Nekonečné světy ve hře No Man

Nekonečné světy ve hře No Man's Sky jsou možné díky vlastnímu enginu

Pokud patříte mezi herní fajnšmekry, jistě jste postřehli připravovaný indie titul No Man's Sky. A procedurálně generované světy jsou v seznamu superlativ pouze špičkou ledovce.

Jednou z nejzajímavějších vlastností chystaného titulu No Man's Sky jsou bezesporu procedurálně generované planety a světy, kterých má být nekonečné množství. To by na některém z existujících enginů nebylo možné, takže se tvůrci rozhodli vytvořit vlastní.

"S touto technologií je to jednoduché," řekl ředitel projektu Sean Murray v rozhovoru pro Kotaku. "Už nejsme omezováni obsahem, a to je velmi osvobozující."

Na otázku, proč studio nevyužilo jeden z existujících enginů, např. Unity, Murray odpověděl: "Chtěli jsme vytvořit něco ambiciózního. Když jsem vyrůstal, obdivoval jsem Johna Carmacka za jeho umění kódovat, chtěli jsme jednoduše posunout laťku a udělat něco zbrusu nového. Lidé už nedělají vlastní hry a vlastní technologie. Jsou omezováni tím, co mají, a to je špatně."

Vlastní engine dovoluje vývojářům kopírovat nekonečné množství jednotlivých herních prvků, přitom návrháři stačí vytvořit jen jeden předmět, od kterého se bude odvíjet nekonečné množství alternativ.

Určitě si přečtěte

Články odjinud