Zdroj: Vlastní, Flickr, ResetEra

Zdroj: Vlastní, Flickr, ResetEra

Assassin´s Creed Syndicate

Assassin´s Creed Syndicate

Assassin´s Creed Syndicate

Assassin´s Creed Syndicate

Assassin´s Creed Syndicate

Assassin´s Creed Syndicate

Assassin´s Creed Odyssey

Assassin´s Creed Odyssey

Assassin´s Creed Odyssey

Assassin´s Creed Odyssey

Assassin´s Creed Odyssey

Assassin´s Creed Odyssey

Assassin´s Creed Mirage

Assassin´s Creed Mirage

Assassin´s Creed Mirage

Assassin´s Creed Mirage

Assassin´s Creed Unity 

Assassin´s Creed Unity 

Assassin´s Creed Unity 

Assassin´s Creed Unity 

Hra - Assassin´s Creed Unity

Hra - Assassin´s Creed Unity

Assassin´s Creed Origins

Assassin´s Creed Origins

Soubojový systém prošel drastickými změnami. Hráči, kteří už měli možnost hru vyzkoušet ho popisují jako light verzi Dark Souls. Od tupého mačkání jednoho tlačítka je to jistě posun správným směrem.

Soubojový systém prošel drastickými změnami. Hráči, kteří už měli možnost hru vyzkoušet ho popisují jako light verzi Dark Souls. Od tupého mačkání jednoho tlačítka je to jistě posun správným směrem.

Assassin´s Creed Origins

Assassin´s Creed Origins

Assassin´s Creed Syndicate
Assassin´s Creed Syndicate
36
Fotogalerie

Které Assassin's Creed je nejlepší? Seřadili jsme hlavní díly zabijácké série

Assassin's Creed je série s dlouhou historií a právě dnes slaví 16 let od vydání prvního dílu. Od nezapomenutelných zabijáků, až po nezajímavé seveřany. Takto bychom poskládali sérii Assassin's Creed my.

13. Assassin's Creed Valhalla

Valhalla se již při svém vydání setkala s nemalou kritikou. Sice obdržela několik velkých rozšíření, ale ani přes snahu vývojářů pumpovat ještě větší hromady obsahu se hluboko do srdcí mnoha hráčů nezapsal. Vikingové jsou obecně lákavé téma, ovšem absolutně se nehodí spojení s asasíny.

I bez DLC je to běh na dlouhou trať. Herní doba hlavního příběhu se pohybuje kolem padesáti hodin. Nejhorší na tom je, že by se Valhalla dala zkrátit klidně na dvacet hodin a o nic bychom nepřišli. Začátek a konec příběhu jsou jediné části, kdy se něco zajímavého děje. Prostředek je prázdný, děj nikam zásadně neposouvá, až to zavání pocitem ztráty času.

50645734602_62a8bc7247_k.jpgValhalla (37).pngValhalla (32).png

Vedlejší úkoly v této hře jsou také na zamyšlení. Valhalla nabízí v podstatě pouze world events, což je jakási alternativa vedlejších úkolů. Nicméně jsou velmi ploché a po pár minutách na ně úplně zapomenete. Obrovský a nepřehledný strom dovedností spolu s neohrabaným parkourem tomu všemu ještě přidává. O Valhalle by se dal napsat celý retrospektivní článek s výčtem chyb. Zůstaňme tedy u toho, že se jedná o nejslabší díl série.

Pokračování 2 / 13

12. Assassin's Creed Rogue

Rogue byl díl, který si vzal za cíl představit sérii z templářské perspektivy. Změna úhlu pohledu byla rozhodně zajímavá, ale nejde se zbavit pocitu, že hra nepřinesla nic nového. Vše bylo postaveno na základech Black Flag a je to z ní bezpochyby vidět. Grafická stránka, souboj, parkour i lodní bitvy. Celé to tedy působí spíše jako rozšíření pro Black Flag než jako samostatná hra.

Každopádně Rogue nabídl zajímavé příběhové momenty i zábavný gameplay, který převzal z Black Flag. Nejedná se o špatnou hru, vlastně žádná v sérii není, tedy až na Valhallu, jen jednoduše nedokázal překonat kvality ostatních dílů.

