Máme za sebou rok 2006. Není však třeba truchlit: před námi je dalších dvanáct měsíců. Úplně nových, neokoukaných – a hlavně přinášejících další várku kvalitních her. Kdo však má v tom nepřeberném počtu titulů poznat, co je a není dobré? Pomoct vám může náš článek, v jehož první části jsme oddělovali zrna od plev v první polovině abecedy.
Kapitoly článku:
Alan Wake
Žánr: Psychologický thriller
Výrobce: Remedy
Vydavatel: Microsoft Game Studios
Datum vydání: 2008
Preview: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=111887
Dojmy z X06: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114903
Alan, hlavní hrdina, po němž byl titul zároveň i pojmenován, po svém psychickém kolapsu zajde k místnímu „cvokaři“. Tam potkává ženu, která se nápadně podobá jeho ztracené snoubence. Náhoda? Nebo si s ním někdo zahrává? To je otázka, na kterou dostaneme odpověď až ve hře. Po setkání s touto dívkou se Alanův život vrací do starých kolejí a znovu se mu začínají zdát noční můry... a „psychologický thriller“, jak vývojáři z Remedy (série Max Payne) své dílo označují, může začít. Takže nakupte baterky (nezapomeňte na tužkové), nechte si narůst nehty (ať máte co ohlodávat) a toaleťák (vy víte na co) – Alan Wake přijde už letos.

Alone in the Dark
Žánr: survival horor
Výrobce: Eden Studios
Vydavatel: Atari
Datum vydání: květen 2007
Preview: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114110
Pátý díl slavného survival hororu s sebou přinese zajímavá vylepšení, jež byla živě prezentována na loňské E3. Razantní změna herního konceptu proběhne v samotných základech titulu. Příběh hlavního hrdiny Edwarda Carnbyho bude se tentokráte odehrávat v současnosti (první díl je přitom zasazen do roku 1929). Jedním z hlavních důvodů přesunutí celé zápletky do roku 2007 je podle vývojářů filmové pojetí titulu. Hra nás zavede do oblasti newyorského Central Parku, kde by se měla odehrávat podívaná v hollywoodském stylu. Krom množství akčních scén, jakými jsou například ručkování po fasádě zámku, popřípadě útěk před sérií za sebou jdoucích výbuchů, se dočkáme vylepšení v podobě autentičtějšího pohybu postav a příjemné herní volnosti. Za všechno hovoří scéna, při níž Edward nastupuje do auta. Sedá na místo řidiče, ale přímo uvnitř auta může přelézt na sedadlo spolujezdce, dozadu (na jakoukoliv stranu) i zpět za volant. Autoři si v herních detailech libovali stejně jako hroch v řece uprostřed savany. Dojde-li kupříkladu na střelbu, Edward efektně skloní hlavu, roztáhne kabát a teprve poté vytáhne zbraň. Všudypřítomnou atmosféru strachu, napětí, skřeků a především tmy navíc podpoří možnost maximální interakce hráče s okolním prostředím. Téměř všechny neukotvené předměty ve hře budeme moci nějakým způsobem využít. Buďto v některém z puzzlů či jako užitečnou zbraň v momentě, kdy není po ruce nic jiného, než víko od popelnice. Co dodat? Těšíme se.
Assassin`s Creed
Žánr: historická stealth-akce
Výrobce: Ubisoft
Vydavatel: Ubisoft
Datum vydání: březen 2007
Preview: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=115456
Píše se rok 1191 a právě vrcholí třetí křížová výprava. Richard Lví Srdce se oženil s Berengarií Navarskou a získává nehynoucí slávu jakožto vojevůdce, který dokázal několikrát porazit Saladina, velitele muslimských armád ve Svaté zemi. V Římě zemřel 172. papež Klement III. a na jeho místo byl zvolen 173. papež, Celestýn III. Mezitím mniši z Glastonburského opatství oznámili, že nalezli hrobku krále Artuše a jeho manželky Guinevery. Vévoda Brthold fon Zähringen, toho jména pátý, založil město Bern. V Rusku se narodil Yaroslav II., později pokřtěný jako Theodor, který se jednou významně zapíše do dějin své země. A u Neapole zemřel na mor Konrád II. Ota, první kníže český, který byl i markrabětem moravským a který spojil tyto dvě dosud samostatné země do jednoho státního celku. A kromě toho všeho člen zabijácké sekty Hašašínů (z jejíhož názvu se jednou odvodí slovo assassin) zvaný Altaïr (arabsky „Pták“) vyráží, aby zastavil válečné běsnění ve Svaté zemi tím, že zlikviduje devět (historických, během třetí křížové výpravy skutečně zemřelých) osobností, které na obou stranách vedou celou válku. Snad to přinese úlevu těžce zkoušené zemi a trpícím lidem v ní... Ale kdo ví, jak se to celé vyvine, protože tady jde o vysokou politiku. O úklady v úkladech, o plány v plánech jiných plánů. Jde o konspiraci, která zasahuje až do dneška. Navíc Altaïr není sám, protože jeho kroky povedete vy...

