Nová generace slibuje dechberoucí podívanou.
Je to jen pár dní, co společnost Epic Games představila vylepšený Unreal Engine 4.25, který bude přímo podporovat konzole nové generace. Opravdový „next-gen“ ale přijde o rok později. Epic navnadil první ukázkou na Unreal Engine 5, který slibuje fotorealistickou grafiku na úrovni filmové produkce.
Engine stojí na dvou nových pilířích. Technologie Nanite přinese mikropolygonovou geometrii. Tvůrci her budou moci pracovat s objekty a scénami o stovkách milionů či jednotkách miliard polygonů a engine se sám postará o správné škálování (tedy zmenšení jejich počtu) pro konkrétní zařízení či displeje.
Veškeré objekty budou plně plastické a detaily vykresleny na úrovni jednotlivých pixelů, aniž by se používaly berličky v podobě normálových map nebo omezování dohlednosti. Škálování přitom probíhá automaticky, tvůrci nemusí nic ručně upravovat. Detailní assety a modely ani nebudou muset (všechny) tvořit sami, ale mohou využít data z knihovny Quixel Megascan. V ní už dnes najdou skály zobrazené v demu a samozřejmě data z generace UE4.
Kromě vylepšené geometrie se na novou úroveň dostane též zpracování světla. Technologie Lumen přinese plně dynamické globální osvětlení, které má věrně pracovat s odrazy, nepřímým světlem i změnou polohy či úhlu světelných zdrojů.
Epic novinky ukázal na demu připomínajícím sérii Tomb Raider. V něm využil také stávající technologie z UE4 jako VFX engine Niagara a fyzikální engine Chaos. Vše na videu prý v reálném čase renderuje PlayStation 5. Unreal Engine 5 ale bude dostupný i pro stávající generaci konzolí včetně Switche, PC a také Android s iOS.
UE5 bude vývojářům dostupný jako preview začátkem roku 2021, plná verze vyjdete později též roku. Někdy mezitím pak Epic do nového enginu převleče svůj multiplayerový hit Fortnite.