Pokračování 3 / 13

11. Assassin's Creed Syndicate

Solidní Assassin. Takto by se dalo Syndicate shrnout. Nejednalo se ani o revoluční díl, ale ani o propadák. Zasazení do viktoriánské Anglie zapříčinilo dobré, ale i špatné věci. Tou dobrou je celková atmosféra. Tou horší je pak parkour. Ulice jsou velmi široké, a tedy skákání ze střechy na střechu se občas stávalo nemožným. Ano, alternativou se stala přeprava na koňském povozu, ale lehce na úkor klasického pohybu po střechách. Nemluvě o vtipných přezdívkách, které kvůli tomuto prvku začali vznikat, jako bylo například Grand Theft Auto London.

Syndicate představilo i další zlepšovák pohybu v podobě zipline. Diskutabilní prvek, který zprvu působil dobře, ale časem začalo být jeho používání repetitivní. Souboj byl jednoznačně nejslabší částí hry. Byl nezáživný a pocitově opravdu divný. Někdy bylo potřeba nepřítele zasáhnout desetkrát, aby na něm bylo vůbec znát nějaké zranění.

1445531111-acs-sc-68-reviews-gangwarlambeth-watermarked-1445447237.jpg1445531111-acs-sc-70-reviews-reachhighpoint-watermarked-1445447238.jpgSnímek obrazovky (1740).jpg

Příběh dvojčat Fryeových o osvobozování Londýna byl solidní. A i když Jacob hrál spíše celou dobu druhé housle a vývoj hodný hlavní postavy dostala jen Evie, nelze říci, že by to nějak vadilo.

Pokračování 4 / 13

10. Assassin's Creed Odyssey

I přes to, že s asasíny měla hra málo společného, byla stále lepší než předchozí případy. Obrovský otevřený svět plný vedlejších úkolů i míst k objevení. Dobře napsané postavy a příběh, který trpěl pouze na to, že byl dlouze natahovaný. Průměrný soubojový systém jako v klasickém RPG. Odstranění skryté čepele bylo lehce kontroverzní, ale není se čemu divit. Není to Assassin, je to RPG z dob peloponéské války.

I když je srdcervoucí, jak se od akčních adventur došlo k RPG, které mají s hratelností prvních dílů málo společného, nejde říct, že je to špatná hra. Například vedlejší mise byly skvělé. Mohly mít klidně i hodinu, ale každá má svůj vlastní příběh. Souboje s bossy byly poutavé a některé z nich dokázaly prověřily vaše bojové schopnosti.

Assassins Creed Odyssey Screen 11.jpg45081427572_3dcb709500_o.png45037801511_ca270a238e_k.jpg

Celkový pocit z hraní se dal přirovnat například k Zaklínači. Není třeba tuto hru odsuzovat jen proto, že se jedná o Assassin's Creed, které vyšlo po roce 2015. Nabízí své vlastní kvality, a i když se nejedná o tak dobrý díl jako Origins. Už jen z toho důvodu, že s asasíny nemá společné téměř nic, stále bych ho doporučuji více než Syndicate.

Pokračování 5 / 13

9. Assassin's Creed

Umístění prvního dílu takto nízko na seznamu může být kontroverzní. Ovšem když pomineme nostalgii, tak Assassin's Creed sloužil spíše jako odrazoví můstek, ověření, že nápad i celý koncept má potenciál. To hlavní, co přinesl první díl, byla myšlenka, díky které poté mohly vzniknout právě ty hry, které máme tak rádi.

Gameplay byl mělký, a ano, je to způsobené i tím, že hra vznikla už před pěknou řádkou let. To ale neznamená, že jen z jakési úcty je možné ho umístit výše než například druhý díl, který byl obrovským skokem kupředu. Mise jsou repetitivní, v podstatě děláte stále to samé dokola. Parkour ještě nebyl pořádně vyladěný, a i souboj měl své chyby. Pro představení všech asasínských nástrojů a dovedností dobré, ale ne nejlepší.

0000003839.1920x1080.jpg0000003838.1920x1080.jpg0000003840.1920x1080.jpg

Příběh a postavy, to je na druhou stranu věc, která se povedla. Jeden z nejlepších záporáků série Al Mualim, na začátku váš mentor, na konci nepřítel. Altair, nesmrtelná legenda zabijáků. A nesmíme ani zapomenout na Desmonda, jehož cesta byla pojícím bodem prvních pěti dílů. Zmínit se musí také atmosféra celé hry a všech měst, která byla na svoji dobu jednoduše pohlcující.

