Mortal Kombat: Dark Alliance – pohled zvenku

Mortal Kombat: Dark Alliance – pohled zvenku

Pal verze nejbrutálnější a pro masy nejpřitažlivější bojovky je konečně venku a tak vám pro připomenutí její přítomnosti na pultech regálů přinášíme druhou recenzi, dívající se na ni z trochu jiného pohledu. A ne, kbelík na krev potřebovat nebudete.

Multiplayer: ano 2 hráči
Paměťová karta: 72 KB
Analogové ovládání: ne
Vibrace: ano
Externí podpora: nic
Výrobce: Midway
Vydavatel: Midway
Orientační cena: 1870 Kč
Homepage:
www.mkdeadlyalliance.com

Představení soupeřů

Dobrý večer dámy (?) a pánové! Příjemný, krvavý dobrý večer. Ha, ha, ha. Ehm. Po delší době vás opětovně vítám u souboje o titul v těžké váze. Nemusím zdůrazňovat, že nepůjde o těžkou váhu v poplácávání se v rukavičkách. Všichni víme, že pro to tady nejsme. Po dramatických událostech v závěru minulého zápasu o titul jsme se rozhodli zařadit dnešní utkání rovněž do naší programové nabídky a přinést ho tak i na vaše monitory. Ne, skutečně to neděláme pro zvýšení sledovanosti, ale čistě jen a jen pro vás. Celým večerem vás budu provázet z našeho nového pečlivě zabezpečeného televizního studia, vybudovaného přímo tady na stadionu. (Kamera!).

Ano, to je ono. Pěkné, že. Taky nás stálo pěkný balík, takže na zlepšení zabezpečovacích opatření už nezbylo. Ale my skutečně doufá... tedy samozřejmě nedoufáme, že se tady opět něco semele. Však koneckonců posoudíte sami. Ale už pojďme na zápas samotný, publikum v hale ožívá takže se dá čekat, že borci se každou chvíli objeví... a už je to tady! Jako první přichází stávající mistr Virtua Fiiihteeer 4!!! Pravá část publika nadšeně tleská, část středu se přidává jen z leva se od části všudypřítomného tábora fanoušků Tekkena ozývá fanatický pískot, ovšem tu a tam míchaný s uznalým potleskem respektu. Ale už všichni zleva hlasitě tleskají a bouří jako jeden muž! Ano, za Virtuou přichází rovněž vyzvaný vicemistr Tekkeeenn 4!!! Z bouřlivosti potlesku je jasné, že jeho popularita ani po ztrátě titulu neupadá!

Mortal Kombat: Dark Alliance Mortal Kombat: Dark Alliance

Mortal Kombat: Dark Alliance Mortal Kombat: Dark Alliance

A oba borci už stojí u provazů a pomalu začíná šílet pro změnu prostřední část publika... ano dámy a pánové, za hlasitých fanfár přichází vyzyvatel, Mooortaaal Kombaaaat!!! Nejmladší ze svěřenců pánů z Midway, kteří jsou pochopitelně přítomni... (kamera)... a tady, ano ten snědší v první řadě, to je sám Mr. Boon, ústřední postava trenérského týmu. A jestli mě nešálí zrak, tak hned vedle něj nadšeně tleská sám všem známý pan Brána. A asi těžko jde přehlédnout skutečně pozoruhodné "individuum" s vytetovaným jednorožcem na těle, hlasitým vykřikováním "Mortaaal Kombaaat" přivádějící část publika do varu. Pozoruhodné. Škoda, že to nemůžete vidět přímo na vlastní oči. A... pan Brána se nám staví před burácející část publika... (zaberte to!) a čímsi se snaží překřičet dav..."...ten patří do mé stáje...", nebo tak něco. (Když se to dobře sestříhá, mohlo by to vypadat, že publikum tleská jemu...hm, to by nemusel být špatnej kšeft). I když Jednorožec se nervózně ohlídl, nevypadá to, že by ho někdo další skutečně slyšel. Rozvášněné publikum tedy určitě ne, to teď díky show, které Mortal na cestě do ringu předvádí přímo vře. No a věru, nedělá si špatnou "reklamu"...což mi připomíná... uvidíme se a uslyšíme zhruba za pět minut.

