Německé překvapení v hávu Unrealu

Německé překvapení v hávu Unrealu

Společnost Westka Interactive chystá na příští rok pecku jménem The Y-Project. O co se jedná? Jde o 3D střílečku postavenou na vylepšeném Unreal enginu, která slibuje zážitek srovnatelný s Deus Ex 2, Unreal 2 či Kreed. Velká očekávaní ale provázejí také velká zklamání, takže jak to nakonec dopadne teprve uvidíme. Již dnes si ale můžete přečíst na co všechno se v The Y-Project můžete těšit.

Společnost Westka Interactive chystá na příští rok pecku jménem The Y-Project. O co se jedná? Jde o 3D střílečku postavenou na vylepšeném Unreal enginu, která slibuje zážitek srovnatelný s Deus Ex 2, Unreal 2 či Kreed. Velká očekávaní ale provázejí také velká zklamání, takže jak to nakonec dopadne teprve uvidíme. Již dnes si ale můžete přečíst na co všechno se v The Y-Project můžete těšit.

Ze všeho nejdříve si ale opět povíme něco více o společnosti Westka Interactive. Ta sídlí v Kolíně nad Rýnem. Byla založena již roku 1993 třemi zapálenými vývojáři, zprvu se soustředila zejména na malé point'n click adventury a hry pro děti. Teprve o pět let později, roku 1998, vydávají svoji první "skutečnou" hru. Jmenovala se Arcatera, vydavatelem byla společnost UbiSoft. Bohužel, tento titul nebyl tak úplně propracovaný, jak by býval zasluhoval, a tak se nedočkal příliš vřelého přijetí. Přesto to však byla pro společnost důležitá událost - začali se o ni zajímat první investoři. Roku 2000 získala Westka velkou finanční injekci od společnosti Brainpool TV, jedné z největších německých televizních společností. V současné době zaměstnávají přibližně šedesát lidí, z toho polovina usilovně pracuje na The Y-Project. Hodí se podotknout, že mezi vývojáři jsou mnohá slavná jména, která se jim podařilo "přelanařit" z proslulých domácích i zahraničních společností jako CDV Software, Blue Byte či UbiSoft. Navíc díky investici Brainpool TV získali přístup k vyspělým technologiím jako je klíčování na modrém pozadí, motion capture či televizní licence na některé pořady. Také mají k dispozici některé zaměstnance Brainpool, zejména scénáristy, kteří také vypomáhají na projektu Y a snaží se z něj udělat skutečně filmový zážitek - ale o tom za chvíli. Výměna cenného know-how zde pracuje na plné obrátky.

The Y ProjectThe Y Project

The Y ProjectThe Y Project

A nyní již mi dovolte, dámy a pánové, abych vám představil novou naději 3D akčního žánru, totiž The Y-Project. Tato hra bude kombinovat elementy 3D akce a adventury, to vše v propracovaném sci-fi prostředí daleké budoucnosti a daleké planety. Příběh se totiž odehrává na pozadí kolonizace nových oblastí vesmíru. Konkrétně nějakých dvě stě let v budoucnosti na původně, zdůrazňuji původně, přátelské planetě. Již sedmdesát let se po ní prohánějí lidské bytosti, ale nejen ty. Totiž, jen několik dnů před přistáním byla v laboratoři na lodi vytvořena zcela nová forma mutantního hmyzu - projekt byl nazván Projekt Y. Jakmile vesmírný koráb přistál, noví hmyzáci zdrhli ani nemrkli a jali se pářit s místní faunou (a možná i flórou). Asi si dokážete představit, co z toho tak mohlo vzniknout - jistě, obrovské nestvůrné obludy, které vidí člověka nejraději ve svých klepetech/zubech. Kdo viděl/četl Hvězdnou pěchotu, ví o čem je řeč. Jelikož šlo o brouky mutanty, jejich vývoj byl až nepřirozeně rychlý a tak se lidé museli honem honem uklidit do obrovského města pod ještě obrovitější skleněnou kopulí, která je proti hmyzákům chrání. Chránila. Hra samozřejmě začíná v okamžiku, kdy je sklo proraženo a město zdecimováno krvelačnými armádami nelítostných hmyzích vojáků. Na místě klidu a prosperity zbyl jen chaos a zkáza. Nyní je na vás, abyste zachránili lidstvo od definitivního vyhubení. Tedy vzhůru do boje!