Pokračování 6 / 13

8. Assassin's Creed Mirage

Poslední přírůstek do série s podtitulem Mirage, původně plánovaný jako rozšíření pro Valhallu, se snažil vrátit ke kořenům série. A v mnohém se to opravdu povedlo. Mirage je akční adventurou s důrazem kladeným na stealth. Návrat k městskému prostředí se povedl. Bagdád je okouzlující a jeho domy namačkané na sobě jsou jako parkourové hřiště.

Tichý přístup se dostal opět do hlavní role. Asasínské nástroje, jako vrhací nože, kouřové bomby nebo uspávací šipky, jsou v této hře ve své nejlepší podobě. Řekl bych, že jsou i nezbytné. Nezapře se, že se původně mělo jednat o DLC. Stejně jako u Rogue si propůjčuje i Mirage základy ze svého předchůdce. Modely, parkour, animace... vše je velmi podobné Valhalle.

Assassin's Creed Mirage2023-10-6-11-43-54.jpgAssassin's Creed Mirage2023-10-4-18-45-9.jpgAssassin's Creed Mirage2023-10-3-19-9-57.jpg

I přes kvalitní gameplay trpí na špatný příběh. Jedná se o stejný problém jako u Valhally, začátek a konec jsou napěchované dějem, ale prostředek vůbec. Děláte jeden a ten samý úkol dokola. Hlavní linka je repetitivní, a kromě zabíjení svých cílů se nedočkáte žádného rozvoje postav ani děje, dokud nezemře předposlední padouch. Snaha vývojářů navrátit se k základům ale vyšla a Mirage si na listu rozhodně zaslouží svou pozici.

Pokračování 7 / 13

7. Assassin's Creed Unity

Jeden z nejkontroverznějších dílů série. Unity bylo při vydání skoro nehratelné, ale díky opravám si ho v klidu můžete dnes zahrát. I přes všechny nepříjemnosti je to prostě dobrá hra. Zasazení v Paříží a její celkové zpracování bylo dechberoucí. Parkou je rozhodně ten nejlepší v sérii.

Posun oproti předchozím dílům byl obrovský. Souboj už není jenom držení jednoho tlačítka, člověk k tomu musel přistupovat více strategicky. Stealth a animace tichého zabití byly uspokojivé a revoluční. Příběh a postavy ale nebyly úplně na stejné úrovni jako u předchůdců.

1406653809-acu-coop-bievres-district.jpg1406653811-acu-sp-combat-longs-pear.jpgZP3aHZH.jpg

Arno se snažil jít ve stopách nezapomenutelných asasínů, jako jsou Ezio nebo Altair, ale nepovedlo se to příliš dobře. Hlavní protagonista jednoduše k srdci nepřiroste. Jeho rozporuplné chování a paličatost mohla i některým hráčům způsobit vůči němu averzi. Celkové rozuzlení nebylo ani při nejmenším uspokojivé a místo hlavního záporáka si tak budete spíše pamatovat na jiné postavy.

Pokračování 8 / 13

6. Assassin's Creed III

Příběh Connora, indiánského chlapce a syna templáře Heythama, je bezpochyby jeden z těch lepších dílů série. Více než změny v hratelnosti je důležité u tohoto titulu ocenit příběh, vyprávění a postavy. Na začátku totiž nehrajete za hlavní postavu, ale právě za Haythama Kenwaye. Celé přiblížení této části příběhu dalo za vznik napětí a čekání na skon templářů.

Postavy jsou výborně napsané, téměř všechny jsou svým charakterem zapamatovatelné. Ale nejen ty hlavní. I ty, které potkáte na své cestě jako Connor během vedlejších misí, vás naprosto vtáhnou do zasazení během občanské války v USA. Trojka nepůsobí repetitivně a každá mise má svůj jasný cíl i odůvodnění. Ano, opakují se věci jako odposlouchávání a sledování, ale pokaždé je to trochu jiné, v jiné situaci s jiným rozuzlením. Pohyb a boj nebyly prvky, které by vyzvedly Assassin's Creed III nad ostatní, ale to nijak nemění fakt, že se jedná o zábavnou hru.

2019053111455800-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpgAssassins Creed III Remastered Screen 1.jpgAssassins Creed III Remastered Screen 5.jpg

Spíše Connorova cesta za poznáním a zlikvidováním jeho vlastního otce a ostatních templář, bylo něco, co dodalo hře emoce. Bylo jednoduché se do Connora vžít a prožívat jeho příběh, jako by byl váš vlastní. Samozřejmě nesmíme zapomenout ani na linku odehrávající se v přítomnosti. Cesta Desmonda v tomto díle došla konce a herní pasáže zasazené do přítomnosti byly bezkonkurenčně nejlepší z celé série.