BioShock
Žánr: atmosférická FPS
Výrobce: Irrational Games
Vydavatel: Take2
Datum vydání: 2007
Preview: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114053
BioShock není pokračováním ani System Shocku, ani jeho druhého dílu. Jedná se o zcela novou hru od toho stejného týmu. Nicméně nějaké společné věci tu přeci jen jsou: Podobná idea. Obdobný gameplay. A – doufejme – stejná zábava. Děj BS se bude odehrávat ve městě zvaném Rapture – podmořském městě. To bylo vybudováno jako obrovský socio-biologický experiment ideálního místa pro život. Vše šlo dobře – ale jen dokud nebyla objevena genetická látka zvaná Adam. Ta, jak se postupně ukázalo, může měnit lidské fyzické schopnosti. To by bylo v pořádku – nebýt toho detailu, že v následku vysoké poptávky látka záhy došla. Ti, kdo ji získali, byli víceméně nadlidé – a zbytek měl smůlu. To vedlo ke kolapsu společnosti a... A zbytek už budete muset zjistit sami. V okamžiku, kdy do Rapture dorazíte vy, je krev v ulicích města stále ještě čerstvá...

Brothers in Arms: Hell`s Highway
Žánr: střílečka
Výrobce: Gearbox Software
Vydavatel: Ubisoft
Datum vydání: léto 2007
Po úspěších prvních dvou dílů střílečky z druhé světové války Brothers in Arms není ani divu, že se Ubisoft rozhodl pro tvorbu pokračování. Hra nás přenese opět o krok blíže k současnosti, když se jako člen 101. výsadkové divize zúčastníte operace Market Garden. Tento neúspěšný pokus o urychlení konce války podnikli spojenecké síly v září 1944, kdy se pokusili obsadit strategicky významné mosty za nepřátelskými liniemi. Nový přírůstek do série Borthers in Arms ponese podtitul Hell`s Higway a dočkat bychom se jej měli již v létě.
Colin McRae DIRT
Žánr: Závodní
Výrobce: Codemaster
Vydavatel: Codemasters
Datum vydání: 20.3. 2007
Už je to nějaký ten pátek, co jsme naposledy řádili v Colinovi. Populární série pojmenovaná podle známého jezdce rally se nyní vrací s podtitulem Dirt. Nový díl přinese licencovaná auta, některé ze skutečných tratí šampionátu a hlavně úplně novou grafiku. Co do zpracování závodů samotných nás čeká vesměs to, co již známe. Budeme si opět moct zvolit mezi arkádovějšími a realističtějšími jízdními modely, rozdíl bude jen v tom, že tentokrát budeme mít větší výběr. Na své by si tak měli přijít jak zkušení harcovníci, tak závodní panici. DIRT do série krom toho přinese také nové módy. Už nebudeme závodit pouze ve stylu rally, čekají nás lahůdky jako závody do vrchu, rally Cross, nebo třeba něco jako destrukční derby.
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Žánr: RTS
Výrobce: Electronic Arts
Vydavatel: Electronic Arts
Datum vydání: 2007
Preview: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114089
V novém dílu známé strategické série autoři hodně zapracovali na ničení jednotek a budov – již se nejedná o jednoduchou, předpřipravenou animaci, jakou známe z dřívějška. Naopak – dočkáme se individuálně počítaných výbuchů, ničících budovy velmi realisticky a postupně. Po zničeném domě navíc zůstanou zbytky, a to jak zdí trčících ze země, tak i trosek rozházených po okolí. Země, jak ji poznáme ve hře, bude spíše pustinou. Část povrchu již byla Tiberiem zcela zničena, část je jím „pouze“ zasažena a pouze v několika málo lokalitách je nedotčená. To bude mít vliv i na gameplay – Tiberium dokáže ovlivňovat počasí a v zónách, které již zcela zničilo, budou dokonce občasné iontové bouře. Zajímavé by mělo být i AI. Autoři se, podle vlastních slov, snaží vytvořit „adaptivní umělou inteligenci“, která by se měla přizpůsobovat stylu hráče tak, jak by to dělal skutečný velitel na bitevním poli. Konkrétně jde zejména o nepředdefinované reakce počítače na agresivní a defenzivní styl. Autoři slibují, že hra se vám přizpůsobí tak, aby vás maximálně bavila – budete-li útočit, bude útočit i ona; budete-li postupovat obezřetně, bude i počítačový nepřítel obezřetný; a budete-li budovat silnou obranu, přizpůsobí se i tomu.

Crysis
Žánr: FPS
Výrobce: Crytek
Vydavatel: EA
Datum vydání: Q1 2007
Preview 1: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=113750
Preview 2: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114881
E3 dojmy: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114068
Když lidé z CryTeku vyvíjeli svůj historicky první titul – Far Cry – dali se nazývat začátečníky. Během dvou let však dokázali téměř nemožné a stali se jedněmi z nejuznávanějších herních vývojářů. A tak není divu, že se jejich nový titul Crysis stal očekávaným hitem již v okamžiku svého oznámení. Nejde však jen o slávu jeho autorů. Jde především o to, jak neuvěřitelně tato hra vypadá... CryEngine 2 dokáže zaujmout na první pohled a rozhodně nezanikne ani v zástupu dalších next-gen titulů - možná právě naopak. Autoři navíc šijí tento grafický pohon Crysis přímo na míru a na titulu je to znát. Ne nadarmo také jeden z hlavních programátorů oznámil tisku, že systém na jeden jediný strom generuje víc efektů než je tomu v jiných případech u celé hry...Tak jako tak, nejen po grafické stránce se Crysis jeví zajímavým počinem a jde o jednu z nejočekávanějších her tohoto roku vůbec.

V další kapitole najdete tituly začínající písmeny E - K.