Pokud patříte mezi herní fajnšmekry, jistě jste postřehli připravovaný indie titul No Man's Sky. A procedurálně generované světy jsou v seznamu superlativ pouze špičkou ledovce.
Jednou z nejzajímavějších vlastností chystaného titulu No Man's Sky jsou bezesporu procedurálně generované planety a světy, kterých má být nekonečné množství. To by na některém z existujících enginů nebylo možné, takže se tvůrci rozhodli vytvořit vlastní.
"S touto technologií je to jednoduché," řekl ředitel projektu Sean Murray v rozhovoru pro Kotaku. "Už nejsme omezováni obsahem, a to je velmi osvobozující."
Na otázku, proč studio nevyužilo jeden z existujících enginů, např. Unity, Murray odpověděl: "Chtěli jsme vytvořit něco ambiciózního. Když jsem vyrůstal, obdivoval jsem Johna Carmacka za jeho umění kódovat, chtěli jsme jednoduše posunout laťku a udělat něco zbrusu nového. Lidé už nedělají vlastní hry a vlastní technologie. Jsou omezováni tím, co mají, a to je špatně."
Vlastní engine dovoluje vývojářům kopírovat nekonečné množství jednotlivých herních prvků, přitom návrháři stačí vytvořit jen jeden předmět, od kterého se bude odvíjet nekonečné množství alternativ.