Pokračování 9 / 13

5. Assassin's Creed Revelations

Poslední zastávka z Eziovy trilogie se odehrává v Konstantinopoli. Více než cokoli, Revelations staví na osvědčených herních mechanikách druhého dílu a přidává i něco nového. Do rukou se vám tak dostane třeba čepel s hákem. Tato malá vychytávka skryté čepele umožnila přesun po městě do té doby v nevídaném stylu. Ubisoft udělal i pár přešlapů, jako je třeba tower defense vedlejší úkoly, které byly příšerné.

Hlavním tématem hry ale nebylo přinést něco revolučního. Spíše uzavřít příběh Ezia, který se vydal do Konstantinopole po stopách nám známého Altaira. V Revelations jsme se mohli o Altairovi dozvědět více než z původní hry. O jeho následném životě, stejně jako jeho smrti.

ss_caf06afa8adcfeb836a588e8998ae0bfa0ffd3e1.1920x1080.jpgss_4f86082d2db3066c72a9b80704c7a35d4ad2773b.1920x1080.jpgss_08575a6a8651d8e9b159153cc0a8175b7b181345.1920x1080.jpg

Eziův příběh dostal uspokojivé zakončení, jaké si mistr asasín zasloužil. I když se jedná o nejslabší článek Eziovy trilogie, stále se řadí mezi to nejlepší, co série Assassin's Creed nabídla. Nebylo potřeba předělávat souboj ani parkour. Hráči chtěli v kůži Ezia prožít jeho poslední velkou výpravu.

Pokračování 10 / 13

 4. Assassin's Creed Origins

První hra v sérii, která upustila od zaběhlé tradice akčních adventur a vyzkoušela své štěstí jako RPG. Povedlo se to? Rozhodně ano. Origins na rozdíl od Odyssey vypráví asasínský příběh. Příběh o zrození samotného řádu. Kromě toho je hlavní hrdina Bayek prostě výborný. Charismatický a odhodlaný otec, který ztratil své dítě. Jeho příběh připomíná emotivní dráhu Ezia, samozřejmě ji nepřekonal, ale dostat se tak blízko už značí skvělou hlavní postavu.

Když Origins vyšlo, předčilo očekávání mnoha lidí. Svět zasazený v Egyptě byl nádherný a plný tajemství a vedlejších úkolů, které mimochodem patří k těm nejlepším v sérii. Dalo se v nich utopit obrovské množství času, každý měl svůj vlastní příběh a nejednalo se jen o prázdnou výplň. Poprvé v sérii se neobjevili ani nenáviděné sledovací mise, což automaticky zvedlo hodnocení tak o dva body.

Assassins-Creed-Origins-7.jpgaco-4k-art-screenshot-12.jpg1920x-1.jpg

Samotná hratelnost byla skvělá. Souboje jsou pocitově velmi pohlcující a responzivní. Nestávalo se, že postava udělala něco, co byste sami nechtěli. Velká škála zbraní a množství schopností k odemčení v dovednostním stromu přidalo hloubku. Hra se tím pádem více zaměřila na vaši postavu a na to, jak chcete hrát, kam chcete jít a nic už nešlo na úkor vyprávění, které bylo i tak výborně dávkováné. Tento titul se jednoduše povedl a je škoda, že ostatní RPG přírůstky nedosáhly stejných kvalit.

Pokračování 11 / 13

3. Assassin's Creed Brotherhood

Přímé pokračování druhého dílu opět sleduje příběh Ezia, jehož kroky tentokrát vedou do Říma. Brotherhood převzal od svého předchůdce všechno, co šlo, a každý tenhle aspekt řádně vylepšil. To se týká soubojového systému, Ezio mohl používat nové zbraně a nástroje, také mohl povolat na pomoc partu lidí, které si sám verboval do asasínského řádu.