The Y ProjectThe Y Project

The Y ProjectThe Y Project

Vidíte, že se nejedná o bůh ví jak originální příběh, ale ten přeci nebyl u 3D akcí nikdy obzvlášť důležitý (ačkoliv když už chce Westka udělat ze hry filmovou podívanou, mohli spisovateli, který příběh připravil, trochu připlatit za originalitu). Co je důležitější, The Y-Project bude využívat nejnovější verze Unreal enginu, který si Westka Interactive licencovala od Epic Games. Nemusí se tak zbytečně zabývat vývojem vlastního 3D enginu, který nejenže by mohl stát mnohem víc než zakoupení licence, ale navíc by to spolklo nějaký ten čas. A ten je, jak známo, drahý.

Zajímavý bude přístup ke způsobu hraní, který Projekt Y hráči nabídne. Jednak se totiž budete moci přidat k tzv. "vojenské sekci", kdy si svou cestu jednotlivými misemi (které budou rozděleny do pěti kapitol) zcela klasicky prostřílíte. Druhak tu je však ještě možnost připojit se k "vědecké sekci", která, ano, tušíte správně, si bude muset cestu vykoumat, čili proklestit nikoliv olovem, nýbrž svými bryskními vědomostmi a dokonalým logickým úsudkem. Jinak řečeno, můžete se těšit na kombinaci RPG/adventury/akce/taktické střílečky - možná, že to někomu může tak trochu připomenout i slovutný Deus Ex (a asi nebudu daleko od pravdy když nadhodím, že byl pro tvůrce Projektu Y velkou inspirací). Každá mise bude mít několik odlišných cílů, které nebudou vždy muset být plněny v přesném pořadí, což dává hráčům celkem velkou svobodu.

The Y ProjectThe Y Project

The Y ProjectThe Y Project

Zbraně - to je další důležitý faktor každé podobné hry. V Projektu Y jich bude na výběr celkem šestnáct. Toto číslo však není úplně konečné, jelikož bude možné některé typy následně vylepšovat a tak získávat v podstatě nové typy zbraní. Štěstí, že jich bude na výběr tolik, protože nebezpečných hmyzů nebude o nic méně. Jak už to tak bývá, z počátku budete potkávat jenom menší brouky, na které bude platit třebas ještě i stará dobrá vojenská kanada (za menší podpory vaší osobní brokovnice;), ovšem jak se budete městem (případně jeho podzemím, kam se také párkrát podíváte) prodírat dál a dál, budete narážet na stále tužší nepřátele, kteří budou vyžadovat jak mnohem více obezřetnosti, tak těžší kanonádu. A také taktické myšlení! Všechny potvory v Projektu Y budou vybaveny pokročilou umělou inteligencí, která jim nejenže umožní se shlukovat do rojů a útočit v nich, ale také jim dovolí například "slyšet" smrt některých jiných příslušníků svého druhu.

Již jsem napsal, že Projekt Y bude využívat Unreal enginu. Ten by však pro všechny potřebné operace nestačil, a tak Westka implementovala i několik vlastních vylepšení. Zejména se týkají animovaných sekvencí, kterých bude ve hře přehršel (kvůli onomu "filmovému nádechu") a tak bude potřeba například synchronizace rtů a mimiky obličeje s řečí a jiné vychytávky. Velký důraz bude také kladen na reálný fyzikální model celého prostředí - bude zde použit pokročilý fyzikální engine zvaný Karma. Veškeré postavy, tedy vyjma nepřátelského hmyzu samozřejmě, budou vymodelovány pomocí motion capture technologie, takže by měla jít skutečně s dobou. To ostatně můžete vidět i na okolních obrázcích.

Vývoj hry trvá prý již přes dvanáct měsíců a přibližně stejně dlouhou dobu by měl ještě podle představitelů Westka Interactive zabrat. Proto se dá čekat, že se The Y-Project objeví brzy na počátku roku 2003. Zda půjde o zdatnou konkurenci očekávaných hitů jako Doom 3, Unreal 2 či Kreed, to se teprve uvidí. V každém případě půjde o zajímavou sci-fi akční střílečku, a i to se počítá.

Oficiální stránky hry: http://www.y-pro.net/.

Společnost Westka Interactive: http://www.westka.de/.

Určitě si přečtěte

Články odjinud