Nejnovější americké statistiky počítačového pirátství

V USA před nedávnem dokončili výzkum zaměřený na počítačové pirátství. Výzkum samotný probíhal tak, že byli zkontaktováni PC hráči přes různé populární herní portály a na těch bylo provedeno dotazníkové šetření. Nakonec měl test 2.219 respondentů.

Z nich 52% přiznalo, že vlastní cracknutý software, 33% že používá ISO images (tedy CD image s odstraněnou protipirátskou ochranou) a 15% dotazovaných přiznalo, že za poslední dva roky získali více než 15 pirátských her.

Společnost The Electronic Software Association (ESA), která se zabývá výzkumem dopadů pirátsví na herní průmysl odhaduje, že jen pirátství v oblasti her připraví herní producenty celosvětově o 3 miliardy dolarů ročně. Nejvíc tento trend podporují moderní technologie typu vysokorychlostní internet, sharing technologie (tedy torrenty) a další.

Podle statistik je každá nově vyvinutá ochrana před pirátským kopírováním účinná zhruba 4 týdny, než piráti objeví způsob jejího obejití. Tato doba je ale velmi významná - zhruba třetina hráčů, kteří připustili, že hrají z pirátských verzí totiž připouští, že v případě velmi očekávaných titulů by takovouto dobu na pirátskou verzi nečekali a raději si koupili originál.

Zdroj: Gamespot

Určitě si přečtěte

Články odjinud