows s použitím DirectX, a momentálně nevyužívame žiadnu licenciu.
Doupě: Jaké máte plány do budoucna? Máte již připravené nějaké tituly/předpokládané žánry?
Radek: Nemáme dobré zkušenosti z prací na více projektech v jedné firmě. Pronajali jsme si příjemnou kancelář v Brně se zahradou a balkónem. Všichni, kteří zde pracují mají velmi dobré podmínky k tomu, aby se mohli plně věnovat vývoji hry Atlantica. Cílem je dodělat hru co nejlepší a nejdokonalejší. Další nápady a projekty odkládáme na později.
Doupě: A teď pár informací o vás samotných. Jaké hry hrajete nejraději? Kdy a kde jste se poprvé dostali k počítačům?
Michal: 3D akčné, i keď v poslednom čase už len tú našu, na ostatné nie je akosi čas. Pri pocítači sedím od svojich 16-tich, pravda s nějakými prestávkami na jedlo, spánok, priatelov... Ostatní členovia týmu sa tiež venujú počítacom a obzvlášť hrám už niekolko rokov.
Radek: Nemám rád hry, u kterých člověka napadne v prvních 5 minutách 10 vylepšení. Dobrá hra musí šlapat jako hodinky, mít perfektní zvuk a grafiku a hráč se v ní musí hned cítit jako doma. U her se hodně soustředím na atmosféru a jakékoliv rušivé elementy kazí zážitek. V poslední době mohu vyzvednout MDK 2 pokud hrajete kropícího psa. Taky vzpomínám na Terminátora, který měl opravdu dobrou atmosféru. Rád si zahraju superrealistické simulátory aut nebo letadel.
Doupě: A na závěr moje oblíbená - proč Lonely Cat? :-)
Michal: Kočky jsou nám sympatické, tak proč ne... :)