www.doupe.cz... (nápis exploduje, po celé obrazovce se rozprskne bílá, pomalu stékající barva a za ní už naskakuje reklamní šotek:))... 3D boj nikdy předtím nebyl tak brutální. Tak intenzivní. Tak originální. Krev, meče a šavle. Nejoriginálnější 3D bojovka všech dob. Dokonalá grafika, dokonalá hra. Zapomeňte na Tekkena, přichází Mortal Kombat! Chcete vědět víc a lépe chápat to, co teď čtete? Come heeere! Čtěte DOUPE! Doupě vás baví!!!

Round I.

A vítejte zpět. Ani to nebolelo, že? Ostatně o nic jste za tu krátkou dobu nepřišli. Víceméně. Došlo pravda sice k menším potížím, které ukázaly, že bezpečnostní opatření naště..., tedy bohužel opět nejsou dostatečné... chcete vědět, co se stalo? Vážně? Kolik máme času... dobře do gongu to snad stihneme. Tedy nic vážného, jen se kdosi s nápisem T.R.E.T na čele pokusil neúspěšně zaútočit obávaným Jinovým kombem na našeho Jednorožce. Ten byl rovněž adresátem prázdné lahve Coca Coly z rukou osoby svírající jakýsi "puškomeč" v ruce a někoho nápadně připomínající. Oba útoky zjevně směřovaly k zastavení aktivit, napomáhající rozvášnění "pro Mortalovsého" publika. Nic se ale nikomu nestalo, hrozící konflikt byl zastaven hromadným utichnutím publika po vstoupení Mortala do ringu. Veškerá pozornost všech už teď patří borcům za provazy. Jo a taky kolem párkrát proběhl kdosi schovaný v krabici a taky už byli jak tak vidím vysvětleny rozhodčím pravidla boje... k těm se už ale nedostaneme, právě zazněl GONG!

V ringu nám tak zůstal jako první Virtua a samozřejmě Mortal. A ten nám po vzoru Tekkena předvádí na začátek nějakou pantomimu. Tedy pantomimu tak docela ne, moc mu nejde a tak si začíná vypomáhat hlasem a vida, něco nám tu vypráví. "Byl jsem a vždycky budu... spojenectví... Země v ohrožení..."... zzzz... "... Liu Kang je mrtev!" Zz... cože, hm, no konec nebyl špatný, ale mručení publika mu jasně naznačuje, že by se raději měl věnovat v rohu provokativně zívajícímu Virtuovi. A, vida, konečně nám to skutečně začíná. Bude opatrné obcházecí kolečko? Ticho jako Bude. V hrobě. Jediné, co oživuje počáteční kroužení borců kolem sebe jsou... ehm, trochu divoké grimasy Mortala, doprovázené občasným vyplazením jazyka na soupeře (publikem to udiveně zašumí).

Zdá se, že Mortal se trochu vyžívá v obcházení, jako by měl radost, že to konečně pořádně umí... ale už je tu první útok z jeho strany... pár rychlých, jednoduchých úderů, první kombo, druhé kombo a další! No prosím, solidní nástup... ovšem všechno bez problémů Virtuou vykryto. Další kolečko? Pochopitelně. Vyčkávající Virtua opět provokativně zívá, což se nemíjí účinek a je tu další Mortalův výpad. Opět ovšem obdobná skladba úderů, které se stylem či nápaditostí příliš neliší od těch už použitých. Takže opět žádná krev... tedy bez problémů vykryto.

