Mistryně Tygřice
7. 1. 2025 • 17:57

Nikde není napsáno jestli jsou hry v českém nebo anglickém jazyce.

Bobanowicz
5. 1. 2025 • 12:37

Ad. Stalker
Na Stalkera jsem se děsně těšil, dokonce jsem kvůli němu i poměrně výrazně updatoval počítač (3950X -> 5950X, 2080super -> 4080super), ale nakonec z něj mám tak trochu smíšené pocity.
Rozhodně plusem je velmi rozsáhlý herní prostor obsahující snad všechny lokace známé z předešlých Stalkerů (samozřejmě graficky posunuté na schopnosti současného hardware a UE5).
Velkým plusem také jsou skrýše a vedlejší mise, které jsou většinou velmi promyšleně navržené. Prakticky žádná skrýš není stejná a cesta k ní bývá zábavnou minihrou.
Herní plocha musela vývojářům dát neskutečné množství práce. Je vidět, že to do detailu promýšleli.
Parádní je také grafické ztvárnění a chování artefaktů a anomálií. Dále také střídání počasí, celkově děsivá armosféra hry.
-----------------------
Co už bohužel hodnotím hůř.
Crashe a pády do bugtrackeru pominu. Věřím, že tohle je opravitelné vcelku snadno.
Nejhorší mi připadá stav A-Life - stále i po všech dosavadních updatech (patch 1.1.3) NPC (mutanti, přátelé i nepřátelé) se najednou bez logiky respawnují v blízkosti hráče. Vyčistím jedno místo a za chvilku jsou všichni zpět.
Několikrát se mi stalo, že během emise snad všechny nevýznamné NPC vymřely (technik, doktor, barman, obchodník,....zůstali), ale základna liduprátná nebyla - místo mrtvých hned byly vygenerovány nové NPC, jen se v oblasti základny povalovaly hromady mrtvol. Občas se respawnují dvě NPC do jednoho místa - graficky je zobrazován průnik obou postav. Někdy NPC hlídající základnu byli respawnovány tak, že civí do zdi. Nehýbají se, nic nedělají, jen civí do zdi. Fakt divné. :)
A s NPC se v podstatě nedá nijak interreagovat pominu-li dotaz "co je nového v Zóně", příp. odpověď "promluv si s mým šéfem".
Nepřátelské NPC jsou občas doslova dokonale bystrozraké, hráče vidí na neskutečnou dálku i když se krčí v křoví v noci v bouřce. Jindy je NPC doslova slepá a hluchá - nevšimne si ani, že jsem jí právě zastřelil NPC kolegu a motám se v její bezprostřední blízkosti.

Bobanowicz
5. 1. 2025 • 12:47

Pokračování. :)
Připouštím, že jsem možná mimo mísu, ale ta hra na mě působí dojmem, že vývojáři A-Life dělali až jako jeden z posledních projektů té hry a protože na ně už byl vyvíjen nátlak aby dodrželi slíbené datum vydání, tak hru prostě vydali ve stavu, kdy A-Life ještě nebyl zcela hotový.
Vnímám totiž kontrast mezi naprosto špičkově detailním a promyšleným zpracováním herní plochy, skrýší, anomálií, artefaktů, atd.... a zdaleka ne tak dobrým A-Life. Podle mého skromného názoru A-Life prostě není dokončen dle původnách představ.

Bobanowicz
5. 1. 2025 • 12:54

Ještě poznámka... 😃
Teprve až teď jsem zjistil, že článek je o deskových hrách! 😃
Tak pardon a slibuju, že se už konečně naučím nejdříve si přečíst článek na který reaguji a nikoliv se pouze chytat jediného slova v nadpisu. 😃
Redakce Doupěte - tu moji zdejší rádobyrecenzi samozřejmně klidně smázněte, protože je zcela mimo téma článku. 😃

Určitě si přečtěte

Články odjinud