I když Brotherhood vylepšil herní mechaniky svého předchůdce, příběh jednoduše zaostává za původní hrou. Ano, stále je strhující, emotivní a stále je to Ezio. Jenže právě ty emoce nerezonovali ve hráčích jako při sledování začátků nejoblíbenějšího asasína v sérii.

ss_5e706eb078ccdf6a3171eb16b5f2cd35abaa184b.1920x1080.jpgss_b2b401a6db5409b1ed94ed3d5517b449c5712099.1920x1080.jpgss_c020403d2215c5112b7c4e13587540cf731ea6d7.1920x1080.jpg

Začátky slavného mistra asasína jsou něco, co zůstane v paměti hráčů navždy, jak s ním prožívali jeho muka a jeho cestu. Znovu toto zopakovat se ovšem v Brotherhood nepovedlo.

Pokračování 12 / 13

2. Assassin's Creed IV: Black Flag

Pirátské dobrodružství a kompletní přeměna oproti předchozím dílům, to je Black Flag. Sledujete příběh Edwarda Kenweye, piráta, který náhodou narazil na člena řádu asasínů. Edward je bezpochyby jeden z nejlepších hlavních hrdinů série. Je charismatický jako Ezio a jeho osobnostní rozvoj v průběhu děje je neskutečný. Z piráta lačnícího po penězích se z něj na konci stane moudrý a vděčný muž. Není mnoho postav, které by mi přirostli k srdci tak, jak se to podařilo Edwardovi.

Dobrý je příběh i sám o sobě. Děj plyne, není zbytečně natahovaný, a i když od začátku víte, kdo je hlavní záporák, i přes to se stane několik důležitých zvratů, které vás udrží v napětí. Postavy v tomto díle si oblíbíte jako žádné jiné. I když jsou piráti, všichni bojují za své vlastní dobro. Strávíte s nimi tolik času, že nebude jiná možnost, než si je pamatovat. I já po deseti letech si stále pamatuji na své přátele z Karibiku.

assassins-creed-iv-black-flag-0002-1380561611-2-1380627513.jpgassassins-creed-iv-black-flag_83bk.1280.jpgassassins-creed-black-flag-screenshot.jpg

V rámci hratelnosti Black Flag schytalo lehkou kritiku za souboje. Je jednodušší než v předchozích dílech, hodně odpouští a k vítězství nad skupinou nepřátel stačilo držet jedno tlačítko. Nicméně revoluční byly souboje na lodích. Lodní bitvy jsou zábavné a napínavé, ovládají se skvěle a máte kontrolu nad celou svou lodí. U lodi zůstaneme a vypíchneme ještě jednu úžasnou část hry, její soundtrack, konkrétně písně, které zpívá vaše posádka při plavbě mořem.

Pokračování 13 / 13

1. Assassin's Creed II

Dostali jsme k tomu nejlepšímu, co může série Assassin's Creed nabídnout. Čekal někdo něco jiného? Já doufám, že ne. Nemá cenu do detailu rozebírat, co hra vylepšila od prvního dílu. Byl to boj, parkour, příběh, vývoj postav, vyprávění, hudba, prostředí... prostě vše, co vás napadne. Hlavní mise byly zábavné, nebyly repetitivní. Nejednalo se pouze o úkol, někam jdi a tam někoho zabij. Každá mise nesla střípek Eziova života a cesty. Když k tomu přidáme ještě dobrý souboj a parkour, není co řešit. Jak už jsem zmiňoval, Ezio je nejlepší hlavní postava, kterou kdy série měla. Jeho emotivní cesta od bohatého šlechtice až po nelítostného zabijáka byla jak zábavná, tak hluboká.

I přes své stáří se dvojka drží stále na vrcholu. Je jedno, že dnes máme lepší grafiku nebo animace. Charakter této hry je právě to, co se nepodařilo zopakovat. Může za to samozřejmě i zasazení do renesanční Itálie, kde prozkoumáte Florencii nebo Benátky, každé město se svou vlastní atmosférou a duší.

ss_ef44b9f703f71acfdeb728a497390d397084ee35.1920x1080.jpgss_cd8d91454014900f3360f2818d94e3aa0c22ffd3.1920x1080.jpgss_dd6a4d319cda32c24a4e16a0a62908e82673f458.1920x1080.jpg

Assassin's Creed II je jedna z nejlépe zapamatovatelných her vůbec, ta imerze do celého světa, do jejich charakterů. Poprvé jsem ji hrál, když mi bylo osm let a od té doby jsem nezapomněl ani zlomek toho, co se stalo. Ne nadarmo se Ezio stal hlavní tváří celé série, a ne nadarmo je druhý díl označovaný za ten nejlepší.

Určitě si přečtěte

Články odjinud