Mortal ovšem z ničehož nic mění postoj a v něm znovu, možná trochu rychleji útočí... ale opět je to trochu bez nápadu. Virtua sice při změně postoje překvapeně mrknul, ovšem ustál to beze šrámu a... teď pro změnu mění trochu provokativně postoj i on a rychle i elegantně útočí. Naznačuje údery, kombinuje údery, používá tu kratší tu delší komba a nastavenými rukama prkenně se kryjící Mortal nemá šanci všechno stíhat. Ale stojí a přechází do protiútoku. Virtua bleskově mění postoj a s ním i celkový styl, v kombu chytá Mortala za ruku a seká s ním o zem. Wooow. Mortal se sice rychle zdvíhá, ale ne dost rychle na to, aby jednu na zemi ještě nekoupil. Začíná se chechtat a rozebíhá se na Virtuu... a zkouší chytačku. Dobrý nápad, ale vychází na prázdno, načež mu Virtua už mnohem úspěšněji oplácí stejnou mincí. A ne jednou, ale hned několika... zdá se, že Mortal neví, co s tím, krytí opět nezabírá a je už po několikáté na zemi.

Tentokrát Virtua nedoráží, ale zdá se, že soupeři nechává chvíli na oddych a šanci na útok... tak ne! Jen co Mortal vstal, vytahuje se jeho soupeř s dalším působivým kombem, které zkouší Boonův svěřenec zastavit protihmatem... ale, zakopává při jeho realizaci o vlastní nohu a je opět na zemi. Virtua od něj tak trochu pobaveně ustupuje... GONG! Tak první kolo máme za sebou a zatím to vypadá jako hra kočky s myší. Jak se tak ovšem dívám na Mortala zdá se mi, že ani šrámy a podlitiny na jeho obličeji mu náladu nijak nekazí a nadále se podivně usmívá a, věřte nebo ne, při odchodu do rohu na soupeře opět vyplazuje jazyk. Popravdě bych řekl, že mu dokonce ta grimasa na mírně deformovaném obličeji i sluší. Něco takového se ostatně moc často nevidí. Nicméně něco mi tu nehraje... jako by si tím vším jen dělal reklamu, což mi připomíná, že se uvidíme opět za pár minut.

www.doupe.cz... (opět to samé jen tentokrát s růžovou barvou). Gutten Tag unsere Tschechishe Freunde! Wollen Sie wissen, was Zarakustra gesprocht hat? Wollen Sie Will zu Macht wie wir haben?! Probieren Sie Xenosaga! Změňte svůj život! Přichází bůh! Chcete vědět víc? Čtěte DOUPE! Doupě vás baví!

Round II.

A jsme opět zpátky. Druhé kolo už je sice v plném proudu, ale věřte mi, o nic jste nepřišli. Mortal párkrát po perfektní ukázce aikida navštívil zem, v publiku byl vzhledem k vývoji zápasu očekávatelný klid (zatím)... zkrátka nic zajímavého se nedělo. Pojďme už ale k rozjetému zápasu; Virtua pokračuje v nastartované ofensivě, dostává soupeře do rohu, kteréžto situace dokonale využívá a masíruje svého soupeře nevídaným způsobem. Ten se ne a ne vymanit... tohle nevypadá s Mortalem dobře... zdvihák a letí mimo rin... ne, neletí! Ve vzduchu se zázračně zastavuje jako by o jakousi neviditelnou bariéru a je zpátky v ringu a s chechotem běží od překvapeného Virtua Fightera ke svému rohu... odkud vytahuje rakev a zuřivě s ní mlátí stále trochu rozhozeného soupeře po hlavě. Ta praská ve švech, něco zajímavě vypadajícího z ní vypadává... Mortal přiskakuje k vypadnuvšímu předmětu, s šíleným výrazem ho rozkousává v zubech (zdá se, že ho to posiluje) a už kluše pro další rakev.

