Survival horory jsou doménou především japonské produkce, nicméně poslední dobou začíná jejich vliv zasahovat také k evropským vývojářům. Kromě druhého dílu Obscure se hned u našich polských sousedů vyvíjí temná akce Dead Island, která hráče zavede v roli novomanžele na palubu letadla letícího nad jedním z tropických rájů naší planety. Kde jsou povinné zombie? Útočí bezprostředně po havárii stroje a záhadném zmizení hráčovi manželky, jejíž nalezení bude představovat hlavní cíl hry.
Studio Techland dříve vyprodukovalo hry jako Chrome nebo Call of Juarez, jeho nový titul tak dává naději na graficky zajímavé zpracování tropického letoviska. Artworky odhalují komplexní prostředí s pustou džunglí a ještě více zneklidňujícími chodbami hotelů a občanských budov se stěnami potaženými krvavým povlakem. Jelikož je obsah surfoval hororu definován již od vydání prvního dílu ságy Resident Evil, Dead Island se pokusí zapracovat na drobnostech. Autoři vypichují zejména maximálně realistický styl boje, jenž bude využívat fyziky hlavní postavy a zaměří se zejména na boj nablízko – ostatně bojovat by hráč měl pomocí čehokoliv, co se mu v dezolátním okolí dostane pod ruku. Navíc budou postavy vizuálně reagovat na poškození, budou jim přibývat šrámy přesně na místech, kam dopadne drtivá rána apod. Ačkoliv to v kontextu s nemrtvými zní komicky, slíbena je umělá inteligence vyznávající spolupráci ve skupinách a obecně celý žijící ekosystém ostrova. Dead Island má vyjít příští rok.
Související informace (Dead Island):
Platforma: PC, Xbox 360
Žánr: Survival horor
Výrobce: Techland (http://www.techland.com)
Vydavatel: Zatím není
Homepage: http://www.deadislandgame.com/
Předpokládané datum vydání: 2008