To, že i ve státech východní Evropy získává herní průmysl stále význačnější roli, dokazuje vznik mnoha stále úspěšnějších vývojářských, ale i distribučních firem. Nám se podařilo vyzpovídat zástupce významné ruské herní společnosti New Media Generation. Otázky se točily okolo historie této firmy, připravovaného závodního titulu Glide Face či plánů do budoucna.
Nebudu vás na úvod příliš dlouho zdržovat, takže se raději rovnou vrhněte na čtení dalšího textu.
Doupě: Můžeš se prosím nejprve představit naším čtenářům? 
T.G.: Jmenuji se Tatiana Gorlina, jsem mezinárodní obchodní manažer společnosti New Media Generation (NMG).
Doupě: Jak dlouho již existuje vaše firma New Media Generation? Kolik a které hry máte již zdárně za sebou?
T.G.: Firma NMG byla založena v roce 1996 a v současné době patří mezi největší ruské distribuční a vývojářské společnosti vytvářející multimediální tituly a hry pro osobní počítače.
Konkrétně se pak zaměřujeme především na následující oblasti:
- vývoj vzdělávacích programů a dalšího softwaru, především pro děti a dospívající
- 3D hry
- různorodé technologické nástroje pro PC a konzole, včetně nástrojů pro vývoj počítačových her
- internetové hry
- internetové portály
- programy na zakázku
Sortiment našich produktů je opravdu rozsáhlý, je takřka nemožné všechny jmenovat. Proto uvádím několik příkladu nejpopulárnějších titulů z naší dílny:
- Hired Team: Trial (Hired Team: Trial Gold)
- End of Twilight (recenze)
- Escape from Haunted House
- The Cyril and Methodius Great Encyclopaedia
- P.I. Tchaikovsky: Life and Works
- Tiffie`s Magic Tales
- Modern Russian Art
- English for Beginners - Foreign language studies
- "Operation System - Practical course of Windows 2000"
- Více než 100 her vytvořených v Javě a Flashi, povětšinou pro Palm OS a Windows CE
To je tedy několik příkladů reprezentujících naši obrovskou nabídku produktů. Jak můžete vidět, naše společnost se nějakým způsobem dotýká snad všech sfér herního a zábavního průmyslu.
Doupě: Díky za vyčerpávající odpověď. Aktuálně pracujete na nové simulaci Glide Face, která nás zavede do světa adrenalinových závodů vodních člunů. Můžeš nám prosím blíže představit tuto hru?
T.G.: Nejprve - titul Glide Face není naším vlastním produktem. NMG spolupracuje s vývojovým týmem "Viola", který pracuje na této hře. Naším úkolem je především prezentovat tuto hru na domácím, ale i na zahraničních trzích.
Doupě: Jak dlouho již pracuje vývojový tým na tomto titulu?
T.G.: Práce byly započaty v září 2001, samotná hratelná demoverze, která je k dispozici na našich stránkách, pochází z období mezi lednem a březnem letošního roku.
Doupě: Kolik módů bude samotná hra obsahovat? A také, kolik lodí bude moci hráč ovládat?
T.G.: Kompletní prodejní verze hry by měla obsahovat okolo jedné desítky módů, fanoušci si tedy přijdou na své. Hráč se bude moci prohánět až ve 20 různorodých lodích, které se od sebe budou samozřejmě patřičně lišit.
Pro každý z módů budou pochopitelně existovat rozdílná pravidla, přípustné i zakázané akce, které zde smí hráč provádět, stejně jako kritéria pro úspěšné dokončení daného módu. Hra také přesně definuje hlavní pravidla pro chování počítačem řízených protivníků, výběr lodí a tak podobně.
Doupě: Glide Face bude obsahovat okolo 8 rozmanitých tratí zasazených do různých zemí světa. Které konkrétní státy budeme moci navštívit?
T.G.: Závody budou probíhat zejména v zemích východní Evropy, konkrétně tedy na území Ruska, Ukrajiny či Běloruska. Navštívit budete moci také státy s teplejším podnebím, jakými bezesporu jsou Turecko a Brazílie. Pro milovníky chladného zimního připravujeme také několik arktických závodů
Doupě: Bude konečná verze hry podporovat také multiplayer? A budeme moci hrát také po Internetu?
T.G.: Ano, konečná verze nabídne hráčům také možnost zahrát si po Internetu či síti. K dispozici bude hned několik módů.
Doupě: Grafika v Glide Face zatím vypadá velmi slušně. Použili jste při její tvorbě vlastní engine nebo jste vsadili na osvědčenou práci jiné firmy?
T.G.: Využit byl vlastnoručně vytvořený engine vývojářského týmu Viola.
Doupě: Trochu zákeřná otázka - Co si myslíš, že hráče bezpochyby nejvíce zaujme na titulu GlideFace?
T.G.: Věříme, že především ohromující dynamika jízdy, realistická grafika a také široká paleta nabízených módů pomůže titulu GlideFace stát se v celosvětovém měřítku úspěšným.
Doupě: Jaký je aktuální stav vývoje GlideFace?
T.G.: V současné době pracujeme především na modifikacích a dotvoření enginu, stejně jako návrhu a vytváření samotných levelů a tratí.
Doupě: A kdy se dočkáme tohoto titulu v obchodech?
T.G.: Předpokládáme, že samotná hra bude vypuštěna maximálně osm měsíců po dohodnutí spolupráce s celosvětovým producentem tohoto titulu, kterého zatím bohužel nemáme.
Doupě: Plánujete v současné době také vývoj jiné hry?
T.G.: Vývojový tým Viola zatím nemá do budoucna žádné definitivní plány, přesto jejich technologie dává reálnou možnost vytvoření dalších her různých žánrů.
Naše společnost New Media Generation v současné době pracuje na vývoji nové 3D střílečky s názvem Gorge Tour. První materiály o této hře budou uvolněny již v nejbližší době, máte se tedy na co těšit. Samotná hra je postavena na našem enginu Shine, který byl použit například v titulu Hired Team Trial Gold.
V oblasti vzdělávacích a multimediálních programů aktuálně pracujeme na několika nových titulech, brzy se do obchodů dostane velká encyklopedie pro děti.
Doupě: Díky za tvůj čas.