Celý proces několikrát opakuje, nicméně tentokrát už Virtua jeho nečekané výpady zvládá ustát, ale Mortal je zdá se konečně v ráži... vykřikuje "Come here!" a přitahuje si "kouzlem" Virtuu k sobě... ten mu ovšem k jeho velkému překvapení pohotově okamžitě jednu vypaluje (publikem to obdivně zašumí) a dokazuje mu, že "kouzla" tu jsou přinejmenším dvousečná. Virtua přechází opět do dalšího před tím nepoužitého stylu... k velkému překvapení všech se ale z ničeho nic v rukách Mortalových zjevuje sečná zbraň. Část publika šílí, Jednorožec divoce skanduje Mortal, Mortal, Virtua ovšem zůstává relativně klidný. Rozhodčí se pokouší zasáhnout... uuu, to muselo bolet, dostává mečem do obličeje a už je tu útok na soupeře. A věřte nebo ne, Virtua všechno kryje bez problémů holýma rukama! Žádná krev, jen možná pár šrámů. Zvláštní.

Už ale Virtua přiskakuje k poněkud udivenému soupeři a s hláškou "Z cizího krev neteče, blbečku" mu opět delším kombem zasazuje pěkný klystýr. Zdá se, že ta urážka zasáhla Mortala na citlivém místě a s výkřikem "Já nemít blbou AI" se vrhá na protivníka, ale je opět v rohu na zemi. Na svého svěřence z první řady Mr. Boon mává jakýmsi nejspíš smluveným signálem... Mortal kývá hlavou, zdvíhá se a začíná se šíleným způsobem chechtat. Blíží se k Virtuovi... a páni, tomu nebudete věřit... zabodává si svoje zbraně do vlastních stehen. Fuj, krev stříká přímo na soupeře. Mortal se stále chechtá, vytahuje si zbraně z noh, dál se s nimi řeže na těle a ulpěnou krev na nich slastně olizuje jazykem. (Točte to, detaily, chci detaily). A teď dokonce... prosíme rodiče odveďte své děti od obrazovek, tohle nebude pro ně... přiskakuje k rozhodčímu, vráží mu ruku do těla... a (reklama, sakra říkám dejte tam tu pitomou reklamu)... bll..., bluue... omluvte mě, ale vytahuje rozhodčímu páteř z těla, divoce poskakuje po tom, co z něj zbylo... všude krve jako z prasete. Někdo nám tu dokonce nevkusně skanduje rozhodčí je prase! Pan Brána se zděšeně drží za hlavu, ale část publika, která nezvrací či opovržlivě nepíská začíná šílet a dokonce jásat. Pan Brána se přidává. Virtua Fighter zhnuseně odchází z ringu, kam už se s pomstychtivým výrazem rozbíhá Tekken. Reklama? Cože? Ne teď n...

www.doupe.cz... (opět to samé a opět s růžovou barvou). Nejlepší bojovka všech dob! Vychovejte si vlastní Virtua Pokémony! Zdeptejte kamarády v kumite nebo zdeptejte sami sebe prohrami s lepšící se AI. Pochopte, co to jsou "jaggies"! Chcete vědět víc? Chcete lépe pochopit co čtete?! Čtěte DOUPE! Doupě vás baví!

Round III.

Jo, jsem ještě pořád tady. Opětovně jste o nic zásadního nepřišli. Krev je stále všude a na všech, kdo se připletli do blízkosti ringu. I na Tekkenovi, ale není, jak se dalo čekat, jeho vlastní. Po vlítnutí do ringu místo Virtua Fightera trochu narušil Mortalovu "velkolepou show", kvůli které zdá se sem přišel především. Chvíli mu dával kapky obdobným způsobem jako Virtua, ale po té, co jej soupeř nechutně pozvracel a následně mu ukousl kus ucha Tekken rovněž znechuceně odešel. Momentálně má Mortal Kombat ring jen pro sebe... chvíli se snaží části publika, která je z něj v transu něco nějakým způsobem vyprávět... prokládá to efektním zvracením a řezáním do sebe samotného. Tak nějak mu ovšem dochází nápady a tak opakuje to samé dokola... a zdá se, že ho jde uznale poplácat sám pan Brána... hm, to není dobrý nápad.

