Erotika vždy patřila mezi nejvýnosnější oblasti lidského podnikání, v očekávané novince Playboy: The Mansion dostanete možnost si vyzkoušet, jak takový pornografický průmysl vlastně funguje * Jestli jste ale spíš na fantasy strategie, pak tu máme Telladar Chronicles: Decline * A také čistě sólový projekt The Dark Legions
Playboy: The Mansion
Homepage: http://www.playboythemansion.com/
Výrobce: Cyberlore Studios
Vydavatel: Ubisoft
Platforma: PC, PS2, Xbox
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2005
Jména jako Larry Flynt či Hugh Hefner jsou pro konzervativně založené jedince spíše neznámými pojmy. Méně konzervativní lidé si pak pod nimi vybaví vydavatele známých časopisů a úspěšné podnikatele v oblasti stále tolik obávaného, nicméně námi všemi obdivovaného pornoprůmyslu. Cyberlore Studios, známí především díky sérii MechWarrior, se rozhodli, že život druhého ze zmíněných pánů převedou do podoby počítačové hry, abychom si mi všichni mohli alespoň virtuálně vyzkoušet jaké to je, prodávat cizí nahotu.

Hry s erotickou tematikou vždy byly a budou v kurzu. Prohnaní vývojáři ze Cyberlore vymysleli, že svou hru zasadí do světa "dospělého" průmyslu, pojmou ji jako sociální strategii a dají jí vzhled The Sims. Jak by to asi tak mohlo celé dopadnout? Pokud jste viděli film Lid versus Larry Flint, dokážete si asi docela dobře představit, jak takový život začínajícího pornomagnáta vypadá. Hugh Hefner nebyl výjimkou, a tak se na začátku staráte o všechno sám, takže hra připomíná spíše takový "porno-tycoon". Postupem času, pokud se vašemu podnikání bude dařit, si začnete najímat spolupracovníky, kteří fůru práce odvedou za vás. Na vaše bedra však zase připadne starost o ně. A samozřejmě budete mít na starost také budování jména svého a svého magazínu. Musíte se starat o rozhovory, titulní stránku magazínu, celebrity, které byste v něm rádi viděli. Proto je třeba pořádat divoké party v luxusních obydlích, jako je třeba dnešní sídlo samotného Hugha Hefnera, které bylo podle skutečné předlohy převedeno do virtuální podoby. Celkem bude do téhle hry vměstnáno na 50 let historie magazínu Playboy a celé společnosti Playboy Enterprises, tedy 50 let života Hugha Hefnera - se kterým, jen tak mimochodem, vývojové studio poměrně úzce spolupracovalo.
Překvapivé je, že Cyberlore plánují hru nejen pro platfromu PC, ale netradičně také PlayStation 2 a Xbox. Na PC má tahle hra úspěch téměř zaručený (pokud tedy kluci doopravdy nezpackají hratelnost, jakože snad ne), ale na konzoli? Ani Electronic Arts se neodvážili své The Sims vydat na konzole, alespoň ne v jejich původní podobě. Jak asi dopadne tento pokus? Jistě, jde tady o nahaté ženské, ale furt je to strategie, a ty se gamepadem ovládají dost těžko.
Telladar Chronicles: Decline
Homepage: http://www.mindlink.com.ua/
Výrobce: MindLink Studio
Vydavatel: Game Factory Interactive
Platforma: PC
Datum vydání: 2005
Mladé ukrajinské studio MindLink se hned ze začátku pustilo do olbřímího projektu fantasy strategie, jejíž příběh je rozfázován rovnou do podoby trilogie. Projekt Telladar Chronicles: Decline je její první částí. Ačkoliv na první pohled vypadá jako fantasy odvar série Total War, tvůrci říkají, že se inspirovali především ve dvou titulech - Master of Magic a Warhammer: Dark Omen.
Odehrává se ve světě nazvaném Miere. Popisovat jej podrobněji by vydalo na samostatný článek, takže snad bude stačit když řeknu, že jde o "standardní" fantasy svět obydlený všemožnými kreaturami a řídící se vlastními zákony, historií a zvyky. Ve Velké válce sedmi národů proti sobě stojí... hádáte správně, sedm národů. Tři z nich jsou lidské (Telladarianské impérium, Knížata z Ormiru a Vestianská princata), dvakrat jsou tu orkové a pak trpaslíci, elfové a kentauři. Krom toho se v menším množství potkáte i s dalšími potvorami, jako jsou goblini, obři, a tak dále. Jak už to tak bývá, každá rasa má svá jedinečná pro a proti, různé dělení jednotek, kterých jsou zde desítky typů. Některé lze navíc vybavovat speciálními předmety, a tak zlepšovat jejich vlastnosti. Nedílnou součástí hry je také magie, jež se dělí do šesti kruhů. Podobně jako v sérii Total War, ani zde nenarazíme na klasický resource management jak ho známe z realtime strategií dob minulých. Jde tu především o bitvy, mnohatisícová stáda jednotek, která se setkají na otevřené planině - a vítěz může být jen jeden. Každá z misí má jednak sadu primárních úkolů, následují ovšem sekundární, podružné úkoly, které se mohou objevit teprve v průběhu mise.
Poslední díl série Total War nesoucí si předponu "Rome" se ve světě i u nás dočkal spíše smíšených reakcí. Doba pokročila, ale žánr realtime strategií jakoby opět nevěděl kudy kam. Jedni se vracejí ke starým pořádkům (Armies of Exigo), druzí zkoušejí něco úplně nového (Full Spectrum Warrior).
The Dark Legions
Homepage: http://www.mascot.hu/projects/recent/s3tdl/index.html
Výrobce: Mascot Entertainment
Vydavatel: Mascot Entertainment
Platforma: PC
Datum vydání: listopad 2004
Jednoznačně nejodvážnějším projektem tohoto vydání Nových her je však 3D realtime strategie The Dark Legions. Jedná se totiž o sólový projekt jediného člověka, maďarského vývojáře Marcella Baranyaie, který svou "společnost" Mascot Entertainment založil už před dlouhými jedenácti lety.
Rozhodně nejde o žádnou převratnou realtime strategii, to je poznat už z pouhého pohledu na zvětšené screenshoty. Přesto je nutné ocenit tak rozsáhlou práci jednoho jediného člověka, který se evidentě vyžíval ve hrách typu Wacraft. K dispozici je jak klasická (překvapivě příběhová) singleplayerové kampaň, tak i skirmish proti počítači. Multiplayer samozřejmě chybí. K dispozici je několik různorodých jednotek, narazíte také na nějaké ty hrdiny. Je možné stavět i různé budovy, podobně jako v prvním a druhém Warcraftu, suroviny jsou také podobné.
Marcell Baranyai prodává svou hru jako shareware a já doufám, že se mu alespoň několik kousků prodat podaří, byť nejde ani o béčkovou záležitost. Snaha se musí ocenit.