Naštěstí to došlo i pánům z Midway a tak jej pro jistotu doprovázejí. Náš Jednorožec přestává s povzbuzováním publika, které má pod taktovkou a trochu nervózně kouká po Mortalových trenérech. Část publika, která nepadla do mdlob odchází... ale koukám, že z řad Tekkenistů se někdo odděluje a opětovně se to začíná řezat... část fanoušků Tekkena a Virtua Fightera se zase jako minule mlátí hlava nehlava, přestože tentokrát proti sobě jejich borci nestáli.

Mortal Kombat: Dark Alliance Mortal Kombat: Dark Alliance

Mortal Kombat: Dark Alliance Mortal Kombat: Dark Alliance

A je tu opět hromadná bitka, která vyhání většinu nezaujatých ze stadionu. Tohle jsme vážně nečekali. (Točte to!). A někdo nám útočí na Jednorožce a mlátí jej tupou stranou čehosi po hlavě... z kapsy mu vypadává láhev Coca Coly a z úst výkřiky "Final Fantasy rulez! Anime rulez! Japonsko rulez!". Uuu a už jsou v sobě... jestli mě nešálí zrak a dobře odezírám ze rtů tak se k nim řítí ten s tím T.R.E.T. na čele s výkřikem: "Podělaný dětičky, já vám ukážu! Tekkeeeen foreeeveeer!". Zakopává ovšem o z ničeho nic se objevivší krabici... někdo z ní dotčeně vyskakuje a křičíc "Konzole rulez!" se vrhá na narušitele svého skrovného příbytku. Tak, zbytek publika se buď vypařil nebo se rovněž rozčlenil do dalších bojůvek, kterých je teď všude kolem plno. A kdepak máme původce tohohle všeho... a tamhle stojí a kouká na mě. (No, co se ksichtíš, víš co znamená ten vztyčený prostředníček, co na tebe ukazuji, troubo? He, he, he. Vidíš, jsem za sklem... chápeš, za sklem). Křup... (zvuk sypajícího se skla). Kdo hodil tu cihlu?!!! Jednoro... Come here!... škub... škub... křup! FATALITY! SCORPION WINS! ... dostal i mě:).

Hodnocení "nezávislého" "sportovního" periodika

Dopadlo to jak to dopadlo. Jasné je, že Mortal Kombat na první ligu nemá, ale nutno dodat, že na ni pravděpodobně nemá úmyslně. Nesnaží se o to sesadit ani jednoho z rádoby rivalů z jeho postu, snaží se pouze poskytnout alternativu ke komplexnosti a hloubce odlehčenějším a pro normální hráče možná i přijatelnějším stylem. Bojový systém hry je poměrně jednoduchý a v základních pravidlech snadno pochopitelný, ovšem nabízí rovněž určitou hloubku dávající dostatečný prostor pro vlastní zlepšování se. Nebudeme-li srovnávat se špičkou, pak jej lze bez mrknutí oka velebit adjektivem výborný. Boj se zbraněmi je výborným oživením a slušně zapadá do koncepce hry (Soul Calibur ovšem nečekejte). Dva postoje pro boj beze zbraně jsou ovšem poněkud zbytečné, protože hratelnosti v podstatě nic nepřináší.  Povahově se příliš neliší a většina úderů se v nich navíc provádí stejnou kombinací jen s jiným efektem, což může být poněkud matoucí a autoři tím tak akorát trochu lacině natahují celkový počet úderů. Ve výsledku se trochu vytrácí ze hry intuitivnost, která by měla být u povrchněji zaměřené bojovky na prvním místě. Soul Calibur budiž dokonalým důkazem jak efektně to může fungovat. Nicméně padlo slovo "výborný", takže je jasné, že nejde o nějaký závažnější problém, schopný nějak potopit hratelnost na úrovni.

Problémy MK: DA nemá ani po technické stránce. Na pohled vypadá se svým čisťounkým snímkováním, výbornými texturami, deformujícími se obličeji a všudypřítomnou krví rozhodně skvěle. Esteticky bezesporu za jedna, technicky však navzdory některým působivým detailům (deformace obličejů, krev) za nejbližšími rivaly trochu zaostává (v detailu hranaté postavy, detekce polygonů, kolizní systém, absurdně omezené herní prostředí). Ale koho to zajímá? Důležitější je jak to vypadá na pohled. Ozvučení je na úrovni, byť tady by jak v případě hudby tak zvuků rozhodně chtělo ještě trochu zapracovat. Totéž platí obecně o prezentaci, jelikož "intro" i jednotlivá "outra" mají k standartu nastoleném Tekkenem hodně daleko po všech stránkách. A když už tu jsou, měla by i vypadat. V Defenderovi Midway dokázali, že CGčka umí a tak nevím, proč stejnou pozornost nevěnovali po této stránce i svému ústřednímu projektu. Škoda, ale nic víc.

Jediným závažnějším problémem hry tak je příliš malý počet herních módů. Pro jednoho je tu všeho všudy jediný hratelný mód, a to klasický "Arcade". Zbylé dva jsou pouze jinak koncepčně udělané tréninky (Konquest supluje funkci Tutorialu). Žádný Time Attack, Survival, Kumite, či speciální minihra, nic. Jen osamělý "Arcade". Pro dva hráče není situace o nic lepší a vystačit si musíte pouze s klasickým "Versus". Na nějaké týmové bitky, turnaje či Tagy zapomeňte. Jediné, čím si multiplayer můžete oživit je možnost hrát občas dvě jednoduché minihry a především pak bojovat o vsazenou sumu mincí. S nimi souvisí i záchranný kruh pro (nedostatkem herních módů) pošramocenou životnost. Mince, které v "Arcade" a "Konquestu" vyhráváte totiž můžete v kryptě vyměnit za neskutečné množství bonusů, které jsou ve hře k dispozici. Koncepčně bezesporu výborný nápad, působící i jako solidní motivační faktor, proč se pouštět znovu a znovu do stále stejného "Arcade" či "Konquestu" (obsahově se pro jednotlivé postavy příliš neliší).

MK: DA tak nabízí tradičně solidní, pořádně krvavou a fatalitkami (škoda, že je tu jen jedna na drtivou většinu postav) vyšperkovanou zábavičku, kterou si nejvíce užijí především normální hráči, netoužící strávit nad bojovkou týdny, aby ji jakž tak zvládli. Jako vhodný a odpočinkový doplněk ovšem má co nabídnout i ostříleným "Tekkenistům" či "Virtuistům" a je tak jednou zmála her svého druhu, kterou lze doporučit každému (snad s výjimkou těch nejortodoxnějších fanoušků tahounů žánru). Moc dlouho nejspíš ani jedné ze skupin sice nevydrží, ale to po MK: DA ani snad nikdo nechce. Od toho tu jsou ti z první ligy a koneckonců možná jim právě MK: DA rozšíří řady fanoušků lidmi, kteří jeho zásluhou žánru přijdou na chuť. I to se počítá.

DODATEK pana Jednorožce (Martin M. Boček)

Vážená vysílací společnosti, dovoluji hradit se proti Vašemu nevkusnému ztvárnění toho, co se při posledním souboji vlastně stalo. Nejen, že jste (domnívám se, že zcela úmyslně) nasadili proti mému… ehm… favoritovi hned dva soupeře naráz, ale – odvažuji se to říci – zcela úmyslně jste divákům zatajili některé části celé události, jako například opožděný příjezd více než miliónu Mortalových fanoušků z USA, kteří pak s mojí pomocí bez problémů přeřvali ostatní strany skandováním hesel „Mortal Kombat“ a „my chceme Baraku“; a to nemluvím o faktu, že jste úmyslně zatajili skutečnost, že dokonce i někteří z největších přívrženců obou Vašich favoritů se nakonec ukázali jako obojetníci a že nakonec šli všichni bez rozdílu do hospody zapít celý zápas Kofolou - s výjimkou jednoho pána, který mne zkusil udeřit láhví Coca Coly (jak jste správně ukázali) a který je od té doby nezvěstný.

A konečně si dovoluji poznamenat, že celý zápas byl beztak zinscenovaný a zaplacený a kdyby trenéři ze stáje Midway nebyli ve finanční tísni, nikdy by k němu nesvolili – protože Mortal ani jednoho z obou soupeřů na zápas nikdy nevyzval; ba naopak – hned vedle jejich trůnu v síni slávy si postavil svůj vlastní piedestal z kostí a střev, na kterých se krásně vyjímá.

Srovnávací studie na téma PAL vs NTSC

Samozřejmostí je, že bylo odstraněno několik nejčastější BUGů. To znamená, že teď by se už nemělo ani v tom jednom případě z miliónu (na rozdíl od USA verze) stát, že postava vypadne z arény a váš PS2 to neustojí a zatuhne; popřípadě by už neměly fungovat některé „číty“, které byly způsobeny chybami v programu. Další zajímavostí bylo přidání titulků k intru, ale to je detail.

Už mnohem podstatnějším rozdílem jsou drobné změny v animaci některých speciálních tahů. Jako exemplární příklad bych použil Kenshiho TELEKINETIC SLAM, při kterém – pomocí svých duševních sil – zvedne postavu nad zem a pak ji nechá spadnout. V USA verzi váš nepřítel spadne v okamžiku, kdy Kenshi mávne rukou dolů, ale v evropské verzi po tomto mávnutí ještě chvíli visí ve vzduchu. Takovéto změny sice vypadají efektně, ale vedou k rozdílům  v časování některých složitějších komb a tedy i ve způsobu jejich namačkání a obtížnosti.

Světlé stránky hry
  • obrovské množství bonusů
  • několik koncepčně zajímavých nápadů
  • snadno přístupné
Temné stránky hry
  • málo módů
  • omezený multiplayer

Nejdůležitější změnou oproti USA verzi je ale AI. Věřte tomu nebo ne, ale pokud si svoji (předpokládám evropskou) verzi zapnete na střední obtížnost, budete čelit soupeřům nesrovnatelně chytřejším a obtížnějším než byli ti v NTSC. Hlavním rozdílem totiž je, že AI nyní umí reagovat rychleji na vaše tahy, takže (například) v recovery po vašem kombu na vás zkusí protiútok. Také bylo z větší části odstraněno „podvádění“ počítačových soupeřů, kteří byli schopni ignorovat takové věci jako svoje recovery, vzdálenosti mezi soupeři – a v krajním případě i váš útok.

Na závěr mi tedy nezbývá než konstatovat, že i když do našich zemí dorazil MKDA s poněkud větším zpožděním, alespoň autoři opravili některé chyby a přinášejí nám tak MKDA „jiný a lepší“…

Pokud se o MKDA nebo o fenomén Mortal Kombatu zajímáte hlouběji, navštivte největší české stránky na toto téma na adrese http://mortalkombat.doupe.cz.

Grafika: 8/10
Hudba: 7/10
Zvuky: 7/10
Hratelnost: 8/10

Velmi kvalitní a všem přístupný příspěvek žánru, který snad opět dostane značku Mortal Kombat z bahna na výsluní, kam bezesporu patří.

Celkové hodnocení: 8/10

Určitě si přečtěte

Články odjinud